Ferrari in 2012

Gestart door Jozef, 21 maart 2012 - 00:39:46

« vorige - volgende »

"Als je Domenicali was, wie zou er nu in de tweede Ferrari zitten?"

Massa laten zitten
7 (41.2%)
Jarno Trulli
1 (5.9%)
Rubens Barrichello
0 (0%)
Jules Bianchi
0 (0%)
Kamui Kobayashi
0 (0%)
Sergio Perez
7 (41.2%)
Adrian Sutil
2 (11.8%)

Totaal aantal stemmen: 14

Poll gesloten: 18 april 2012 - 20:42:05

Jozef

Ik vind dat dit wel een eigen topic verdient.

Ferrari had in Australië een weekend om van te huilen. Vooral de prestaties in de kwalificatie waren abominabel en ook in de race was het wat Massa betreft huilen met de pet op.

Maar... Ferrari heeft er de laatste jaren een gewoonte van gemaakt om gedurende het seizoen sterk terug te vechten. Dat deden ze in 2011, 2010, 2009 (toen pakten ze in de eerste drie races geen enkel punt) en ook in 2007. Ik ben dus heel benieuwd om te zien hoe Ferrari dit jaar zal evolueren. Zullen ze nog maar eens een sterke groei kennen en in de tweede seizoenshelft meedoen voor de overwinningen? Of wordt het het eerste jaar sinds hele lange tijd, dat Ferrari geen enkele race wint?

Ik las op deze site al een opmerkelijk bericht, namelijk dat in allerijl een nieuw chassis wordt geproduceerd voor Felipe Massa. Die was in de kwalificatie in Australië een volle seconde langzamer dan Alonso. Ik las echter niks over wat het probleem met het chassis zou zijn (en waarom dit probleem niet in de wintertests is opgedoken - of zou er ergens schade zijn ten gevolge van een zandbak-excursie van Felipe?). Heeft er iemand een idee wat de reden is van deze beslissing van Ferrari?

Ook dat Domenicali en Fry naar Maranello gevlogen zijn tussen de back-to-back races aan de andere kant van de wereld door, is opmerkelijk. Dat zullen ze niet voor hun plezier hebben gedaan. Was hun aanwezigheid daar vereist om te overleggen met de jongens in de fabriek, of zijn ze op het matje geroepen door de heer di Montezemolo?

En zijn er nog twee verhalen die de roddelpers zeker bezig gaan houden dit jaar: ten eerste, haalt Felipe Massa het einde van het seizoen? En ten tweede: dezelfde vraag voor Stefano Domenicali!

Ferrari in 2012, het wordt ongetwijfeld een leuke soap om te volgen. :)

Jozef

#1
Misschien leuk om de resultaten van Ferrari bij te houden in deze topic, zodat we de evolutie doorheen het seizoen goed kunnen bekijken.


GP van Australië

Kwalificatie
Alonso: P12 (spin in Q2)
Massa: P16

Race
Alonso: P5
Massa: DNF (aanrijding met Senna)

GP van Maleisië

Kwalificatie
Alonso: P9
Massa: P12

Race (regen)
Alonso: P1
Massa: P15

GP van China

Kwalificatie
Alonso: P9
Massa: P12

Race
Alonso: P9
Massa: P13

GP van Bahrein

Kwalificatie
Alonso: P9
Massa: P14

Race
Alonso: P7
Massa: P9

GP van Spanje

Kwalificatie
Alonso: P2
Massa: P16

Race
Alonso: P2
Massa: P15

GP van Monaco

Kwalificatie
Alonso: P6
Massa: P7

Race
Alonso: P3
Massa: P6

GP van Canada

Kwalificatie
Alonso: P3
Massa: P6

Race
Alonso: P5
Massa: P10

GP van Europa

Kwalificatie
Alonso: P11
Massa: P13

Race
Alonso: P1
Massa: P16 (aanrijding met Kobayashi)

GP van Groot-Brittannië

Kwalificatie
Alonso: P1
Massa: P5

Race
Alonso: P2
Massa: P4

GP van Duitsland

Kwalificatie
Alonso: P1
Massa: P14

Race
Alonso: P1
Massa: P12

GP van Hongarije

Kwalificatie
Alonso: P6
Massa: P7

Race
Alonso: P5
Massa: P9

Enzo

Nou, ik moet zeggen dat de prestatie van Alonso me alleszins mee viel in Melbourne. Had dat echt veel slechter verwacht. Zoals ze zelf hebben aangegeven, zullen ze in Maleisië met dezelfde spec rijden. Ik verwacht dat ze het hier zwaar gaan krijgen, gezien dit een echt racecircuit is.

Is idd boeiend om te volgen, goed topic!   :)

robbert

inderdaad, tijdens het seizoen verbeterde ze telkens. Maar wat zijn ze ermee, dat ze ieder jaar hetzelfde moeten doen? Moeten ze zo kunnen strijden om de titel? Waarom kunnen ze nooit eens er staan aan het begin van het seizoen?  Dus zoals al gebleken is in melbourne, de titel is al zeker niet meer voor dit seizoen, en mss moeten ze al denken aan volgend seizoen

Kootje

Citaat van: Enzo op 21 maart 2012 - 01:00:21
Nou, ik moet zeggen dat de prestatie van Alonso me alleszins mee viel in Melbourne. Had dat echt veel slechter verwacht. Zoals ze zelf hebben aangegeven, zullen ze in Maleisië met dezelfde spec rijden. Ik verwacht dat ze het hier zwaar gaan krijgen, gezien dit een echt racecircuit is.

Is idd boeiend om te volgen, goed topic!   :)

Het zat 'm natuurlijk ook niet tegen met het wegvallen van Schumi en Grosjean, maar desalniettemin 'n keurige race.
Ik denk dat na Q niemand hem nog op P5 had verwacht. ::)

Maleisië zal idd 'n moeilijker verhaal kunnen worden.
Zonder het versnellen van de updates zullen ze daar weer topsnelheid en tractie tekort komen.
Op 'redelijk snelle baan wel 'n groot gemis lijkt me.
Ik verwacht dan ook dat ze daar veroordeeld zijn tot 'n rol in de middenmoot.

rafael25

Klopt, Kootje
Ferrari had geluk met oa de bandenproblemen bij Mercedes en de problemen bij Lotus. Anders stonden deze teams er denk ik gewoon voor. Maargoed... is eerste race, nu zullen we zien wie hier van leert.

rafael25

Citaat van: Jozef op 21 maart 2012 - 00:42:33
Misschien leuk om de resultaten van Ferrari bij te houden in deze topic, zodat we de evolutie doorheen het seizoen goed kunnen bekijken.


GP van Australië

Kwalificatie
Alonso: P12 (spin in Q2)
Massa: P16

Race
Alonso: P5
Massa: DNF (aanrijding met Senna)

Soms mis ik gewoon een Prost, die gewoon durft te zeggen dat de wagen gewoon slecht gebouwd is en by Ferrari durven ze niet..zelf alonso

rafael25

Ferrari heeft zijn beste tijd gehad

Enzo

Citaat van: rafael25 op 21 maart 2012 - 11:19:22
Ferrari heeft zijn beste tijd gehad

Vergis je niet Rafael, je spreekt wel over Ferrari. Dit team komt heus wel weer terug. De problemen die ze nu hebben zijn met name aerodynamisch. Ze zijn iets achtergebleven aan deze kant t.o.v. McLaren en RedBull. CFD en windtunnel word/is steeds belangrijker, testen mag steeds minder. Dit werkt in het nadeel van Ferrari. Maar ik ben ervan overtuigd dat dit tijdelijk is.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 21 maart 2012 - 11:43:06
Citaat van: rafael25 op 21 maart 2012 - 11:19:22
Ferrari heeft zijn beste tijd gehad

Vergis je niet Rafael, je spreekt wel over Ferrari. Dit team komt heus wel weer terug. De problemen die ze nu hebben zijn met name aerodynamisch. Ze zijn iets achtergebleven aan deze kant t.o.v. McLaren en RedBull. CFD en windtunnel word/is steeds belangrijker, testen mag steeds minder. Dit werkt in het nadeel van Ferrari. Maar ik ben ervan overtuigd dat dit tijdelijk is.


klopt helemaal...remember 2005? Die kar sloeg nergens op en kijk hoe goed Ferrari terug kwam in 2006...Ferrari mag je nooit afschrijven!
Ook al snap ik diegenen die zeggen dat Ferrari bijna 20 jaar lang niets wonnen..Ja, maar dat was toen.

Kootje

Eenmaal aan de top kun je alleen nog maar naar beneden. ::)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 21 maart 2012 - 13:51:31
Eenmaal aan de top kun je alleen nog maar naar beneden. ::)


Klopt, maar als je de bodem bereikt heb, kun je alleen maar naar boven... ;)

Kootje

Citaat van: Franky R. op 21 maart 2012 - 13:52:23
Citaat van: Kootje op 21 maart 2012 - 13:51:31
Eenmaal aan de top kun je alleen nog maar naar beneden. ::)


Klopt, maar als je de bodem bereikt heb, kun je alleen maar naar boven... ;)

Maar zoooooo ver is Ferrari nog laaaaang niet.  :P :D ;D

Jozef

Citaat van: Franky R. op 21 maart 2012 - 13:52:23
Citaat van: Kootje op 21 maart 2012 - 13:51:31
Eenmaal aan de top kun je alleen nog maar naar beneden. ::)

Klopt, maar als je de bodem bereikt heb, kun je alleen maar naar boven... ;)

Dat dachten ze bij HRT ook maar daar is het toch alleen nog maar erger geworden dit jaar. ;D

rafael25

Ferrari heeft in 2011 op safe gespeeld door een enorm conservatieve auto te bouwen. Andere teams (MClaren, Red Bull) zijn nu bezig met het doorontwikkelen van hun in 2011 behoorlijk vooruitstrevende autos. En nu komt Ferrari juist weer met een revolutionaire auto. Dat hadden ze eigenlijk een jaar eerder moeten doen, ik voorspel dat Ferrari dit jaar weer weinig potten zal kunnen breken. Wellicht aan het einde van het seizoen