Bahrein boycotten?

Gestart door Fabian, 09 januari 2012 - 13:02:48

« vorige - volgende »

Bahrein boycotten

Ja
17 (68%)
Nee
8 (32%)

Totaal aantal stemmen: 22

Fabian

Mensrechtenorganistaties roepen op om de GP in Bahrein ook dit seizoen te boycotten.
http://www.gppits.net/nieuws/oproep_tot_boycot_gp_bahrein/

Wat vinden jullie, moet de Formule 1 wel naar Bahrein of is het beter om maar meteen te besluiten dat de race in Bahrein niet door moet gaan?

T.Nuvolari

#1
Delicaat, want waar trek je de lijn? Belgiƫ schendt ook mensenrechten door vluchtelingen met kinderen geen onderdak te bieden. Aan de andere kant is het geweldadig onderdrukken van de bevolking van een heel andere orde natuurlijk. Ik kan me vinden in een boycot, maar dan moeten we de lijn helemaal doortrekken en Abu Dhabi en China ook boycotten. De Hongaarse regering heeft laatst nog wat wetten goedgekeurd die de democratie een ferme knauw heeft gegeven, wat doen we daar mee? Etc...

Ik stem ja, maar laten we niet heiliger doen dan de paus. Als er een race is zullen de meesten zoals ik waarschijnlijk wel kijken.

0634

Belgie schendt geen mensenrechten natuurlijk. Persoonlijk vind ik dat de F1 in Bahrein niets te zoeken heeft. Boycot dus.

Fabian

Ik heb de race in Bahrein nooit spectaculair gevonden, en het vernieuwen van het circuit was ook geen succes. Wanneer ze nu besluiten weer niet in Bahrein te racen lijkt het me een goede reden om daar niet meer terug te keren.

gloudiesaurus

Ik ben ook voor een boycot, de mensenrechtensituatie is daar niet normaal. Het bewind schiet daar op haar eigen bevolking, dat is toch heel wat anders dan Belgiƫ, en Hongarije...

Ik vind ook dat de F1 daar in de woestijn niets te zoeken heeft... daarnaast biedt het circuit weinig tot niets. Met Abu Dhabi hebben we al een mooi circuit in de woestijn liggen, dat is genoeg ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Er zijn voor mij drie redenen om Bahrein te willen boycotten;


1. De GP is vooral een feestje van het 'koninklijke' familie Khalifa...De bevolking staat niet achter de race, behoudens enkele F1-fans. Maar dat is een (te) kleine groep mensen.


2. Het geld (en energie) wat in de race wordt gestoken, had diezelfde machthebber best in zijn bevolking kunnen steken? Nu zijn er nog steeds geen hervormingen uitgevoerd, dus gaan mensen weer de straat op. We kunnen alleen maar hopen dat de overheid niet weer zo extreem wreed reageert (met scherp schieten op ongewapende mensen van alle leeftijden) als een jaar geleden...


3. Bahrein heeft mij nooit kunnen bekoren...Ja, op F1 2011 is het een leuk circuit, maar op de TV zie en voel je bijna de frustraties van de rijders...Je blijft maar treintje rijden, al moet ik toegeven dat Bahrein nog nooit met DRS is verreden.


Er zijn zoveel andere circuit die veel betere actie zouden kunnen garanderen. En die ook veel minder controverse oproepen dan Bahrein. Het is vooral de controverse die bij mij weerstand oproept tegen een race in Bahrein! >:(

robbert

boycotten die race. Het 1 van de saaiste races in een seizoen

Folkert

 :(Alleen boycotten natuurlijk als er vervanging komt, anders moeten we 2 weken extra zonder Formule 1 en dat kan natuurlijk niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Och als het publiek maar in grote aantallen komt 8) En ze zich vrank en vrij kunnen bewegen alsook de teams? Waarom niet?
Some things are too important to be left in the past.

Fabian


Gerard

Bernie heeft natuurlijk overal schijt aan, dat mag duidelijk zijn!! Als de centjes maar blijven binnenstromen.. " ik zie geen problemen, ja, een paar jongeren die een probleempje hadden met de politie"
Tuurlijk Bernie, en in Syrie zijn ze allemaal de 'power-rangers' aan het naspelen...

doe toch eens normaal zeg!!  >:( >:(

Boycotten die race, nog buiten het feit om dat het een oersaaie race is!

:(

Fabian

Citaat van: Gerard op 15 februari 2012 - 16:33:32
Bernie heeft natuurlijk overal schijt aan, dat mag duidelijk zijn!! Als de centjes maar blijven binnenstromen.. " ik zie geen problemen, ja, een paar jongeren die een probleempje hadden met de politie"
Tuurlijk Bernie, en in Syrie zijn ze allemaal de 'power-rangers' aan het naspelen...

doe toch eens normaal zeg!!  >:( >:(

Boycotten die race, nog buiten het feit om dat het een oersaaie race is!

:(

Het zal Bernie voornamelijk om de centen te doen zijn. Ik hoop nog steeds op een boycot vanuit de teams, maar weet ik weet niet of dat zal gebeuren. Bahrein is een van die races die we niet snel zullen missen denk ik.

Franky R.

Citaat van: Fabian van Tiel op 15 februari 2012 - 16:44:10
Citaat van: Gerard op 15 februari 2012 - 16:33:32
Bernie heeft natuurlijk overal schijt aan, dat mag duidelijk zijn!! Als de centjes maar blijven binnenstromen.. " ik zie geen problemen, ja, een paar jongeren die een probleempje hadden met de politie"
Tuurlijk Bernie, en in Syrie zijn ze allemaal de 'power-rangers' aan het naspelen...

doe toch eens normaal zeg!!  >:( >:(

Boycotten die race, nog buiten het feit om dat het een oersaaie race is!

:(

Het zal Bernie voornamelijk om de centen te doen zijn. Ik hoop nog steeds op een boycot vanuit de teams, maar weet ik weet niet of dat zal gebeuren. Bahrein is een van die races die we niet snel zullen missen denk ik.


Het is natuurlijk geen toeval dat er op dit moment weer reuring is in Bahrein... ::)
Ondanks alle toezeggingen van het regime is er wezenlijk niets veranderd in dat land.

Sabai

Er zijn weer grote protesten in Bahrein. Vraag me af of het dit jaar weer niet doorgaat. Als dat zo is dan hoop ik dat ze er nooit  meer heen gaan.

Fabian

Citaat van: Sabai op 09 maart 2012 - 20:22:41
Er zijn weer grote protesten in Bahrein. Vraag me af of het dit jaar weer niet doorgaat. Als dat zo is dan hoop ik dat ze er nooit  meer heen gaan.

Bernie blijft stellig volhouden dat het door zal gaan. Maar als de veiligheid wederom niet gegarandeerd kan worden lijkt het me toch dat de teams in opstand zullen komen. Ik denk echter dat het beter is gewoon niet naar Bahrein te gaan.