Banaan Van De Race: Marina Bay, Singapore!!

Gestart door Wizard, 25 september 2011 - 16:33:24

« vorige - volgende »

Wie is de banaan van Singapore?

Schumacher.
10 (47.6%)
Hamilton.
9 (42.9%)
Alguesuari.
0 (0%)
Massa.
0 (0%)
Webber.
0 (0%)
Alonso.
0 (0%)
Perez.
0 (0%)
Petrov.
2 (9.5%)
Senna.
0 (0%)
Rosberg.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Wizard

Hier zijn we weer! Ditmaal om de coureurs op basis van hun prestatie, of beter gezegd; het uitblijven van prestaties, te bekritiseren. Voor diegene die niet weten wat de bedoeling is, lees: dit topic. Zouden er namen missen, plaats deze in het topic zodat ik ze kan toevoegen in de poll. Je keuze toelichten is een pre.

Succes!!

Status:
Hongarije                 : Lewis Hamilton (1).
Spa-Francorchamps : Lewis Hamilton (2).
Monza                      : Vitantonio Liuzzi (1).


Kootje

Schumacher

De manier waarop hij zichzelf achter in Perez boorde had nooit mogen gebeuren.
Dat is meer dan 'n inschattingsfoutje, je zag 't al van verre aankomen.
Nee .... 'n rooky zou ik 't nog kunnen vergeven, maar Schumi ??

0634

Schumacher. Zonder enige twijfel. Volkomen onnodige fout. Leek wel een rookie.

Wizard

Ik heb moeite tussen Schumacher en Webber. Webber? Ja. Webber rijdt met dominant materiaal en terwijl Vettel het hele veld oprolt, verkloot Webber weer zijn start en krijgt hij het niet voor elkaar, Alonso te verschalken terwijl inhalen goed te doen was. Alonso pareerde prima door voor de DRS-zone zijn KERS te gebruiken maar ook tijdens 'de vrije ronden' kon Webber geen verschil maken. Onacceptabel. Vettel rijdt nota bene met 2 vingers in de neus op z'n badslippers naar de zege waar Webber amper vooruit te branden is. In verhouding uiteraard. De tijd voor de SC opgeteld bij de eindachterstand, heeft Webber meer dan een minuut verloren op Vettel. Dat is te veel.

Kootje

Volgens mij heeft Webber toch echt tot tweemaal toe Alonso in gehaald.  ::)

Enzo

Is dan wel een klein banaantje voor Schumacher, ik vind het meer een raceincident.
Rosberg miste zijn bocht, Perez valt aan, Rosberg duwt Perez uit de bocht, Schumacher valt Perez aan, Perez verdedigde en remde heel vroeg, Schumacher had veel meer momentum en kon niet meer op tijd stoppen. Raceincident.

Wat vinden jullie daarvan. .. ::)

Wizard

@Kootje: Alonso was niet scherp na de 'herstart' en Webber profiteerde hiervan. Nou ja, prima, maar dat maakt zijn race nog niet geweldig. De eerste inhaalactie had meer te maken met de achterbanden die aan gort waren dan de kwaliteiten van Webber. Maar ook hier, goed gedaan. Jammer dat hij niet snel genoeg was, deze positie te behouden waar hij rondrijd met dominant materiaal.

Sabai

Ik ga voor schumacher zag het ook al van verre aankomen domme actie had ik niet van hem verwacht. Verder ben ik het wel eens met wizard webber moet zich eigenlijk schamen. Hoeveel keer heeft hij nu al zo'n poep start gehad dat moet je toch kunnen verbeteren, het kost hem elke keer zijn race.

Kootje

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 16:49:37
@Kootje: Alonso was niet scherp na de 'herstart' en Webber profiteerde hiervan. Nou ja, prima, maar dat maakt zijn race nog niet geweldig. De eerste inhaalactie had meer te maken met de achterbanden die aan gort waren dan de kwaliteiten van Webber. Maar ook hier, goed gedaan. Jammer dat hij niet snel genoeg was, deze positie te behouden waar hij rondrijd met dominant materiaal.

Dat zeg ik ook niet.
Van mij mag je hem de banaan geven.
Ik corrigeerde alleen je bewering dat Webber Alonso niet kon passeren.
Dat deed hij dus wel.
En of daar dan enig geluk bij kwam kijken door slechte banden en slapen bij Alonso, dat doet er dan niet toe.
Althans, dat is wat je onlangs nog beweerde in onze discussie over Button's geluk.

Wizard

Ik ben het dan ook niet oneens met je, alleen reed Alonso er toch voor tot aan de SC. Dus dan kan je wel even ervoor hebben gereden, Alonso was daarmee niet verslagen. En dat bedoelde ik.

Kootje

Citaat van: Enzo op 25 september 2011 - 16:48:59
Is dan wel een klein banaantje voor Schumacher, ik vind het meer een raceincident.
Rosberg miste zijn bocht, Perez valt aan, Rosberg duwt Perez uit de bocht, Schumacher valt Perez aan, Perez verdedigde en remde heel vroeg, Schumacher had veel meer momentum en kon niet meer op tijd stoppen. Raceincident.

Wat vinden jullie daarvan. .. ::)
Ik beschik niet over de data, maar ik durf niet stellig te beweren dat Perez extreem vroeg remde.
Daarnaast zat Schumi bij het uitkomen van de bocht al in z'n staart, waardoor ik het iig al vooraf zag gebeuren.
Ik vond het 'n rooky fout, en dat kun je iemand met Schumachers ervaring gewoon kwalijk nemen.
En laten we eerlijk zijn, het is niet de eerste keer dit seizoen dat hij achterop iemand rijd.
Wel de ergste.


Kootje

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 16:55:43
Ik ben het dan ook niet oneens met je, alleen reed Alonso er toch voor tot aan de SC. Dus dan kan je wel even ervoor hebben gereden, Alonso was daarmee niet verslagen. En dat bedoelde ik.

Das waar, maar dat kwam dan weer door 'n betere pitsstop wat je Webber weer niet aan kunt rekenen.
Voor de pitsstops had Webber hem op de baan wel al verslagen door, in mijn ogen, de mooiste move van de race.

Wizard

Mwa, Webber was veel sneller en kon in de vrije ronden niet het verschil maken. Ondanks zijn dominant materiaal. Daarmee rijd je rondjes om de Ferrari en kun je deze passeren door 180 graden te draaien , vleugel open, in de achteruit er voorbij, 180 graden (terug)draaien en doorrijden. Nou poeh poeh dat hij Alonso, die met veel minder materiaal en afgeragde banden rijdt, inhaald. Natuurlijk netjes maar de lintjes hoeven niet worden uitgedeeld.

Enzo

Citaat van: Kootje op 25 september 2011 - 16:58:01
Citaat van: Enzo op 25 september 2011 - 16:48:59
Is dan wel een klein banaantje voor Schumacher, ik vind het meer een raceincident.
Rosberg miste zijn bocht, Perez valt aan, Rosberg duwt Perez uit de bocht, Schumacher valt Perez aan, Perez verdedigde en remde heel vroeg, Schumacher had veel meer momentum en kon niet meer op tijd stoppen. Raceincident.

Wat vinden jullie daarvan. .. ::)
Ik beschik niet over de data, maar ik durf niet stellig te beweren dat Perez extreem vroeg remde.
Daarnaast zat Schumi bij het uitkomen van de bocht al in z'n staart, waardoor ik het iig al vooraf zag gebeuren.
Ik vond het 'n rooky fout, en dat kun je iemand met Schumachers ervaring gewoon kwalijk nemen.
En laten we eerlijk zijn, het is niet de eerste keer dit seizoen dat hij achterop iemand rijd.
Wel de ergste.

Citaatlap 27
Nico - 1.55.082
Perez - 1.56.172
MS - 1.53.096

lap 28
Nico - 1.55.509
Perez -1.57.354
MS - 1.54.080

lap 29
Nico - 1.58.170
Perez - 1.56.795
MS - 1.54.496

Zie hierboven de tijden van de laatste 3 laps van zijn race. Schumacher was duidelijk sneller dan Rosberg en Perez, hij hengelde ze binnen met 2 รก 3 sec per rondje. Heb het net nog eens terug gezien, Perez bleef heel lang op de verdedigende binnenkant, Schumacher moet gedacht hebben dat Perez weer naar buiten zou gaan om de bocht aan te snijden. In plaats daarvan bleef Perez  aan de binnenkant en remde hij vroeg. Ik blijf erbij dat het een raceincident is.

Perez remde al bij het 100 meter punt, terwijl iedereen daar pas remt op het 50 meter punt. Veel eerder dan normaal dus, misschien is er zelfs sprake van een zogenoemde "braketest"?


Kootje

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 17:08:20
Mwa, Webber was veel sneller en kon in de vrije ronden niet het verschil maken. Ondanks zijn dominant materiaal.

Blijkbaar was hij dus niet veel sneller.  ;)

CitaatDaarmee rijd je rondjes om de Ferrari en kun je deze passeren door 180 graden te draaien , vleugel open, in de achteruit er voorbij, 180 graden (terug)draaien en doorrijden.

Vettel wel ja, maar Webber is geen Vettel.
Alonso wel.
Dus die maakt het verschil in materiaal goed met z'n talent.

CitaatNou poeh poeh dat hij Alonso, die met veel minder materiaal en afgeragde banden rijdt, inhaald. Natuurlijk netjes maar de lintjes hoeven niet worden uitgedeeld.

Er is zeker verschil in materiaal, maar of dat verschil zo groot is als jij nu doet vermoeden betwijfel ik.
Daarnaast waren de banden van Webber net zo oud als die van Alonso, dus dat mag niet doorslaggevend zijn.
Wat de move zelf betreft, ben ik het met je eens.
Het was er geeneen ala Webber vs Alonso in Eau Rouge of Vettel vs Rosberg in Blanchimont.
Maar het was, voor mij althans, wel de mooiste move deze race.