Lotus Renault vervangt Heidfeld voor Senna

Gestart door gloudiesaurus, 24 augustus 2011 - 19:55:11

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/lotus_renault_bevestigt_senna/

Het is officieel, Lotus Renault heeft Nick Heidfeld vervangen voor Bruno Senna. Wat vinden jullie van deze move?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Tja belachelijk als je het mij vraagt. Heidfeld deed het niet super, maar zeker niet slechter dan Petrov.
Het probleem zit hem mijn inziens niet in de rijders maar in de auto. Dat gezegd hebbende is het nog maar afwachten wat Senna gaat doen.
Contract is niks waard tegenwoordig... :-X

0634

Sja, ze hadden Senna in het begin van het seizoen al inde Renault moeten laten rijden. Hij was toch al reserverijder toen Kubica in de vangrails kleunde?

Verder deed Heidfeld dit jaar weinig verkeerd. Maakte niet heel veel indruk, maar was vooral degelijk. Zoals hij zijn hele leven al rijdt. Dus is dit nu een rare beslissing.

Kootje

Persoonlijk vind ik dat niet verrassend.
Heidfeld presteerd ondermaats.
Deels komt dat door 'n slechte auto ,maar iemand met zijn ervaring zou het Petrov ten alle tijde moeilijk moeten maken.
En dat doet hij dus niet.

De manier waarop Renault met deze situatie omgaat ,vind ik alles behalve chique.
Hij wordt al tijden in de media afgebrand ,en dat vind ik niet kunnen.
Dat ze niet tevreden zijn .... alla ,maar dat kun je ook binnenskamers oplossen.

Maar goed ..... of dit 'n goede keuze is moet nog blijken.
Senna was nu ook niet echt goed te noemen gedurende z'n HRT tijd.
Verwacht dan ook niet dat hij 't beter zal doen dan Nick.

Ook met het oog op de eventuele 4e plek in het WK ,vind ik deze beslissing niet zo slim.
Als je dan nog bedenkt dat ze na Spa of Monza dat stoeltje weer aan Grosjean willen geven ,gaat het vasthouden van P4 erg lastig worden.
Dus uiteindelijk begrijp ik hun onvrede wel ,maar denk ik toch dat dit de verkeerde beslissing is.

gloudiesaurus

Contracten zeggen niks in de Formule 1.

Heidfeld was niet super maar ook niet slecht, Lotus Renault bleef maar klagen over Heidfeld, mijn inziens onterecht en overdreven. Toen hij voor het eerst testte voor Lotus Renault kwamen ze nog positieve woorden tekort?

Ik ben het eens met Eddie Jordan, hij zei dat ze Heidfeld alleen maar op stang jagen om hem te kunnen ontslaan... zodat ze de miljoenen van een andere coureur (zoals Senna) kunnen pakken.

Ik denk dat Senna het zeker niet beter gaat dan doen dan Heidfeld.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

T.Nuvolari

Heidfelds probleem is dat hij geacht werd de leider te zijn van het team. Na de helft van het seizoen is hij dat duidelijk niet. Senna zal het niet beter doen nee, maar hopenlijk ook niet slechter. Net als Jeroen vind ik dat hij vanaf race 1 in die auto moest zitten.

gloudiesaurus

Heidfeld is nooit een leidersfiguur geweest, dus dat had Lotus Renault ook vooraf kunnen weten...
Ik denk dat het alleen om geld gaat...

Lotus vs. Renault vs. Genii Capital blijft sowiezo een vage constructie.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: Kootje op 24 augustus 2011 - 20:12:18
Persoonlijk vind ik dat niet verrassend.
Heidfeld presteerd ondermaats.
Deels komt dat door 'n slechte auto ,maar iemand met zijn ervaring zou het Petrov ten alle tijde moeilijk moeten maken.
En dat doet hij dus niet.

Huh? Hij heeft meer punten dan Petrov gehaald hoor. Oké, in de kwalificatie is het 8-3 voor Petrov, maar om nu te zeggen dat Heidfeld het Petrov niet eens moeilijk kan maken...

Gerard

Mee eens Kootje, al vond ik het 'ondermaats presteren' van Nick wel meevallen... ???  Hij heeft een aantal keren pech gehad met brand in zn auto, maar verder? Niet echt heel veel slechter dan Petrov.. toch?
Petrov heeft 1x echt goed gepresteerd (Canada??) maar verder? Ik denk echt niet dat senna het zoveel beter gaat doen! Maar ja, ik hoop voor Bruno dat ik het fout heb. Eerder klaagde ik nog over het feit dat nieuw talent geen kans kreeg en dat de 'ouwe garde' plaats moest maken

monaco2011

Ik vind het jammer maar eigenlijk wel terecht. Was altijd wel een Heidfeld fan, maar dit jaar bakt ie er weinig van, ik kan me goed voorstellen dat Renault teleurgesteld in hem is.

Kootje

Citaat van: Jozef op 24 augustus 2011 - 21:35:21
Citaat van: Kootje op 24 augustus 2011 - 20:12:18
Persoonlijk vind ik dat niet verrassend.
Heidfeld presteerd ondermaats.
Deels komt dat door 'n slechte auto ,maar iemand met zijn ervaring zou het Petrov ten alle tijde moeilijk moeten maken.
En dat doet hij dus niet.

Huh? Hij heeft meer punten dan Petrov gehaald hoor. Oké, in de kwalificatie is het 8-3 voor Petrov, maar om nu te zeggen dat Heidfeld het Petrov niet eens moeilijk kan maken...

Tsja ..... als jij 2 schamele puntjes goed genoeg vindt ??

Citaat van: Gerard op 24 augustus 2011 - 22:01:06
Mee eens Kootje, al vond ik het 'ondermaats presteren' van Nick wel meevallen... ???  Hij heeft een aantal keren pech gehad met brand in zn auto, maar verder? Niet echt heel veel slechter dan Petrov.. toch?
Petrov heeft 1x echt goed gepresteerd (Canada??) maar verder?

Maar dat bedoel ik dus.
Petrov prestaties zijn niet echt top en toch weet Nick met al z'n ervaring maar 2 punten meer te scoren.
En dat is gewoon niet goed genoeg.

Franky R.

CitaatMaar dat bedoel ik dus.
Petrov prestaties zijn niet echt top en toch weet Nick met al z'n ervaring maar 2 punten meer te scoren. En dat is gewoon niet goed genoeg.


Dat en plus dat Heidfeld niet de leiderrol op zich kon nemen, zoals Renault/Genii dat verwachtte...


Maar eerder zeiden wij dat Heidfeld niet onder deed voor Kubica. Dat was een correcte zienswijze, maar we weten helaas niet of Petrov net zo dicht op Kubica zou zitten als dat hij dat doet t.o.z. van Heidfeld.


IMHO ligt het gewoon aan de auto. En Heidfeld wordt geslachtofferd. En dan hebben we het nog niet over de positieve woorden van Renault over Petrov (in vergelijking met Kubica... http://www.gppits.net/nieuws/verschil_kubica_en_petrov_minimaal/ )


Toegegeven, Petrov heeft zich enorm verbeterd met ingang van Abu Dhabi 2010.

Folkert

Citaat van: Gerard op 24 augustus 2011 - 22:01:06
Mee eens Kootje, al vond ik het 'ondermaats presteren' van Nick wel meevallen... ???  Hij heeft een aantal keren pech gehad met brand in zn auto, maar verder? Niet echt heel veel slechter dan Petrov.. toch?
Petrov heeft 1x echt goed gepresteerd (Canada??) maar verder? Ik denk echt niet dat senna het zoveel beter gaat doen! Maar ja, ik hoop voor Bruno dat ik het fout heb. Eerder klaagde ik nog over het feit dat nieuw talent geen kans kreeg en dat de 'ouwe garde' plaats moest maken
Australie werd Petrov knap 3de.
Trotse vader van Rosalie(L)

gloudiesaurus

Petrov is iig. sterk verbeterd, zeker ten op zichten van vorig jaar. Hoe goed Kubica nu ten op zichte van Petrov zou zijn geweest dit jaar zullen we helaas nooit weten... Maar ik verwachtte dit jaar wel wat van Kubica eigenlijk.

En toch blijf ik het idee houden dat het bij Lotus Renault om geld draait. Voor Heidfeld zal het moeilijk worden wat anders te vinden. Maar Heidfeld kennende zal hij wel weer geluk hebben en zal er wel iets vrij komen ergens  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Gerard