Grand Prix van België, Spa-Francorchamps

Gestart door Enzo, 19 augustus 2011 - 14:14:45

« vorige - volgende »

Enzo




26 aug 2011
10:00-11:30 Eerste vrije training
14:00-15:30 Tweede vrije training

27 aug 2011
11:00-12:00 Derde vrije training
14:00-15:00 Kwalificatie

28 aug 2011
14:00 Race

De zomerstop nadert haar einde en we kunnen ons eindelijk gaan voorbereiden op de Grote Prijs van België. Het circuit van Spa-Francorchamps wordt door veel coureurs beschouwd als het mooiste circuit ter wereld. Het is ondanks de vele vernieuwingen(2007) nog steeds een authentiek en oud racecircuit dat de natuurlijke glooiingen van het landschap volgt.

Vorig jaar kende we een spectaculaire wedstrijd, de Grand Prix van België stond het hele weekend bol van de spanning en van de wisselende weersomstandigheden. Mark Webber had pole gereden maar verprutste zijn start volledig. Lewis Hamilton passeerde pole-sitter Mark Webber bij de start en was vervolgens de beste op het droge en in de regen. Webber herstelde goed van zijn slechte start en werd tweede, voor Robert Kubica.

Opvallend was de crash tussen Sebastian Vettel en Jenson Button, het was een incident waar Vettel later in de race een drive through penalty voor zou krijgen.



Volgend weekend breekt het geweld weer los op het circuit waar de grote namen zich weten te onderscheiden. Helden als Juan Manuel Fangio (3), Jim Clark (4), Ayrton Senna (5) en Michael Schumacher (6), wisten hier meerdere malen te winnen.

Laatstgenoemde Duitser viert trouwens een feestje tijdens deze editie in Spa.  Volgend weekend is het 20 jaar geleden dat de succesvolle Duitser zijn debuut(91) kende op het befaamde circuit van België in een Jordan. Het jaar na zijn debuut in 1992, wist Schumacher zijn eerste overwinning te behalen wederom op Spa Francorchamps.



Wie gaat er dit weekend met de winst vandoor, zullen McLaren en Ferrari de positieve lijn doorzetten of neemt Red Bull revanche?
http://www.gppits.net/magazine/preview_grand_prix_spa_francorchamps/

JimmySPA

Alonso 1 en Schumi 2! Ik ben benieuwd, laat het dit jaar maar lekker regenen op Spa!!!!

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Folkert

1) Hamilton
2) Alonso
3) Button
4) Schumacher
5) Webber
6) Rosberg
7) Kobayashi
8) Perez
9) Sutil
10) d' Ambrosio

Zo, laat die GP maar komen :P
Trotse vader van Rosalie(L)

eddy

Hallo

we zijn van plan om maandag naar spa te gaan.
Maar weet iemand ook of de camping bij le combes dan al open is?

robbert

Citaat van: eddy op 19 augustus 2011 - 22:10:14
Hallo

we zijn van plan om maandag naar spa te gaan.
Maar weet iemand ook of de camping bij le combes dan al open is?

ik denk het niet, want volgens mij zijn de campings pas open op de woensdag

Gerard

Meestal staat deze GP garant voor spanning en spektakel! We hebben al heel at mooie races hier gezien, en ook daarbij behorende inhaal acties! Schumacher "viert " hier 20!! jaar F1, *(wel met een pauze van 3 jaar,maar toch)!
Voor dit jaar...Ik heb zo een voorgevoel dat dit een prooi wordt voor de Mc Larens... Nergens op gebaserd,maar ik denk het gewoon.. Lewis en Jens zijn voor de zomerstop sterk geeindigd en gaan denk ik met frisse moed verder.
De "dip" die we ieder jaar zien bij de toppers gaat denk ik " ingezet worden" bij Red Bull
Het kan niet zo zijn dat zei het hele seizoen alleen maar bovenaan eindigen! een lekke band, een geplofte motor, pech met strategie , wat dan ook, er moet een keer iets misgaan...

Anyway.. laten we hopen op een mooi weekend met veel spanning en spektakel!!

Enzo

Ik verwacht er wel wat van volgend weekend, heb eigenlijk nog nooit een saaie race gezien op Spa.
Van de Pitters die daar lijfelijk aanwezig zijn, verwachten we natuurlijk weer wat mooie foto's hier op het forum.  8)

Gerard

Ja mannen, voor iedereen die er heen gaat,

HEEL VEEL PLEZIER!!!!!!!  :)

Niels_

Ik neem mijn camera mee die ik sinds enkele weken heb, dus ik zal wel iets online posten. Verwacht er echter niet teveel van, ik slaap niet op de camping dus de kans dat ik iets onwaarschijnlijk film is klein. :P

Edwin90

Wordt een leuke race, Red Bull gaat eigenlijk nooit zo heel goed op Spa en Monza. Wellicht dat de concurrentie wat dichterbij kan komen.

RobbertF1

AAAAAAH!!! Het jeukt! Ik ga Woensdag weg en ik kan niet meer wachten! Echt vreselijk veel zin!!!  8) :D

Enzo



DRS zone is nog niet officieel bevestigd maar een Williams engineer twitterde dat het tussen bocht vier en vijf zal zijn.
Goede plek als je het mij vraagt.  8)

monaco2011

Citaat van: Enzo op 21 augustus 2011 - 21:15:15


DRS zone is nog niet officieel bevestigd maar een Williams engineer twitterde dat het tussen bocht vier en vijf zal zijn.
Goede plek als je het mij vraagt.  8)
t lijkt mij juist een slechte plek. Inhalen is daar sowieso al goed te doen, met DRS krijg je dan misschien weer net als in turkije dat het te makkelijk wordt. Maar verder zijn er misschien ook niet heel veel geschikte plekken, misschien tussen Blanchimont en de busstop?

Kootje

Inderdaad.  :(
Waarom toch elke keer weer die zone daar plaatsen waar al ingehaald wordt ?? ???
Ook de "busstop" is wat dat betreft geen optie. ::)

Spa heeft helemaal geen DRS nodig.  >:(

En als 't dan toch moet vind ik Fagnes (bocht 12) 'n betere plek.  :)
Kijken of ze dan nog steeds vol door Pouhon (bochten 10 en 11) heen durven.  ;)
De uitloopzone is daar iig groot genoeg voor 'n extra risicootje.  :P

robbert

ja de verwachte spektakelvolle gp van belgie, zal een flop worden. Er zal dus weer te veel kritiek komen op het te makkelijk inhalen.
Belgie wordt zo in een slecht beeld gebracht