Wie komt er het beste uit de zomerstop??

Gestart door Enzo, 12 augustus 2011 - 23:22:18

« vorige - volgende »

Welk team maakt de grootste stap na de zomerstop?

Red Bull
3 (16.7%)
McLaren
12 (66.7%)
Ferrari
2 (11.1%)
Renault
0 (0%)
Mercedes
0 (0%)
Sauber
0 (0%)
Force India
1 (5.6%)
Williams
0 (0%)
STR
0 (0%)
HRT
0 (0%)
Virgin
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

Enzo

Eind deze maand gaan we eindelijk weer van start, als goedmakertje op het mooiste* circuit van het seizoen.(*mening)
Ook al is er een 'gentleman's agreement' om twee weken het werk stil te leggen, komen de teams toch altijd met flinke updates naar de eerste race na de stop.
We kunnen nu wel zeggen dat McLaren en Ferrari het gat (nagenoeg) gedicht hebben tot Red bull, zullen ze deze lijn doorzetten na de vakantie??
Wat denken jullie??

robbert

ik denk dat mclaren het beste team zullen zijn. Ze waren als beste geeindigd

Wizard

Ik denk het ook. Weinig wisseling van de wacht. En ik denk dat de teams zeker niet stil zullen zitten...

Folkert

Denk in belgie:
1) Mclaren
2) Ferrari
3) RBR

Meen ergens gelezen te hebben dat Ferrari na Belgie nog 1 grote update mee neemt en daarna zich focust op 2012.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: Burorri op 13 augustus 2011 - 00:18:57
Denk in belgie:
1) Mclaren
2) Ferrari
3) RBR

Meen ergens gelezen te hebben dat Ferrari na Belgie nog 1 grote update mee neemt en daarna zich focust op 2012.

daarom dat ik denk dat mclaren het beste zullen eruit komen. Ferrari zal 3de eindigen

Kootje

Denk idd ook dat McLaren er het beste uit zal komen ,al is Spa wel 'n "echt" Red Bull circuit.
Maar toch ..... voor de zomerstop hadden ze het gat nagenoeg gedicht.
Ik denk niet dat dat nu ineens omgedraaid zal zijn.

com

Ik denk RBR en McLaren welke van de twee is nog gissen. Maar dit zullen de sterkste teams zijn met Ferrari erachter.

Gerard

Vorige week las ik (ergens) op het net dat Ferrari het langst doorwerkt in de 'vakantie', dus ik verwacht dat zij met een sterker pakket voor de dag komen...
maar ik verwacht dat McLaren ook zeer sterk uit se zomerstop komt..

het zal afhangen van het typpe circuit waar de komende races gereden wordt... SPA,MONZA, zijn hoge snelheids circuits.. Ik verwacht de komende 2 races een McLaren bovenaan, Alonso erbij en daarachter Vettel..

Uiteindelijk, om antwoord op de vraag te geven... MClaren

Enzo

Citaat van: Kootje op 13 augustus 2011 - 09:16:37
Denk idd ook dat McLaren er het beste uit zal komen ,al is Spa wel 'n "echt" Red Bull circuit.

Spa is juist niet een Red Bull circuit, evenals Monza... ;)

Kootje

#9
Citaat van: Enzo op 13 augustus 2011 - 12:59:35
Citaat van: Kootje op 13 augustus 2011 - 09:16:37
Denk idd ook dat McLaren er het beste uit zal komen ,al is Spa wel 'n "echt" Red Bull circuit.

Spa is juist niet een Red Bull circuit, evenals Monza... ;)
Dacht toch echt dat Red Bull het van z'n grip in de hoge snelheidsbochten moest hebben dit jaar.
En als ze iets hebben in Spa ,dan zijn dat wel snelle bochten.

Monza is inderdaad geen Red Bull baantje.
Daar zou McLaren in principe de beste zaken moeten doen.

Folkert

Citaat van: Kootje op 13 augustus 2011 - 13:46:22
Citaat van: Enzo op 13 augustus 2011 - 12:59:35
Citaat van: Kootje op 13 augustus 2011 - 09:16:37
Denk idd ook dat McLaren er het beste uit zal komen ,al is Spa wel 'n "echt" Red Bull circuit.

Spa is juist niet een Red Bull circuit, evenals Monza... ;)
Dacht toch echt dat Red Bull het van z'n grip in de hoge snelheidsbochten moest hebben dit jaar.
En als ze iets hebben in Spa ,dan zijn dat wel snelle bochten.

Monza is inderdaad geen Red Bull baantje.
Daar zou McLaren in principe de beste zaken moeten doen.
Maar Spa heeft volgens mij niet heel veel hoge snelheidsbochten. Alleen rechte stuk achter op het circuit voor de busstop, maar dat is plankgas voor bijna elk team.


Citaat van: Gerard op 13 augustus 2011 - 12:09:01
Vorige week las ik (ergens) op het net dat Ferrari het langst doorwerkt in de 'vakantie', dus ik verwacht dat zij met een sterker pakket voor de dag komen...
maar ik verwacht dat McLaren ook zeer sterk uit se zomerstop komt..

het zal afhangen van het typpe circuit waar de komende races gereden wordt... SPA,MONZA, zijn hoge snelheids circuits.. Ik verwacht de komende 2 races een McLaren bovenaan, Alonso erbij en daarachter Vettel..

Uiteindelijk, om antwoord op de vraag te geven... MClaren
Daarom verwacht ik ook dat Ferrari 2 zal zijn. Iig voor een aantal races. Daarna zal RBR denk ik stuivertje wisselen met Ferrari. Mclaren lijkt nu het te kloppen team.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Kootje op 13 augustus 2011 - 13:46:22
Citaat van: Enzo op 13 augustus 2011 - 12:59:35
Citaat van: Kootje op 13 augustus 2011 - 09:16:37
Denk idd ook dat McLaren er het beste uit zal komen ,al is Spa wel 'n "echt" Red Bull circuit.

Spa is juist niet een Red Bull circuit, evenals Monza... ;)
Dacht toch echt dat Red Bull het van z'n grip in de hoge snelheidsbochten moest hebben dit jaar.
En als ze iets hebben in Spa ,dan zijn dat wel snelle bochten.

Monza is inderdaad geen Red Bull baantje.
Daar zou McLaren in principe de beste zaken moeten doen.

Spa is samen met Monza en Montreal echt een hogesnelheidscircuit.
Red Bull heeft zelf ook al aangegeven onlangs dat de komende twee races lastig voor ze gaan worden.

Kootje

Citaat van: Enzo op 13 augustus 2011 - 16:49:21
Spa is samen met Monza en Montreal echt een hogesnelheidscircuit.
Red Bull heeft zelf ook al aangegeven onlangs dat de komende twee races lastig voor ze gaan worden.

Oke .... maar er is toch ook wel 'n degelijk verschil tussen Spa en Monza/Montreal.
Die laatste 2 zijn zogenaamde stop and go circuits waar Spa juist bijna allemaal hoge snelheidsbochten heeft.
Aangezien Red Bull in dat soort bochten al het gehele jaar z'n winst pakt. ::)

Maar goed ,als ze zelf aan geven dat Spa wel eens lastig kan worden ,zal dat 'n reden hebben.
Wellicht dat de rechte stukken zo lang zijn dat ze op topsnelheid de in de bochten geboekte tijdswinst weer verspelen.

Citaat van: Burorri op 13 augustus 2011 - 16:35:34
Maar Spa heeft volgens mij niet heel veel hoge snelheidsbochten. Alleen rechte stuk achter op het circuit voor de busstop, maar dat is plankgas voor bijna elk team.

Niet ??
Met Eau Rouge/Raidilon (2-3-4) ,Pouhon (10-11) ,Stavelot (14-15) en Blanchimont (16-17) heb je toch 9 hogesnelheidsbochten van de 19 bochten op de baan.
Is bijna de helft.  ;)


Forza F1

Nu komen de circuits aan bod waar McLaren sowieso al sterker is (Spa, Monza, Interlagos, Abu Dhabi).
Red Bull zal toch al met de auto van volgend jaar bezig zijn, dus ik verwacht dat McLaren (en Ferrari) nu iets sterker zullen lijken. Niet dat het veel uitmaakt, de voorsprong van Red Bull is groot genoeg  :)

Kootje

Citaat van: Forza F1 op 13 augustus 2011 - 18:19:25
Nu komen de circuits aan bod waar McLaren sowieso al sterker is (Spa, Monza, Interlagos, Abu Dhabi).
Red Bull zal toch al met de auto van volgend jaar bezig zijn, dus ik verwacht dat McLaren (en Ferrari) nu iets sterker zullen lijken. Niet dat het veel uitmaakt, de voorsprong van Red Bull is groot genoeg  :)

Waarschijnlijk wel ja.
Maar wat zou het toch leuk zijn als Vettel's voorsprong als sneeuw voor de zon verdwijnt.  ::)
Krijgen we tenminste nog 'n spannend slot aan het WK.

Begrijp me overigens niet verkeerd ..... Vettel mag van mij gewoon WK worden ,maar alsjeblieft .... laat 't spannend worden.  ;)