Round 6: Monte Carlo, Monaco

Gestart door Enzo, 24 mei 2011 - 23:14:11

« vorige - volgende »

Enzo



LAP RECORD: M Schumacher Ferrari 1:14.439

26 mei 2011
10:00-11:30 Eerste vrije training
14:00-15:30 Tweede vrije training

28 mei 2011
11:00-12:00 Derde vrije training
14:00-15:00 Kwalificatie

29 mei 2011
14:00 Race

Top tien startopstelling 2010
1 M Webber Red Bull 1:13.826
2 R Kubica Renault   
3 S Vettel Red Bull   
4 F Massa Ferrari   
5 L Hamilton McLaren   
6 N Rosberg Mercedes   
7 M Schumacher Mercedes   
8 J Button McLaren   
9 R Barrichello Williams   
10 V Liuzzi Force India

Einduitslag 2010
1 M Webber Red Bull 1:50:13.3
2 S Vettel Red Bull   
3 R Kubica Renault   
4 F Massa Ferrari   
5 L Hamilton McLaren   
6 F Alonso Ferrari   
7 N Rosberg Mercedes   
8 A Sutil Force India   
9 V Liuzzi Force India   
10 S Buemi Toro Rosso   

Wat er vorig jaar gebeurde: http://youtu.be/FK4yDr459WA

Het weer: http://www.weeronline.nl/Europa/Frankrijk/Monaco/4286138



0634

Monaco.... weet nooit wat ik ermee aanmoet... Qua race is het vrijwel altijd helemaal niks. En toch, als je de plaatjes ziet...

Snelheid op zich is niks. Je ziet geen verschil tussen een wagen die 150 doet of 300. Snelheid wordt pas visueel zichtbaar als je het tegen een achtergrond kan wegzetten. En precies dat maakt Monaco zo bijzonder.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 24 mei 2011 - 23:21:23
Monaco.... weet nooit wat ik ermee aanmoet... Qua race is het vrijwel altijd helemaal niks. En toch, als je de plaatjes ziet...

Snelheid op zich is niks. Je ziet geen verschil tussen een wagen die 150 doet of 300. Snelheid wordt pas visueel zichtbaar als je het tegen een achtergrond kan wegzetten. En precies dat maakt Monaco zo bijzonder.
En precies dat is de reden waarom ondanks alles Monaco nog steeds op de kalender staat. Ik denk dat we dit jaar sinds lang weer een leuke race kunnen zien zelfs zonder regen.
Ik verwacht veel van Hamilton, die het Vettel hopelijk echt moeilijk gaat maken. Vettel verwacht ik ook sterk vooraan en Kobayashi verwacht ik leuke actie.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Ik kijk er iig altijd vol smart naar uit.
Dit jaar zou het zelfs weleens 'n hele spannende editie kunnen worden.
Ik verwacht niet dat DRS veel zal toevoegen ,maar de Pirellï's daarentegen.....
Kan alvast niet meer wachten.

Bushi

DRS is gebanned in de tunnel van Monaco.
Niet echt veel rechte stukken om ergens anders te gebruiken, buiten de start finish.

Altijd wel leuk om de wagens door de straten van Monaco te zien scheuren, maar spijitg genoeg nooit echt spektakel.

gloudiesaurus

Toch vind ik Monaco altijd wel wat hebben, de traditie de historie...
Ben benieuwd hoe het dit jaar wordt met de banden etc, je moet toch wel uitkijken nu als je je pitstop maakt dat je niet achter tragere deelnemers komt te hangen.. En ik vermoedt dat het ondanks KERS en DRS in Monaco toch moeilijk inhalen blijft.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Gerard

Jaaaaa, daar is ie dan... ;)

Tja Monaco.. altijd spannend wie het weekend NIET foutloos doorkomt.. Elk foutje wordt genadeloos door de vangrails afgestraft!
De banden en KERS zullen hier misschien leuke momenten brengen, en het DRS in de race...
Maar dat is al gezegd hierboven ;)

Ik kijk er altijd wel naar uit!!

T.Nuvolari

Kers zal niet veel uithalen hier denk ik. Start finish en de tunnel misschien, maar die zijn ook niet zo heel lang. Vooral de banden zullen een invloed hebben op de race, zit je nu vast achter iemand met oudere banden dan jezelf ben je gekl**t. Het zal aan de durvers zijn in Monaco.

Kootje

Zoals ik al eerder zei ,verwacht ik dat de Pirelli's en dus de strategie het verschil zullen maken.
Daarom zie ik wel 'n kans voor Schumacher om dan eindelijk z'n "1e" podium te pakken.
Strategisch gezien zijn hij en Brawn toch altijd zeer sterk geweest.

Daarnaast zie ik ook goede kansen voor "zuinige" coureurs als Button.
Degene die het langste door kunnen rijden op hun eerste setje zullen minder last hebben van langzamere deelnemers.

Ook voor Red Bull zou dit weleens 'n zware race kunnen worden.
Oke ,ze zullen wellicht weer pole trainen ,maar het voordeel van hun ongelooflijke downforce hebben ze hier niet.
Dat geeft dan toch weer kansen voor de McLarens ,en de Ferrari's vlak ik hier ook niet uit.
Die gaan op Monaco toch altijd weer als de brandweer ,zeg maar.

Ik denk iig dat we dit jaar 'n zeer spannende race krijgen.
Niet zozeer door meer ( al dan niet geslaagde ) inhaalacties ,maar vooral op tactisch vlak.

flupke3

Button zie ik wel winnen maar wie zegt dat hij ook geen trager verkeer zal hebben want de
strategie van een tragere deelnemer kan je niet aanpassen en dan ligt zelf je strategie aan diggelen !

Enzo

Beschadiging asfalt bij St.Devote, vrachtwagenbrandje...

Gerard

#11
Citaat van: Enzo op 25 mei 2011 - 16:37:12
Beschadiging asfalt bij St.Devote, vrachtwagenbrandje...


Ik zag gisteren een fotootje voorbij komen op een tweet van Martin brundle... Een beste fik zeg!

trwns..
De gehele DRS zone is bekend gemaakt.. incl. begin punt...


Ik denk dat  het DRS heel vaak gebruikt gaat worden, aangezien het veld in elkaar schuift bij het " detection point" ..

Enzo

Over DRS, ik denk niet dat ze er veel aan gaan hebben op Monaco, de snelheden liggen te laag een de DRS zone is te kort.
De banden gaan voor het spectakel zorgen dit weekend!  8)

Gerard

Superzachte banden krijgen ze mee?? Nou, dat wrdt leuk op het ruwe (straat) asfalt....  :-\