De W02 en z'n "magic paddle"

Gestart door Forza F1, 09 mei 2011 - 19:38:29

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Jeroen op 11 juni 2011 - 21:42:19
Ja, niet om lullig te doen hoor, maar is er dit jaar al een kwalificatie geweest waarin Schumacher na afloop niet claimde ergens een probleem te hebben gehad?

Die Mercedes is een betrouwbare wagen, over het algemeen. Dat blijkt uit de races. Dat blijkt uit Rosbergs prestaties. En toch, krijgt Schumacher iedere keer weer problemen in kwali. Vind ik toch apart.
Ben ik het ook wel mee eens. Het kan prima zijn dat het echt zo is, maar kan het gevoel van "er is iets met de auto en daarom ben ik niet meer zo snel als ik echt kan zijn" onzin niet van me afschudden.
Schumacher is nou nooit echt de man geweest die nou eens eerlijk zegt wat er nou echt was. Er kwam altijd wel een politiek correct antwoord en hij zei nooit echt wat. Maar wie weet, misschien was er echt wel wat aan de hand.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Enzo op 11 juni 2011 - 21:55:21
Citaat van: Jeroen op 11 juni 2011 - 21:42:19
Ja, niet om lullig te doen hoor, maar is er dit jaar al een kwalificatie geweest waarin Schumacher na afloop niet claimde ergens een probleem te hebben gehad?

Die Mercedes is een betrouwbare wagen, over het algemeen. Dat blijkt uit de races. Dat blijkt uit Rosbergs prestaties. En toch, krijgt Schumacher iedere keer weer problemen in kwali. Vind ik toch apart.

Yep, ik ook! Op engelse Fora zijn er mensen die denken aan sabotage/onkunde van een aantal engineers.
Dat laatste wil ik niet aan, maar er gaat mechanisch nogal vaak iets stuk aan Michael's auto zeker t.o.v. Rosberg.

Vind ik een beetje te ver gezocht, want dan kun je ook zeggen dat engineers bij RBR onkundig zijn of zelfs de boel saboteren bij Webber's auto...Die krijgt ook weer de klappen, qua mechanische pech.

Nee, Schumi is gewoon niet snel genoeg in de kwalificatie. Op een een of andere manier kan hij niet de beste uit de wagen persen in een korte tijd.

Enzo

Wat me in Valencia weer duidelijk is geworden, dat het weer een zeer grote invloed heeft op de prestaties van de W02.
Bij warm weer missen ze vermogen, koeling en vreten ze de banden op.... :(
Als het koeler is loopt de auto stukken beter....

Kootje

Dan zouden ze het in Engeland dus weer goed moeten doen.  ::)
:-\  Dan hou ik Schumi nog ff aan in m'n TEAMBOSS game.

Enzo

Versnellingsbak problemen bij Schumacher, hij heeft 2 rondjes kunnen rijden vandaag... :(
Gaat weer lekker daar bij Merc...

Wizard

Ondertussen tekent dit wel de carriere van Schumacher. Van Mercedes (en Brawn) mag je toch wel verwachten dat ze een competitieve bolide neerzetten. Zeker omdat de basis, Brawn, al goed in elkaar stak. Waarom Mercedes faalt, geen idee.

Enzo

Ze hadden dit weekend een nieuwe uitlaatconfiguratie, achterwaards en een beetje gelijk aan Red Bull.
Het werkte erg goed en meteen in één keer, dat is al een hele prestatie voor een grote wijziging als deze.
Meteen al die kieuwen weg die als nood voor koeling moesten zorgen de eerste races, leverde meteen beter aero op.
Daarnaast deden ze een 2 stopper, wat mij verteld dat ze hun banden probleem ook getackeld hebben.
Al met al hebben ze nu een goede basis om snelheid te gaan zoeken, wellicht kunnen ze nog verassen in het tweede deel van het seizoen.



Enzo

http://www.gppits.net/nieuws/mercedes_flirt_met_costa/

Eerst Bell en nu wellicht Costa, een beetje laat maar ze lijken nu op de goede weg.  8)


Enzo

http://www.gppits.net/nieuws/costa_wil_het_opnemen_tegen_ferrari/
Zoals blijkt uit dit interview, zit er toch wat oud zeer bij de heren van Mercedes. Costa zal extra zijn best doen om Ferrari van repliek te dienen.

JimmySPA



Ze hebben blijkbaar wel een "magic radio"  :D

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Enzo

Citaat van: JimmySPA op 25 december 2011 - 22:48:46


Ze hebben blijkbaar wel een "magic radio"  :D

Had Gerard al elders gepost, maar hij is leuk!  :)

JimmySPA

Citaat van: Enzo op 26 december 2011 - 14:23:56
Citaat van: JimmySPA op 25 december 2011 - 22:48:46


Ze hebben blijkbaar wel een "magic radio"  :D

Had Gerard al elders gepost, maar hij is leuk!  :)
Oke jammer  :-[

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"