Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: M@rc op 21 mei 2012 - 19:39:17
Ging de slijtage niet afnemen dit seizoen, althans volgens Pirelli. Ik kan me niet voorstellen dat die nog groter is dan vorig seizoen, een status quo op dat vlak dan weer wel. Is het niet gewoon iets waaraan rijders moeten gewoon worden? Net als die wagens van 2009 onbestuurbaar waren voor iemand die er koud instapte.


Natuurlijk...al hebben sommige rijders meer tijd nodig dan anderen... :P ...

Wizard

Zo te lezen wel. :D

Franky R.


Wizard

Ik ook niet, maar we denken het zelfde. ;)

Franky R.


monaco2011

Citaat van: Franky R. op 22 mei 2012 - 17:58:29
Citaat van: Wizard op 22 mei 2012 - 17:52:42
Ik ook niet, maar we denken het zelfde. ;)
;)
Hamilton?? Die gaat op de Pirelli's minder als op de Bridgestone's. Schumacher gaat op de Pirelli's een stuk beter als op de Bridgestones van 2010!

Jozef

Citaat van: Franky R. op 21 mei 2012 - 18:15:45
Citaat van: Enzo op 21 mei 2012 - 14:39:33
Vettel en Alonso staan niet buiten de top vijf toch?

Schumacher zei het tijdens de wintertesten al dat er een degradatie probleem was, daarnaast heeft hij weinig races uitgereden en begon zijn echte pleidooi pas na Bahrein. Je moet iets ook een kans geven, dus ik snap wel waarom de molen op dat moment op gang is gekomenn en niet eerder.

Schumacher heeft zich wel positief uitgelaten over de verandering in de structuur van de banden. het contactvlak is veel groter geworden. Vorig jaar was dit veel smaller, wat het gevoel voor de rijder beperkte. (heeft iets te maken met de wang van de band) Dat is dit jaar beter, maar dan hebben we het niet over operating window of slijtage.

Ok, dat zijn goede argumenten...Maar Vettel en Alonso laten zich er niet uit op de manier zoals Schumacher doet. Tevens is het tegen de zere been van Pirelli die al eerder verklaarde dat zij geen commentaar op hun banden zouden accepteren, omdat ze handelen in opdracht van de FIOA, FOM en FOTA.

Dat is op zich waar, maar op de langere termijn werkt het volgens mij niet verkeerd om tegen Pirelli te klagen hoor, als je de banden niet goed vindt. Als er écht een probleem is met hoe de banden het doen, dan is het namelijk wel Pirelli dat imagoschade oploopt. Dan kun je wel zeggen dat het de schuld is van de FIA, maar Pirelli zal dan toch niet nog zo'n seizoen willen. Het is namelijk juist voor de publiciteit dat ze in de F1 zitten, winst maken ze er namelijk niet op.

robbert

Citaat van: monaco2011 op 22 mei 2012 - 23:56:24
Citaat van: Franky R. op 22 mei 2012 - 17:58:29
Citaat van: Wizard op 22 mei 2012 - 17:52:42
Ik ook niet, maar we denken het zelfde. ;)
;)
Hamilton?? Die gaat op de Pirelli's minder als op de Bridgestone's. Schumacher gaat op de Pirelli's een stuk beter als op de Bridgestones van 2010!

en dan nog klaagt schumacher over die banden????

Franky R.

Citaat van: robbert op 23 mei 2012 - 07:15:59
Citaat van: monaco2011 op 22 mei 2012 - 23:56:24
Citaat van: Franky R. op 22 mei 2012 - 17:58:29
Citaat van: Wizard op 22 mei 2012 - 17:52:42
Ik ook niet, maar we denken het zelfde. ;)
;)
Hamilton?? Die gaat op de Pirelli's minder als op de Bridgestone's. Schumacher gaat op de Pirelli's een stuk beter als op de Bridgestones van 2010!

en dan nog klaagt schumacher over die banden? ???


Snap ik ook niet...Denk dat die overwinning van Rosberg Schumi veel meer dwars zit, hoor!

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 23 mei 2012 - 09:13:18
Citaat van: robbert op 23 mei 2012 - 07:15:59
Citaat van: monaco2011 op 22 mei 2012 - 23:56:24
Citaat van: Franky R. op 22 mei 2012 - 17:58:29
Citaat van: Wizard op 22 mei 2012 - 17:52:42
Ik ook niet, maar we denken het zelfde. ;)
;)
Hamilton?? Die gaat op de Pirelli's minder als op de Bridgestone's. Schumacher gaat op de Pirelli's een stuk beter als op de Bridgestones van 2010!

en dan nog klaagt schumacher over die banden? ???


Snap ik ook niet...Denk dat die overwinning van Rosberg Schumi veel meer dwars zit, hoor!
ok, dan kan het ook aan jullie liggen hè!!?? je kunt het er mee eens zijn of niet, het snappen is een heel ander verhaal, als je n beetje moeite doet moet het geen probleem zijn. En je kunt het er gewoon mee oneens zijn zonder daarbij iemand zwart te maken of hoe je ook wilt noemen.

Enzo

Klopt idd Monaco2011, Schumacher laat goede tijden zien en was de betere Merc rijder in elke race behalve China.
Hoewel Nico erg lekker ging moet je zelfs daar een slag om de arm houden gezien het vroege uitvallen van Schumacher.
Anderzijds is het allemaal maar relatief met de huidige banden...



Enzo

Quote van Webber uit de persco gisteren.
Hij weet het verschil tussen vroeger en nu goed te beschrijven.
Vraag me af of het ooit nog terug komt... :-\
CitaatMarkWebber: The way the races have run in the last few years is different to previous years. In the era where we had pit stops with refuelling, the races were extremely aggressive. Obviously qualifying for the whole race, basically, pushing to make optimum strategies work and make sure that you're hitting the lap times with the weight of the car, with the fuel that you have at the time, so whether you are on a two- or three-stop strategy or whatever. And then we went to no refuelling, so already the phase of the racing changed a little bit, in terms of a little bit of endurance aspect started to come into it, in terms of driving style and pacing yourself a little bit more, probably. And then we had the change with the Pirellis and that's probably been the biggest change in driver technique and style that I can remember, certainly in my career and I've done a few Grands Prix. There are certain races – a huge majority of races – that of course even when you've won – I've won one race on Pirellis - but even when the winners are winning of course they are not driving at 100 percent and that's just the way it is, because you can't. You need to get the car to the end and produce the best lap times that you can for the duration of the race. That's the way it is now. I still enjoy driving a Formula One car, I still love working with the engineers, driving the most amazing tracks against some great opposition. I enjoy that part of it but we always have to change, we always have to evolve as the technical side of the sport changes, and there's always going to be nicer ways to... Personally, I enjoyed the sprint races and the refuelling, probably all of the drivers did, but the racing was not super-exciting. It was more precise, you had to be more precise, you had to be more on the limit and really really feeling the car for the whole two hours, but that's not how it is now. We have a different set of challenges and that's what we've got to do.


Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 23 mei 2012 - 23:10:12
Citaat van: Franky R. op 23 mei 2012 - 09:13:18
Citaat van: robbert op 23 mei 2012 - 07:15:59
Citaat van: monaco2011 op 22 mei 2012 - 23:56:24
Citaat van: Franky R. op 22 mei 2012 - 17:58:29
Citaat van: Wizard op 22 mei 2012 - 17:52:42
Ik ook niet, maar we denken het zelfde. ;)
;)
Hamilton?? Die gaat op de Pirelli's minder als op de Bridgestone's. Schumacher gaat op de Pirelli's een stuk beter als op de Bridgestones van 2010!

en dan nog klaagt schumacher over die banden? ???


Snap ik ook niet...Denk dat die overwinning van Rosberg Schumi veel meer dwars zit, hoor!
ok, dan kan het ook aan jullie liggen hè!!?? je kunt het er mee eens zijn of niet, het snappen is een heel ander verhaal, als je n beetje moeite doet moet het geen probleem zijn. En je kunt het er gewoon mee oneens zijn zonder daarbij iemand zwart te maken of hoe je ook wilt noemen.


Een onnodige opmerking, Monaco...Ik maak Schumi niet zwart...Ik geef mijn mening en dat ga ik niet aanpassen omdat het ene 'meneer monaco2011' niet bevalt... ::) ...Je reageert nu wel erg kinderachtig.

robbert

Citaat van: Franky R. op 24 mei 2012 - 14:59:59
Citaat van: monaco2011 op 23 mei 2012 - 23:10:12
Citaat van: Franky R. op 23 mei 2012 - 09:13:18
Citaat van: robbert op 23 mei 2012 - 07:15:59
Citaat van: monaco2011 op 22 mei 2012 - 23:56:24
Citaat van: Franky R. op 22 mei 2012 - 17:58:29
Citaat van: Wizard op 22 mei 2012 - 17:52:42
Ik ook niet, maar we denken het zelfde. ;)
;)
Hamilton?? Die gaat op de Pirelli's minder als op de Bridgestone's. Schumacher gaat op de Pirelli's een stuk beter als op de Bridgestones van 2010!

en dan nog klaagt schumacher over die banden? ???


Snap ik ook niet...Denk dat die overwinning van Rosberg Schumi veel meer dwars zit, hoor!
ok, dan kan het ook aan jullie liggen hè!!?? je kunt het er mee eens zijn of niet, het snappen is een heel ander verhaal, als je n beetje moeite doet moet het geen probleem zijn. En je kunt het er gewoon mee oneens zijn zonder daarbij iemand zwart te maken of hoe je ook wilt noemen.


Een onnodige opmerking, Monaco...Ik maak Schumi niet zwart...Ik geef mijn mening en dat ga ik niet aanpassen omdat het ene 'meneer monaco2011' niet bevalt... ::) ...Je reageert nu wel erg kinderachtig.
al een hele tijd vind ik

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 24 mei 2012 - 14:59:59
Citaat van: monaco2011 op 23 mei 2012 - 23:10:12
Citaat van: Franky R. op 23 mei 2012 - 09:13:18
Citaat van: robbert op 23 mei 2012 - 07:15:59
Citaat van: monaco2011 op 22 mei 2012 - 23:56:24
Citaat van: Franky R. op 22 mei 2012 - 17:58:29
Citaat van: Wizard op 22 mei 2012 - 17:52:42
Ik ook niet, maar we denken het zelfde. ;)
;)
Hamilton?? Die gaat op de Pirelli's minder als op de Bridgestone's. Schumacher gaat op de Pirelli's een stuk beter als op de Bridgestones van 2010!

en dan nog klaagt schumacher over die banden? ???


Snap ik ook niet...Denk dat die overwinning van Rosberg Schumi veel meer dwars zit, hoor!
ok, dan kan het ook aan jullie liggen hè!!?? je kunt het er mee eens zijn of niet, het snappen is een heel ander verhaal, als je n beetje moeite doet moet het geen probleem zijn. En je kunt het er gewoon mee oneens zijn zonder daarbij iemand zwart te maken of hoe je ook wilt noemen.


Een onnodige opmerking, Monaco...Ik maak Schumi niet zwart...Ik geef mijn mening en dat ga ik niet aanpassen omdat het ene 'meneer monaco2011' niet bevalt... ::) ...Je reageert nu wel erg kinderachtig.
je kunt ook je mening geven zonder Schumacher weg te zetten als 'die ouwe die zijn scheur open trekt'.  Je hoeft het er niet mee eens te zijn (dus je hoeft ook zeker je mening niet aan te passen), maar je hoeft niet altijd mensen met wie je het niet eens bent af te kraken of te beledigen. Dat doe je niet alleen met Schumacher, maar met zo ongeveer iedereen wiens mening jou niet aanstaat.  Da's pas kinderachtig.

Citaat van: robbert op 24 mei 2012 - 18:11:11
al een hele tijd vind ik
kinderachtig omdat je het er niet mee eens bent?? of echt kinderachtig??