Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Enzo op 06 mei 2012 - 19:53:33
Een goed argument, cijfers en medestanders gaan vaak hand in hand. Ik denk dat je een Poll als deze te weinig waarde toe dicht. Lees je wel eens de comments onder dit soort berichten?

Ja. En ik luister naar mijn omgeving. En ik lees wat de mensen die op fora posten er van vinden. En ik lees beoordelingen van de race. Aan de hand daarvan kan ik concluderen dat de fans tevreden zijn met het Formule 1 van nu. Dus, prima! Ook ik zie graag wat dingen anders maar zolang ik fraaie races zie leg ik mij neer bij het feit dat het niet kan gaan zoals ik het wil zien.

Wizard

Citaat van: Enzo op 06 mei 2012 - 19:57:21
Citaat van: Kootje op 06 mei 2012 - 19:45:34
Citaat van: Enzo op 06 mei 2012 - 19:18:00
Het gaat natuurlijk niet over de getallen he Kootje...
Maar een Poll met 4000 stemmen is een betrouwbaardere reflectie van de algemene mening dan een Poll van 324 stemmen.
Daar kunnen we het niet over oneens zijn toch?

Nee, daar kan ik 't niet mee eens zijn.
Waarom zouden 4000 stemmers 'n betere vertegenwoordiging zijn van miljoenen fans dan 300 ::)
Uiteindelijk gaat het om de percentages, en daarin verschillen beide polls nauwelijks.
Dus leg mij dan maar eens uit waarom  de ene niet, en de andere wel representatief zou zijn. ???

Dit gesprek gaan we echt niet hebben Kootje... ::)
Je maakt een grapje toch??

Nou, datzelfde wilde ik ook aan jou vragen.... Want, je kunt toch geen meningen gaan negeren omdat een forum minder mensen telt?? Sterker nog, dat vind ik héél ver gaan! Dat zou het zelfde zijn dat als we dadelijk gaan stemmen (politiek), de stem van Spaubeek te negeren omdat Amsterdam meer inwoners heeft en dus representatiever is. En dan vraag je aan Kootje of hij een grapje maakt???

Kootje

@Wizzard,

Bedankt voor m'n antwoord. ;D

Enzo

Jeetje mannen, het is toch een simpele percentage berekening? Wie heeft het over meningen negeren?
Ik stel het volgende; een Poll met 4000 stemmen is een betrouwbaardere reflectie van de algemene mening dan een Poll met 324 stemmen.
Meer stemmen, meer meningen dus een algemener beeld. Zeker in het geval van deze twee Polls waar bij de één 3676 meer meningen zijn gehoord.
Wat is de discussie? ???

Enzo


Kootje

Citaat van: Enzo op 06 mei 2012 - 20:27:17
Ik stel het volgende; een Poll met 4000 stemmen is een betrouwbaardere reflectie van de algemene mening dan een Poll met 324 stemmen.
Wat is de discussie? ???

Nou ........ dat dus. :P


Citaat van: Enzo op 08 mei 2012 - 13:53:18
Schumacher blijft bij zijn standpunt, gelukkig maar! 8)

http://www.gppits.net/nieuws/schumacher_over_pirelli_en_eieren/

Hei mot nie so seikuh !!!   ;) :P ;D

Sabai

Was het vorig jaar ook niet zo dat de heren coureurs in de eerste paar races ook last van overmatige bandenslijtage  hadden. Kan me china nog herinneren met 4 pitstops voor menigeen. Later stabiliseerde dit zich en hoorde ik ook niemand zeuren. Ik denk dat we nu ook hetzelfde zien en dat het over een paar races wanneer de teams de banden van haver tot gort kennen het allemaal weer normaal word. Ik denk dat Schumacher gewoon een klein beetje gefrustreerd is dat het allemaal niet zo wil vlotten dit seizoen en hiervoor de banden maar de schuld gaat geven. Ik persoonlijk vind het wel best zo maar ik ben ook van mening dat de banden geen beslissende factor moet zijn in een race het moet wel in balans blijven. Maar zoals ik al schreef ik denk dat het wel los zal lopen en over een paar races horen we er niks meer over.

Franky R.

Michael Schumacher is nu echt een oude man geworden...Wat kan die gast zeuren, zeg... :(
Dacht hij dat men het in de jaren 80 het leuk vond, toen de FISA besloot om de tankinhoud fors te verminderen? Nee, ze gingen er gewoon voor...alleen draaiden ze het turbo-kraantje minder ver open... ::)


En nu is dat ook gewoon zo...Je kunt best op het limiet rijden, alleen moet je dan vaker de pits in. En anders laat je je hersenen kraken..Ook erg ironisch dat juist hij zo zit te klagen, want MSC werd toch altijd geroemd om zijn vermogen om tijdens de race aan de strategie te denken?!


::)

Enzo

Stel we spelen de champions league finale met een lekke voetbal...Iedereen heeft gelijke kansen, ze spelen immers met dezelfde bal. De uitslag zal onvoorspelbaarder worden en dus spannender(?) Spelers als Messi moeten dan niet zeuren dat hun techniek niet meer het verschil kan maken, aangezien het de show ten goede komt en iedereen gelijke kansen heeft.

Formule 1 is toch meer als alleen vermaak? Het gaat toch om bijzondere talenten en goed gebouwde auto's? Het gaat over uitzonderlijke prestaties en slim ontworpen auto's. Het gaat niet over Pirelli en hoe zij het kampieonschap vorm geven...

robbert

Citaat van: Enzo op 08 mei 2012 - 17:29:19
Stel we spelen de champions league finale met een lekke voetbal...Iedereen heeft gelijke kansen, ze spelen immers met dezelfde bal. De uitslag zal onvoorspelbaarder worden en dus spannender(?) Spelers als Messi moeten dan niet zeuren dat hun techniek niet meer het verschil kan maken, aangezien het de show ten goede komt en iedereen gelijke kansen heeft.

Formule 1 is toch meer als alleen vermaak? Het gaat toch om bijzondere talenten en goed gebouwde auto's? Het gaat over uitzonderlijke prestaties en slim ontworpen auto's. Het gaat niet over Pirelli en hoe zij het kampieonschap vorm geven...
nee maar pirelli doet tenminste iets aan de spektakel in de races. Dus laten we blij zijn dat we weer spektakelrijke races hebben.
Ik snap het gezaag echt niet hoor

gloudiesaurus

Ik vind het ook een pre wat Pirelli doet, eindelijk wat meer actie op de baan. Maar er is wel een bepaalde limiet bereikt, ze moeten de banden niet nog gevoeliger maken. 4 races 4 verschillende winnaars. Mij hoor je niet klagen!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

Citaat van: gloudiesaurus op 08 mei 2012 - 21:50:37
Ik vind het ook een pre wat Pirelli doet, eindelijk wat meer actie op de baan. Maar er is wel een bepaalde limiet bereikt, ze moeten de banden niet nog gevoeliger maken. 4 races 4 verschillende winnaars. Mij hoor je niet klagen!

zo moeten er nog meer over denken

Wizard

Citaat van: Enzo op 08 mei 2012 - 17:29:19
Stel we spelen de champions league finale met een lekke voetbal...Iedereen heeft gelijke kansen, ze spelen immers met dezelfde bal. De uitslag zal onvoorspelbaarder worden en dus spannender(?) Spelers als Messi moeten dan niet zeuren dat hun techniek niet meer het verschil kan maken, aangezien het de show ten goede komt en iedereen gelijke kansen heeft.

Formule 1 is toch meer als alleen vermaak? Het gaat toch om bijzondere talenten en goed gebouwde auto's? Het gaat over uitzonderlijke prestaties en slim ontworpen auto's. Het gaat niet over Pirelli en hoe zij het kampieonschap vorm geven...

Dat is natuurlijk een krom vergelijk, de bolides rijden niet met 4 lege banden hé. Je trekt het nu naar het uiterste. Punt is dat al tig jaren techniek aan banden wordt gelegd, juist om gevechten te genereren. De fans hebben aldoor geklaagd. Dan domineert 1 team, dan zijn er te weinig gevechten, dan weer dit, dan weer dat. Nu, na jaren, hebben we eindelijk waar fans jaren om schreeuwen en ook nu is het niet goed. Zo kun je altijd wel een stok vinden om mee te slaan. Zoals eerder gezegd, restricties zijn er al jaren: Aerodinamica is aan banden gelegd, testen is aan banden gelegd, motorontwikkelingen zijn aan banden gelegd, en nu heeft de FIA iets gevonden waar de fans om schreeuwen. Dit alles is in één fictieve pot gedaan, men heeft geroerd, en prompt zijn er gevechten om positie en wint de Formule 1 weer grond. Kortom, grepen die nodig waren om te overleven!!

Het is gewoon zo dat je dat hele pakket niet zo kunt invullen dat het alle gemoederen streelt maar vraag je eens af wat je nu eigenlijk écht wilt. En dan neem ik het totaalpakket, niet 1 specifieke regel. Want open een topic over tanken, over testen, over aerodinamica, over iedere regel van het reglement, over het cosmetische, over wat je ook maar kunt bedenken wat Formule 1 aangaat en je zult zien dat meningen verdeelt zijn. Het is gewoon onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken. Als ik dan op diverse fora lees dat races een hoog cijfer krijgen, dan kunnen we toch stellen dat de FIA geslaagd is, ons te geven, waar wij jaren om hebben geroepen. Ik denk dat dát het voornaamste is waar wij ons aan moeten vasthouden.

Wat betreft Schumacher, die klaagt vanaf dag 1 al over de banden (klik), dan moet hij wennen, dan krijgt hij geen temperatuur in de banden, nu slijten de banden te hard af. Ondertussen is het wel constant Schumacher die, zodra het minder gaat, telkens opnieuw begint over zijn problemen met banden. Ik begin me serieus af te vragen of hij op deze manier zijn hoofd in het zand steekt en zijn te kort komingen niet wilt (in)zien. Voor iedereen zijn de regels het zelfde, dus wanprestatie kun je gewoonweg niet afschuiven op banden alleen. Natuurlijk is het misschien niet zoals Schumacher het graag ziet, maar wat voor ons geldt, wat betreft afwijkende meningen, geldt natuurlijk ook voor de rijders. En mocht de problematiek nu écht gigantisch en unaniem zijn, hadden de teams zich wel samengepakt en een vuist gemaakt richting de FIA. Dat is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt en er wordt gestemd. Het uitblijven daarvan bewijst dat het probleem persoonsgebonden in. Derhalve geen enkele reden tot paniek.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 08 mei 2012 - 17:20:40
Michael Schumacher is nu echt een oude man geworden...Wat kan die gast zeuren, zeg... :(
Dacht hij dat men het in de jaren 80 het leuk vond, toen de FISA besloot om de tankinhoud fors te verminderen? Nee, ze gingen er gewoon voor...alleen draaiden ze het turbo-kraantje minder ver open... ::)


En nu is dat ook gewoon zo...Je kunt best op het limiet rijden, alleen moet je dan vaker de pits in. En anders laat je je hersenen kraken..Ook erg ironisch dat juist hij zo zit te klagen, want MSC werd toch altijd geroemd om zijn vermogen om tijdens de race aan de strategie te denken?!


::)

Banden hebben ten alle tijden een limiet. Geen één band heeft iedere ronde dezelfde specificaties. Dat is per circuit, per bandenset, per auto verschillend. En dat is niet afhankelijk of een band nu 10 of 15 ronden meegaan.

Overigens, off the record, klaagde Button in 2009 ook niet vaker dat zijn banden er snel aangingen??

monaco2011

#509
Citaat van: Wizard op 08 mei 2012 - 22:42:59
Citaat van: Enzo op 08 mei 2012 - 17:29:19
Stel we spelen de champions league finale met een lekke voetbal...Iedereen heeft gelijke kansen, ze spelen immers met dezelfde bal. De uitslag zal onvoorspelbaarder worden en dus spannender(?) Spelers als Messi moeten dan niet zeuren dat hun techniek niet meer het verschil kan maken, aangezien het de show ten goede komt en iedereen gelijke kansen heeft.

Formule 1 is toch meer als alleen vermaak? Het gaat toch om bijzondere talenten en goed gebouwde auto's? Het gaat over uitzonderlijke prestaties en slim ontworpen auto's. Het gaat niet over Pirelli en hoe zij het kampieonschap vorm geven...

Dat is natuurlijk een krom vergelijk, de bolides rijden niet met 4 lege banden hé. Je trekt het nu naar het uiterste. Punt is dat al tig jaren techniek aan banden wordt gelegd, juist om gevechten te genereren. De fans hebben aldoor geklaagd. Dan domineert 1 team, dan zijn er te weinig gevechten, dan weer dit, dan weer dat. Nu, na jaren, hebben we eindelijk waar fans jaren om schreeuwen en ook nu is het niet goed. Zo kun je altijd wel een stok vinden om mee te slaan. Zoals eerder gezegd, restricties zijn er al jaren: Aerodinamica is aan banden gelegd, testen is aan banden gelegd, motorontwikkelingen zijn aan banden gelegd, en nu heeft de FIA iets gevonden waar de fans om schreeuwen. Dit alles is in één fictieve pot gedaan, men heeft geroerd, en prompt zijn er gevechten om positie en wint de Formule 1 weer grond. Kortom, grepen die nodig waren om te overleven!!
t is maar een vergelijk hé, ook als een f1 auto met lege banden zou rijden zou het een kromme vergelijking zijn. Het gaat Enzo hier alleen ff over het argument dat het voor iedereen hetzelfde is. Wat dat betreft is het een prima vergelijking. Daar hoef je echt geen punt van te gaan maken.
Verder moet je niet vergeten dat 2006/2007/2008 en 2010 hartstikke spannende seizoenen waren met veel verschillende winnaars (in 2008 zelfs 7!), waarin de F1 ongekend populair was, dus dan moet je niet gaan beginnen over overleven. Toen waren er ook heel veel tevreden mensen en als ze toen net zo halstarrig waren geweest als jij nu, dan was er uberhaupt al niks veranderd. Dus dat hele argument van jou over dat er altijd wel wat te klagen is kunnen we ook gewoon 180 graden omdraaien. Voor de discussie op zich is het sowieso al een non-argument, want dan hoef je de hele discussie en ook geen enkele andere op het gebied van verandering nog te voeren.
Edit: zelfs 2009 had nog 6 verschillende winnaars (en ook nog in zes verschillende wedstrijden op rij!), maar door de blown diffuser is het nooit een echt seizoen geworden, de 2e helft van het seizoen heeft wel laten zien wat er eventueel mogelijk was, met zelfs een pole voor Force India!
Citaat van: Wizard op 08 mei 2012 - 22:42:59
Het is gewoon zo dat je dat hele pakket niet zo kunt invullen dat het alle gemoederen streelt maar vraag je eens af wat je nu eigenlijk écht wilt. En dan neem ik het totaalpakket, niet 1 specifieke regel. Want open een topic over tanken, over testen, over aerodinamica, over iedere regel van het reglement, over het cosmetische, over wat je ook maar kunt bedenken wat Formule 1 aangaat en je zult zien dat meningen verdeelt zijn. Het is gewoon onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken. Als ik dan op diverse fora lees dat races een hoog cijfer krijgen, dan kunnen we toch stellen dat de FIA geslaagd is, ons te geven, waar wij jaren om hebben geroepen. Ik denk dat dát het voornaamste is waar wij ons aan moeten vasthouden.
ok, nooit meer verandering dan, zelfs geen discussie. Nogmaals, wat een non-argument zeg. Natuurlijk kun je het niet iedereen naar de zin maken, maar als de helft van de fans het niets vind en de coureurs worden ook nog eens zwaar beperkt, dan kun je toch op zn minst kijken of dit wel de juiste aanpak is??

Citaat van: Wizard op 08 mei 2012 - 22:42:59
Wat betreft Schumacher, die klaagt vanaf dag 1 al over de banden (klik), dan moet hij wennen, dan krijgt hij geen temperatuur in de banden, nu slijten de banden te hard af. Ondertussen is het wel constant Schumacher die, zodra het minder gaat, telkens opnieuw begint over zijn problemen met banden. Ik begin me serieus af te vragen of hij op deze manier zijn hoofd in het zand steekt en zijn te kort komingen niet wilt (in)zien. Voor iedereen zijn de regels het zelfde, dus wanprestatie kun je gewoonweg niet afschuiven op banden alleen. Natuurlijk is het misschien niet zoals Schumacher het graag ziet, maar wat voor ons geldt, wat betreft afwijkende meningen, geldt natuurlijk ook voor de rijders. En mocht de problematiek nu écht gigantisch en unaniem zijn, hadden de teams zich wel samengepakt en een vuist gemaakt richting de FIA. Dat is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt en er wordt gestemd. Het uitblijven daarvan bewijst dat het probleem persoonsgebonden in. Derhalve geen enkele reden tot paniek.
hij klaagt nu op een heel andere manier, zou toch verwachten dat jij dat onderscheid wel kunt maken? Qua (race)pace gaat ie dit jaar helemaal niet slecht, dus daar heeft het niet mee te maken. k weet niet of je t opgevallen is maar coureurs klagen sowieso altijd over de banden, maar nogmaals dat heeft weinig te maken met het punt dat Schumacher hier probeert te maken. Button, Rosberg, Alonso, Massa, Vettel, Webber, Hamilton, van allemaal kun je wel linkjes vinden en hier posten, maar dat past niet in je verhaal denk ik. Zn 'wanprestatie' dit jaar kan ie prima afschuiven op de pech die ie heeft ondervonden, daar heeft ie echt dat bandenverhaal niet voor nodig, veel meer dan wat ie nu heeft gedaan zat er niet in. Hij zegt juist ook dat 80 % van de coureurs dezelfde problemen hebben, dus daarmee geeft ie aan dat het een probleem voor de F1 in zn algemeen is en niet alleen voor hem. Dus ook daar aan had je kunnen zien dat het niet bedoeld is als een verklaring voor zn eigen problemen. Maar goed, da's ook weer een kwestie van begrijpend lezen.
Je hebt er een mooi verhaaltje van gemaakt, maar weinig overtuigend. Wederom wordt mij duidelijk dat jij het hele probleem totaal niet begrijpt of niet wilt zien. Je gaat er nu al van uit dat er geen betere oplossingen voor handen zijn en dat we gaan treintje rijden als ze ook maar iets aan de banden veranderen. Verder kun je ook niet aangeven wat deze banden nou precies zo uniek maken en hoe ze precies de wedstrijden spectaculair maken.