Kan Schumacher het nog?

Gestart door Enzo, 18 juni 2010 - 02:06:18

« vorige - volgende »

Enzo

http://www.f1pits.net/nieuws/is_de_kritiek_op_schumacher_terecht/

Schumacher heeft n.a.v. van de race in Canada weer flink wat kritiek te verduren gekregen.
Met name de heren van de BBC waren streng in hun oordeel en trekken Schumachers huidige vorm in twijfel.

"Het zou zijn slechtste race ooit zijn," aldus Brundle

Mercedes geeft aan zich niet te kunnen vinden in deze kritiek, hun verklaring voor de slechte klassering is anders.
Na een goede start kreeg Schumacher een lekke band, hierdoor verloor hij veel tijd en werd hij geforceerd af te wijken van de strategie.
Gevolg was dat hij als eerste begon aan de laatste stint op de zachte banden, dit was te lang en de banden gingen te snel achteruit.
Op het einde van de race had hij hier t.o.v. bijvoorbeeld de Force India's geen schijn van kans meer.
Door zijn slechte banden was hij een paar seconden per rondje langzamer dan de concurrentie.

De verschillen in visie zijn opvallend en benadrukken maar weer dat er met een streng oog word gekeken naar de rentree van Schumacher.
De verwachtingen van de fans zijn hoog en de critici laten geen kans onbenut de Duitser in twijfel te trekken.
Het levert in ieder geval interessante media berichten op en het lijkt onlosmakkelijk verbonden met de carriere van de coureur.

Reden genoeg hier een topic over te openen, wat denken jullie?


Zaphod_Beeblebrox

Schumacher zal het talent en de spirit nog wel hebben, maar kan fysiek niet meer mee met dat oude lijf van hem. Ik herken in deze man niet de Schumacher van '91 tot en met '06.
Een race zoals in Canada kan een man als Schumacher zich absoluut niet veroorloven? Hij is enorm goed bezig zijn status van levende legende stukje voor stukje de vuilbak in te gooien.
Er is een contract ondertekent voor 3jaar en misschien is het volgend seizoen helemaal anders, ik vrees er echter voor.

Supermariobros

Schumacher zou beter de eer aan zichzelf houden. In de Formule 1 gaat alles razendsnel en veranert er veel, hij is er drie jaar uit geweest en zijn lichaam kan het niet meer aan. Racen kan hij echter wel, maardin de Formule 1 is er veel meer nodig dan dat.

Gerard

Ik had het niet beter kunnen zeggen Enzo!
Wat ook opvalt is dat het plezier wat Schumacher de eerste races had langzaam lijkt te verdwijnen

De vrolijke Schumacher, die het niets leek te doen dat Rosberg sneller was, is weer verdwenen
Hij raaakt ook steeds meer gefrustreerd en laat ook weer oude gewoontes zien
(Zoals bij Kubica en Massa in Canada...)   :o

Enzo

Jullie zeggen dat hij het fysiek niet meer aan kan?
Hij staat juist bekend om zijn bijzonder goede conditie, als het ergens niet aan ligt is het dat wel denk ik.
Ik zal het niet ontkennen, ik ben altijd al Schumacher supporter geweest, ik denk dat sommige te snel en de verkeerde conclussies trekken.

Dat hij fit genoeg is, heeft hij al bewezen. De snelheid over één ronde zit er ook nog in.
Nu moet hij de auto nog naar z'n hand zetten, ook hier is duidelijk vooruitgang in te zien vanaf Melbourne tot nu.
Ik zeg niet dat hij het WK gaat winnen, maar ik denk wel dat hij in de toekomst nog iemand word om rekening mee te houden.

meatball

Voor mij als hevige Schumifan is dit tot nog toe niet de echte Schumacher.Denk maar eens aan zijn beginperiode toen was hij de f1 wagens ook niet gewoon maar maakte onmiddelijk indruk met zijn lef en pure snelheid en dat is wat nu weg is,niet zijn conditie of raceinzicht.Ik zit in elk geval steeds te denken,wat als het niet Schumi was maar een echte rookie die deze prestatie's neerzette met de Mercedes,zou hij mij dan opvallen als uitzonderlijk talent en het antwoord voor mij tot nog toe is duidelijk nee.Ik zou niet echt weg zijn van deze nieuweling,ik hoop nog steeds op beter maar op dit moment is de magie van Schumacher als de beste ooit niet aanwezig. :'(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

0634

Ik ben nooit een fan van de man geweest. Maar goed, hij is wel een van de drie, vier besten die ik ooit gezien heb natuurlijk. MAar van deze comeback heb ik nooit veel verwacht eigenlijk.Hij is 41 en deed al 3 jaar niet meer mee. Dan ga je niet zomaar even met de besten mee.

Er moet ook niet vergeten worden dat de huidige lichting F1 rijders gewoon heel erg sterk is. Je moet absoluut top zijn om je daarmee te kunnen meten. En ik denk wel eens dat sommigen destijds verwachtten dat MS deze jongens rijles zou gaan geven. Dan onderschat je echt de factor leeftijd en de kwaliteit van het huidige F1 veld.

Schumacher doet het om eerlijk te zijn redelijk naar mijn verwachting.

Enzo

Welkom terug trouwens 0634!  8)


Forza F1

Mannekes... rustig aan maar... uiteraard, zoals 0634 al zei: hij is er 3 jaar van tussenuit geweest. Dan ga je ook niet zomaar direct terug domineren...

Niet te vergeten dat er niet getest mocht worden met de auto's.
Het feit dat hij in een ondersturende wagen rijdt, die volledig rond Button gebouwd is, terwijl Schumacher's rijstijl juist overstuur vereist.
Zelfs bij Ferrari won hij niet vanaf het begin. Hij nam z'n tijd om de wagen te ontwikkelen, en dan verliep alles super, wat hem tot 5 extra wereldtitels bracht.

Gun hem aub wat tijd, hij is het heus niet verloren hoor! Dat zie je aan de Kart-races die Massa organiseert, waarbij hij nog steeds iedereen naar huis rijdt. Dat zie je hoe goed hij presteert bij Race of Champions, enzovoort. Geef hem tijd, hij komt heus wel terug!  :)

gloudiesaurus

Race of Champions en karting is wel wat anders als Formule 1 he ;) Maar Schumacher won in '96 bij Ferrari ook al in Spanje op indrukwekkende manier die regenrace, dat was daar ook pas zijn 5e race in een auto die absoluut niet de snelste was? Ook daar was hij Irvine altijd de baas (behalve die eerste keer in Australië). Maar eerlijk is eerlijk, Rosberg is gewoon sneller nu bij Mercedes. In Canada stelde Schumacher me teleur, al was zijn start wel sterk. Vooral de laatste paar ronden waarbij hij Sutil en Liuzzi voorbij liet gaan is eigenlijk toch Schumacher onwaardig...

Hopelijk pikt hij nog wat snelheid op maar, ik was aanvankelijk nog heel positief, begin ik eerlijk gezegd steeds meer te twijfelen.

Welkom terug 0634! Goed je te zien :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Respect voor MS. Maar om even terug te komen in de F1 gaat niet op rolletjes. De Mercedes is maar een schim van de Brawn. Dat is MS ook. Seizoen uitmaken en back to the roots. Lekker genieten van de grootste daden die je in de F1 hebt laten zien. Moet je al gaan blokken om je positie te behouden ben je een lul. Vroeger deed je het op snelheid en intelligentie.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/237169/fry-schumacher-nog-steeds-titelkandidaat/
Volgens Fry dus. Dan heb je toch wel aardig klap van de molen gehad. Ok, het is mogelijk, maar dan moeten ze een 6 tiende tot een seconde vinden en dat zie ik niet gebeuren.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Citaat van: Burorri op 20 juni 2010 - 13:33:56
http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/237169/fry-schumacher-nog-steeds-titelkandidaat/
Volgens Fry dus. Dan heb je toch wel aardig klap van de molen gehad. Ok, het is mogelijk, maar dan moeten ze een 6 tiende tot een seconde vinden en dat zie ik niet gebeuren.
Onmogelijk als je het mij vraagd,een podium zou al een succes zijn dit seizoen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: meatball op 20 juni 2010 - 13:44:37
Citaat van: Burorri op 20 juni 2010 - 13:33:56
http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/237169/fry-schumacher-nog-steeds-titelkandidaat/
Volgens Fry dus. Dan heb je toch wel aardig klap van de molen gehad. Ok, het is mogelijk, maar dan moeten ze een 6 tiende tot een seconde vinden en dat zie ik niet gebeuren.
Onmogelijk als je het mij vraagd,een podium zou al een succes zijn dit seizoen.
In theorie is het mogelijk, praktijk zal het podium al erg goed zijn. Volgend jaar zou kunnen, maar ik denk dat Alonso, Button en Hamilton, Vettel en Webber, ook goed hun best doen om hun wagen beter te krijgen en ook weer gaan strijden voor de titel.
Trotse vader van Rosalie(L)