koop F1 tickets facebook twitter instagram mail
www.ReserveDelenStore.NL
GPPits in gesprek met Tessa Vilyn

Uw scribent was zaterdag 6 december in Amsterdam, alwaar Ubisoft haar game “The Crew” onder de aandacht wilde brengen. Een mooie gelegenheid om Tessa Vilyn, PR-manager van Ubisoft, enkele vragen te stellen.

FR: Wie is Tessa Vilyn de PR-manager?

TV: Ondertussen werk ik reeds meer dan 4 jaar voor Ubisoft waar ik de PR & Events onder mijn hoede neem voor zowel België, Luxemburg & Nederland. Een zeer dynamische & variërende job waardoor ik reeds veel van de wereld heb mogen zien en de magische wereld van de game industrie intussen ook wel heb leren kennen. Zoveel verschillende topbrands waar je deel van uit mag maken is best een fijne bezigheid!

FR: Speel je graag games en zo ja, welke?

TV: Ik ben best wel een vrij regelmatige gamer, uiteraard heb ik ook een voorkeur in genres, liefst een leuke sandbox game waar ik onuitgeput de omgeving kan verkennen. Action-adventure, point and click en af en toe een leuke MMO RPG kunnen mij wel plezieren.

[MMO RPG oftewel massively multiplayer online role-playing game, een genre van role-playing game waarbij een groot aantal spelers via het internet interactie met elkaar hebben, FR]

FR: Op je Twitteraccount staat Gamer4life, wat is het verhaal daarachter?

TV: Gamer4Life staat vooral voor de fijne community die gamers met elkaar delen, vandaar dat ik graag benadruk dat gamers vaak samentroepen, ondanks de cliché dat gaming niet sociaal is, vind ik net dat het dat wel is. Gaming is de dag van vandaag net een zeer sociale bezigheid.

FR: The Crew is bij uitstek een online-game voor autoliefhebbers, maar er zouden onder andere serverproblemen zijn?

TV: The Crew speelt zich inderdaad af in een enorm groot online speelterrein waarbij je op je eentje gaat cruisen door de USA, met andere spelers gaat samenwerken in een ‘crew’, een factie kiest, challenges accepteert, en zoveel meer. Omdat de game zich exclusief online afspeelt is het altijd spannend de eerste dagen dat een online only game live gaat. Het verschil tussen enkele duizenden test spelers of media en miljoenen fans die de map tot leven brengen is natuurlijk groot. Het is dus mogelijk dat er enkele server issues zijn met momenten, maar die worden door onze teams meteen opgepikt en zijn vrij snel weer van de baan zodat spelers weer volop aan de slag kunnen met hun prachtige ride!

FR: The Crew komt uit op verschillende platforms oa. Xbox One en Xbox 360. Kunnen deze gamers online tegen elkaar rijden ondanks het verschil in console?

TV: The Crew is inderdaad beschikbaar voor verschillende platformen, maar wegen technische redenen werken zij met unieke servers waardoor elk platform dus onafhankelijk van de andere werkt.

FR: Veel jonge autosportfans gamen ook graag, doch zullen ze eerder racegames gebaseerd op bestaande autosportklassen als voorkeur hebben. Ziet Ubisoft daar mogelijkheden á la DTM-racer/Grand Prix Legends in voor de toekomst?

TV: Ubisoft probeert altijd om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken, ook de reden waarom we in The Crew een zo breed mogelijke variatie hebben willen brengen van verschillende merken. Elke gamer kan op zijn beurt zijn wagen tot wel 6 verschillende wagens veranderen en de customization opties zijn vrijwel eindeloos. In The Crew gaat het voornamelijk om het online aspect dat ook meteen de core van de game vormt, de map vormt zich door actie’s van de spelers. Maar wie weet komt er ooit nog een Ubisoft game die zich volledig richt op autosportklassen!

FR: En tot slot: wat wordt je volgende PR-klus na The Crew?

TV: Nu het eindejaar in zicht is kunnen we even uitbollen maar niet voor lang want we hebben volgend jaar natuurlijk weer een hele reeks Ubisoft titels op het programma staan. Ik mag natuurlijk nog niet te veel verklappen wat 2015 betreft maar voor mijn persoonlijke favoriet, The Division, ga ik veel zoet Ubi-uurtjes mee bezig zijn.

bron foto: frankyremtlaaaat

F1 nieuws

GP Pits Magazine
.