Tia Hellebaut schrijft atletiekgeschiedenis

Gestart door Supermariobros, 08 maart 2008 - 07:43:17

« vorige - volgende »

Supermariobros

Tia Hellebaut is in Valencia wereldkampioen vijfkamp geworden. Het is voor de eerste keer dat een Belgische atlete goud wint op op een WK. Tia werd 3e in de 60m. horden, 1e in het hoogspringen, 7e in het kogelstoten, 2e in het verspringen en 6e op de 800m.



Prachtprestatie van Tia  8)

amp

Een dikke proficiat ! De beste van de wereld, je moet het maar doen, en dat komt dan uit zo'n klein landje als België  ;)

TimoGlockfan

Absoluut, proficiat!
Moet wel zeggen dat sporza er weinig aandacht aan besteedde.
Timo's nieuwe helm.

supersteven

let the sunshine shine in your heart

Ferrari 2010

Nen dikke proficiat aan Tia. Overigens, wanneer staat het hoogspringen zelf op het programma? En de 100 en 200m van Kim?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TheIceman

Topprestatie!!! Proficiat!!

Citaat van: TimoGlockfan op 08 maart 2008 - 10:57:11
Moet wel zeggen dat sporza er weinig aandacht aan besteedde.
De Nederlandse zender heeft er na de finish nog een kwartier over door gekletst. En dan kwamen daarna nog de interviews!

meatball

Citaat van: TheIceman op 09 maart 2008 - 11:35:36
Topprestatie!!! Proficiat!!

Citaat van: TimoGlockfan op 08 maart 2008 - 10:57:11
Moet wel zeggen dat sporza er weinig aandacht aan besteedde.
De Nederlandse zender heeft er na de finish nog een kwartier over door gekletst. En dan kwamen daarna nog de interviews!
µ
Zo moet dat zijn,en echte topprestatie :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 09 maart 2008 - 10:32:34
Nen dikke proficiat aan Tia. Overigens, wanneer staat het hoogspringen zelf op het programma? En de 100 en 200m van Kim?
Het is indoor, daar heb je geen 100 meter. De 60 meter van Kim is al geweest, ze was vierde. Als Tia al meedeed aan de vijfkamp denk ik eigenlijk dat ze niet met het hoogspringen gaat meedoen.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 09 maart 2008 - 20:24:48
Citaat van: Ferrari 2008 op 09 maart 2008 - 10:32:34
Nen dikke proficiat aan Tia. Overigens, wanneer staat het hoogspringen zelf op het programma? En de 100 en 200m van Kim?
Het is indoor, daar heb je geen 100 meter. De 60 meter van Kim is al geweest, ze was vierde. Als Tia al meedeed aan de vijfkamp denk ik eigenlijk dat ze niet met het hoogspringen gaat meedoen.
Ah, dat wist ik niet. Wist niet dat er zo een verschillen zaten tussen de indoor en outdoor wedstrijden, dat weet ik dus ook alweer :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Een indoor atletiekpiste is geen 400 meter lang (ik weet niet hoe lang ze dan wel is, maar ik denk 200 meter). Op een indoorpiste kun je dus ook niet 100 meter rechtdoor lopen. :) De 60 meter wordt op een baan gelopen die in het midden van de piste ligt.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 11 maart 2008 - 12:11:29
Een indoor atletiekpiste is geen 400 meter lang (ik weet niet hoe lang ze dan wel is, maar ik denk 200 meter). Op een indoorpiste kun je dus ook niet 100 meter rechtdoor lopen. :) De 60 meter wordt op een baan gelopen die in het midden van de piste ligt.
Die baan heb ik inderdaad zien liggen op één of andere foto. Maar die m, flauw excuus hoor, dan neem je er toch gewoon een bochtje bij? ;D Of start bovenop de ene kant van de tribune en eindig bovenop de andere kant, nog wat trappenlopen ook :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Raikkie

Amai ik leer hier ook bij ! Vroeg het me ook al af waarom Kim niet meer wedstrijden liep!

alonsolover


Doefie

Citaat van: TimoGlockfan op 08 maart 2008 - 10:57:11Moet wel zeggen dat sporza er weinig aandacht aan besteedde.

Zolang het geen voetbal, wielrennen of tennis is moogt ge niet teveel inspanning van Sporza verwachten... Zelfs als ge wereldkampioen wordt krijgt ge geen aandacht, dus dat verbaast mij niet meer dat ze er een uiterst minimum aan tijd insteken.

Desondanks een hele knappe prestatie van Hellebaut :)

Folkert

Citaat van: Supermariobros op 08 maart 2008 - 07:43:17
Tia Hellebaut is in Valencia wereldkampioen vijfkamp geworden. Het is voor de eerste keer dat een Belgische atlete goud wint op op een WK. Tia werd 3e in de 60m. horden, 1e in het hoogspringen, 7e in het kogelstoten, 2e in het verspringen en 6e op de 800m.



Prachtprestatie van Tia  8)

Pracht prestatie inderdaad. Maar wanneer gaan ze die dingen nou eens combineren:P

BV: Hoogspringen met verspringen, hoe hoger, hoe verder.
Of al verspringent de kogel stoten.
Trotse vader van Rosalie(L)