Ook Renault beschuldigd van spionage

Gestart door bmwracing, 08 november 2007 - 17:56:00

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Het is wel een groot verschil in uitspraken hé. Een uitspraak van 'Ferrari gebruikte info van MacLaren' en van 'Ik ga het morgen eens testen' of nog 'ze spuiten een gast in hun banden, dat is eenvoudig, moeten we ook kunnen proberen!', zijn wel een gróót verschil hé, als je dat niet wilt zien is dat jouw probleem. Overigens vallen bij jouw 700 pagina's blijkbaar ook onder uitspraken, ieder zijn vorm van uitspraken... Jasper, je weet goed genoeg dat hetgeen Stephney over Ferrari zegt, absoluut niet op kan tegen wat er allemaal over McLaren geweten is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik weet dat even goed als jij weet dat 100 miljoen + constructeurskampioenschap geen lichte straf is.

I rest my case.

raikkinen

Volgens Renault zelf heeft men wel degelijk gekeken naar de informatie die van McLaren afkomstig was.
Anders kon men ook niet bij de FIA aangeven dat er wellicht iets illegaal zou zijn aan de ophangingsdemper.

Dit lijkt mij redelijk overeenkomen met de situatie waarin McLaren de FIA attendeert op de bodem van Ferrari, waarna men
zich bij Ferrari afvraagt waar die info vandaan komt. Met alle gevolgen van dien.

FIA verklaart McLaren schuldig aan het onrechtmatig in bezit hebben van gegevens van een tegenstander zonder bewijs te
hebben dat deze gegevens ook gebruikt zijn.
Dit lijkt me wederom overeen komen met de huidige situatie bij Renault.

Tevens verwacht ik nog een grondig onderzoek naar het waarheidsgehalte van de woorden van Nigel Stepney, die volgens mij
nog wel eens een beerput open kan trekken aangaande Ferrari.

Gelijke monniken, gelijke kappen.


-Goedenavond trouwens, dit is mijn eerste post op dit forum.-

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 09 november 2007 - 16:49:45
Ik weet dat even goed als jij weet dat 100 miljoen + constructeurskampioenschap geen lichte straf is.

I rest my case.
licht is relatief, en voor iedereen anders. Ik vind het een (te) lichte straf PUNT Ieder zijn mening.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

alonsolover

Hopelijk word het volgend jaar een seizoen zonder spionage

Ferrari 2010

Spionage zal er altijd zijn, maar het is inderdaad te hopen dat we de volgende jaren van dit soort spionage (toch wel van een erge graad) gespaard mogen blijven. Ik denk dat dat inderdaad wel zo zal zijn. Hopelijk is er de komende seizoenen weer een gezonde competitie, en laat ons hopen dat die even sterk is als die van afgelopen jaar :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros


FerrariMan

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2007/11/09/renault-geeft-openheid-van-zaken-in-spionage-affaire/

Als je dit leest dan zie je al duidelijk het verschil met McLaren.
Renault bracht blijkbaar meteen zowel de FIA als McLaren op de hoogte. McLaren zelf deed dat niet in de Ferrari zaak.
En net dat had hun vel kunnen redden maar om de één of andere reden vonden ze dat niet nodig en kwam het per toeval naar buiten.

Dan kunnen we wel stellen dat, indien die persoon in de kopiezaak niks had ondernomen, McLaren allicht nu nog in het bezit zou zijn
van de data zonder dat iemand ervan wist.

bogief1

Ik geef Japser gelijk.

Voor de volgende redens:

Waarom werd Toyota niet bestraft voor in het bezit zijn van cd-roms over de wagens van Ferrari?
Waarom moet er nu nog steeds een rechtzaak lopen tegen Red Bull, Toro Rosso, Honda en Super Aguri? Terwijl het overduidelijk is dat het Red Bull-concern dezelfde wagens gebruiken?
Waarom mocht Sauber met een zelfde wagen rijden als Ferrari?
Waarom word McLaren bestraft met puntenaftrek en zware geldboete voor een mail van hun rijders en zonder bewijs dat er iets van die informatie op de wagen zat, terwijl bovengenoemde gevallen (nog) niet bestraft werden?

Als Renault beschuldigd word en er is dan ook een mailtje ofzo dan moeten ze dezelfde straf hebben, maar dit zal wel niet gebeuren.
Dennis is dé vijand van Mosley en Briatore het vriendje (en soms ook opvolger genoemd) van Bernie.

Dat McLaren bestraft moest worden, volledig mee akkoord, maar de straf weegt niet op tegen de bewijslast.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

bmwracing

Citaat van: bogief1 op 10 november 2007 - 12:39:27
Ik geef Japser gelijk.

Voor de volgende redens:

Waarom werd Toyota niet bestraft voor in het bezit zijn van cd-roms over de wagens van Ferrari?
Waarom moet er nu nog steeds een rechtzaak lopen tegen Red Bull, Toro Rosso, Honda en Super Aguri? Terwijl het overduidelijk is dat het Red Bull-concern dezelfde wagens gebruiken?
Waarom mocht Sauber met een zelfde wagen rijden als Ferrari?
Waarom word McLaren bestraft met puntenaftrek en zware geldboete voor een mail van hun rijders en zonder bewijs dat er iets van die informatie op de wagen zat, terwijl bovengenoemde gevallen (nog) niet bestraft werden?

Als Renault beschuldigd word en er is dan ook een mailtje ofzo dan moeten ze dezelfde straf hebben, maar dit zal wel niet gebeuren.
Dennis is dé vijand van Mosley en Briatore het vriendje (en soms ook opvolger genoemd) van Bernie.

Dat McLaren bestraft moest worden, volledig mee akkoord, maar de straf weegt niet op tegen de bewijslast.
je hebt daar wel een punt.maar waar stond mclaren de jaren voordien zeg dan wel na hakkinen(niet hakkinen bijgerekend)?nergens en nu opeens staan ze er wel dus zullen ze er zeker gebruik van gemaakt hebben.en wat renault betreft wat hebben die laten zien tegenover verleden jaar?helemaal niks dus gaan ze zeker niet gespiekt hebben

bogief1

#25
Akkoord, maar dit blijven veronderstellingen.
Mij gaat het niet om het feit ze schuldig zijn of niet, enkel de boete en de bewijslast.
Dit komt niet overeen en in het verleden zijn er al ergere dingen gebeurd met meer bewijslast (zie toyota), die niet gestrafd zijn.

Update: http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=32&nid=6608
              simpel dus... 100milj$ boete en punten kwijt.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Tim C

Het grote verschil is dat Renault zelf met deze informatie naar buiten is gekomen, daar waar McLaren er alles aan heeft gedaan om alles geheim te houden...

bmwracing

Citaat van: Tim op 10 november 2007 - 20:51:39
Het grote verschil is dat Renault zelf met deze informatie naar buiten is gekomen, daar waar McLaren er alles aan heeft gedaan om alles geheim te houden...
denk dat renault wel slim heeft gedaan met erzelf mee  naar buiten te komen want ze hebben dit jaar veel geld verloren met de kampioenschapspunten en laat staan daar nog een boete bij te krijgen .

raikkinen

Citaat van: Tim op 10 november 2007 - 20:51:39
Het grote verschil is dat Renault zelf met deze informatie naar buiten is gekomen, daar waar McLaren er alles aan heeft gedaan om alles geheim te houden...

Maar niet nadat men er eerst met een aantal ingenieurs na had gekeken, om tot de conclusie te komen dat McLaren misschien wel iets illegaals op de wagen had.

Alleen al het feit dat meerdere technici deze info onder ogen hebben gehad vóór men de FIA inlichtte is imo voldoende om dit te laten opwegen tegen de e-mails van McLaren.

Ook het feit dat Nigel Stepney, toch dé sleutelfiguur in de spionagesoap, stellig aangeeft dat de informatie ook richting Ferrari kwam lijkt mij meer aandacht te verdienen dan dit tot op heden krijgt.

Tim C

Er zijn inderdaad een aantal gelijkenissen tussen de zaken van McLaren en Renault maar momenteel valt Renault nog in de categorie van McLaren voor het beroep.

Van zodra er mails opduiken met "Hey, dat moeten we ook proberen" of "Lewis stopt in die ronde" of "Hoe zit hun remverdeling in elkaar", kruisigen die boel.