Ook Renault beschuldigd van spionage

Gestart door bmwracing, 08 november 2007 - 17:56:00

« vorige - volgende »

bmwracing

 Renault F1 is nu officieel in staat van beschuldiging gesteld wegens spionage. Renault moet zich op 6 december voor de Wereldraad van de FIA verantwoorden voor het mogelijk bezit van gegevens, die aan McLaren toebehoren.ondermeer
de afmetingen van de McLaren, over het tanksysteem, de versnellingsbak, het oliekoelsysteem, het controlesysteem van de hydraulica en een nieuw onderdeel van de ophanging.


bogief1

Benieuwd of ze nu ook zo'n zware straf krijgen.

Mosley en McLaren zijn geen vrienden, daarom zie ik de straf dan ook meer als een afrekening.
Bij McLaren hebben ze nooit bewijzen gevonden dat die informatie daadwerkelijk gebruikt is op de wagen.

Bij Renault zullen ze dit waarschijnlijk ook niet vinden, dus... punten kwijt?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

alonsolover

punten kwijt op dit jaar op op volgend jaar?

scho0634

Als ze dit jaar voorveel hebben behaald waarschijnlijk dit jaar. Maar ja, Het was toch al geen geweldig jaar voor Renault dus....wie weet.


Ferrari 2010

Citaat van: alonsolover op 08 november 2007 - 18:32:23
punten kwijt op dit jaar op op volgend jaar?
Dat zou wel de mop van de eeuw zijn, dan zou men bij McLaren de punten voor de komende 5 jaar moeten hebben afnemen hé. Ok, met de FIA weet je nooit, maar vlak na de lichte straf voor McLaren, zullen zij niet veel krijgen. Ik veronderstel dat er weinig bewijs zal zijn en ze er zonder straf vanaf komen, net zoals McLaren de eerste keer.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Dus is de Renault eigenlijk ook een Ferrari ? ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Dus eigenlijk spionage van McLaren én van Ferrari, ja, dan moet ik Alonsolover gelijk geven in zijn straf! ;)
Wel leuk, heeft Alonso weer geen team (in de veronderstelling hij naar Renault zou gaan :P)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2007 op 08 november 2007 - 21:09:51
Citaat van: alonsolover op 08 november 2007 - 18:32:23
punten kwijt op dit jaar op op volgend jaar?
Dat zou wel de mop van de eeuw zijn, dan zou men bij McLaren de punten voor de komende 5 jaar moeten hebben afnemen hé. Ok, met de FIA weet je nooit, maar vlak na de lichte straf voor McLaren, zullen zij niet veel krijgen. Ik veronderstel dat er weinig bewijs zal zijn en ze er zonder straf vanaf komen, net zoals McLaren de eerste keer.

Dat blijf ik dus zielig vinden...

Ferrari 2010

Ieder zijn mening hé Jasper, en ik blijf hem licht vinden :P Het mag dan wel een hoop geld zijn, dat maakt voor een team als McLaren weinig verschil denk ik. Zoals ik al zei, ieder zijn mening :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Karre

Citaat van: meatball op 08 november 2007 - 21:50:11
Dus is de Renault eigenlijk ook een Ferrari ? ;)

Dat was ook het eerste dat bij me opkwam toen ik het nieuws las...

amp

Het zou dus gaan over enkele cd's met technische informatie en een deel over de ophanging van McLaren. Renault zou die verkregen hebben via Phil Mackereth, een ingenieur van McLaren die overgestapt is naar Renault.

Dit zijn ze te weten gekomen via een Renault medewerker die overgestapt is naar McLaren.

uitgebreid verhaaltje:

http://www.planetf1.com/story/0,18954,3213_2870220,00.html

Blijkbaar is er genoeg overtuigend bewijsmateriaal, aangezien de WMSC anders niet eens zou samenkomen.
Dus ik vermoed dat er ergens wel een (al dan niet lichte) straf zal uitgesproken worden.

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2007 op 09 november 2007 - 07:53:55
Ieder zijn mening hé Jasper, en ik blijf hem licht vinden :P Het mag dan wel een hoop geld zijn, dat maakt voor een team als McLaren weinig verschil denk ik. Zoals ik al zei, ieder zijn mening :)

Aangezien er nooit bewezen is dat McLaren die info effectief gebruikt heeft in de praktijk, is die straf zeer zwaar. Ik had het effect wel eens willen zien moest McLaren zoals de Belgische voetbalploegen Lierse, Geel en Namen naar de rechter stappen om die straf aan te vechten. Nuja gelukkig doen ze het niet, want dat zou de sport ook geweldige schade toebrengen (maar kan ook zijn dat die verboden is volgens de statuten van de FIA). Maar een rechter gaat die straf zowiezo verwerpen.

Als Renault echt die info had moeten ze dezelfde straf krijgen. Ferrari blijkt de dans echter te ontspringen. Want Stephny had laten weten dat ook Ferrari info had van McLaren...

Ferrari 2010

En dat is net wel bewezen, want Pedro of Alonso heeft zelf een keer gezegd 'ik ga het morgen testen in de simulator', er zijn er die zelfs dat geen bewijs noemen, maar dan is nergens een bewijs voor. Daarbij blijft: ieder zijn mening.

Als 1 persoon zegt dat een team info heeft, dan kan dat gerust zo zijn, maar zonder bewijs ben je nergens, men kan Ferrari niets maken op basis van enkel uitspraken van een gefrustreerde medewerker.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

En McLaren maar overal verkondigen dat ze de sport niet verder willen beschadigen...zeveraars.

Nu, pas op, ze hebben gelijk om dit uit te zoeken natuurlijk, net zoals Ferrari, maar hopelijk stoppen ze nu met hun lulverhaaltjes zoals hierboven want het afgelopen jaar is hun hele dekmantel op hun hoofd ontploft.

Misschien dat ze daarom Alonso hebben laten gaan naar Renault? Misschien hebben ze zoveel tegen Renault dat ze hun uit het komend WK kunnen laten schrappen? Wie weet...

Jasper

Citaat van: Ferrari 2007 op 09 november 2007 - 11:33:19
En dat is net wel bewezen, want Pedro of Alonso heeft zelf een keer gezegd 'ik ga het morgen testen in de simulator', er zijn er die zelfs dat geen bewijs noemen, maar dan is nergens een bewijs voor. Daarbij blijft: ieder zijn mening.

Als 1 persoon zegt dat een team info heeft, dan kan dat gerust zo zijn, maar zonder bewijs ben je nergens, men kan Ferrari niets maken op basis van enkel uitspraken van een gefrustreerde medewerker.

Nee inderdaad, Ferrari kan je niets maken op basis van een paar uitspraken, maar McLaren kan je natuurlijk wel 1 seizoen + 20% van hun budget van het seizoen daarop afpakken op basis van een paar uitspraken.

Dat je dat leest in één en dezelfde post is gewoon onzin.