DTM / Häkkinen

Gestart door amp, 15 oktober 2007 - 22:04:37

« vorige - volgende »

amp

Het DTM seizoen is nu ook voorbij, ik heb het niet van dichtbij gevolgd, maar ik was toch geïnteresseerd in de resultaten van Mika Häkkinen.

Hij heeft slechts 4 keer in 10 races punten gescoord (wel 1 overwinning) , heeft hij zoveel pech gehad tijdens het seizoen ? is de Mercedes-Benz minder dan de Audi ? Of wordt Mika te oud?  :-\

Zoals gezegd, ik heb het niet echt gevolgd, weet iemand waarom the Flying Finn zo ondermaats is ?

Jasper

Hij heeft in de DTM toch nooit bij de top gehoord, denk ik. Volgens mij is DTM ook voor hem een beetje een hobby die hij redelijk op z'n gemak aanpakt en niet met de professionaliteit van een F1-coureur. Maar dat kan je als fan natuurlijk niet zeker weten.

meatball

Citaat van: Jasper op 15 oktober 2007 - 22:12:31
Hij heeft in de DTM toch nooit bij de top gehoord, denk ik. Volgens mij is DTM ook voor hem een beetje een hobby die hij redelijk op z'n gemak aanpakt en niet met de professionaliteit van een F1-coureur. Maar dat kan je als fan natuurlijk niet zeker weten.
Ik denk persoonlijk dat als je de top bereikt hebt,de f1,alles wat daaronder zit zoals DTM,minder interessant is.
Volgens mij kan je jezelf daar niet meer voor opladen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jasper

Inderdaad, dat denk ik ook. In de F1 had hij op het einde van z'n carrière al motivatieproblemen. Hij zei toen dat hij er maar voor één jaar tussenuit ging, maar blijkbaar genoot hij zo van z'n gezinsleven dat hij niet meer terug naar de F1 wou. Het zou mij ook verbazen dat hij die toewijding dan wel kon opbrengen voor de DTM.

Ike Racing

Dit was Mika zijn derde jaar in de DTM en het heeft niet uitgepakt zoals hij wou. Hij heeft slechts 1 race gewonnen en is verschillende keren uitgevallen.
Ik denk dat hij nog steeds gemotiveerd is en dat zijn "slecht" resulltaat een samenloop van omstandigheden was.

scho0634

Hakkinen stopt ermee. Jammer maar helaas.

Zullen we wel nooit meer terugzien in een auto. Leuke gast, prachtige carriere. En volgens Schumacher diens grootste tegenstander.

Hij schijnt actief te blijven voor Mercedes, ben benieuwd wat ie gaat doen. Misschien ergens in een showroom staan ;)

amp

Ik vind het geen slechte beslissing van Mika, 'k denk dat de motivatie er nu wel volledig uit is.

Misschien kan hij een soort adviseur worden bij McLaren ( à la Schumacher ;) )

Hawthorn2

 8)
't zal misschien weinig mensen hier interesseren, maar voor wie het wel interesseert: Ralf (Schumacher) heeft een test afgelegd in de DTM reeks en zowel hijzelf als Norbert Haug zijn tevreden over de eerste resultaten.  Onderhandelingen moeten nog plaatsvinden, maar er is een goede kans dat Ralf in 2008 in Zandvoort te zien is.  Leuk toch? :)

Ferrari 2010

Als ik al naar de DTM zou gaan kijken, zou dat iig niet speciaal voor Ralf zijn, en dat geldt denk ik voor het overgrote merendeel van de F1-fans. Enkel de RS fans zullen daaom mss naar de DTM gaan, maar voor de rest is het toch maar gewoon een rijder die afvloeit? Ik denk niet dat er niet-Mika fans speciaal naar de DTM gaan zien toen Mika naar de DTM ging. Als ik naar de dtm zou gaan kijken, zou het zijn omdat ik het een leuke klasse vind, maar in België zijn er genoeg leuke races, dus ik houd het daarbij :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Hawthorn2

Citaat van: Ferrari 2008 op 22 januari 2008 - 17:27:37
Als ik al naar de DTM zou gaan kijken, zou dat iig niet speciaal voor Ralf zijn, en dat geldt denk ik voor het overgrote merendeel van de F1-fans. Enkel de RS fans zullen daaom mss naar de DTM gaan, maar voor de rest is het toch maar gewoon een rijder die afvloeit? Ik denk niet dat er niet-Mika fans speciaal naar de DTM gaan zien toen Mika naar de DTM ging. Als ik naar de dtm zou gaan kijken, zou het zijn omdat ik het een leuke klasse vind, maar in België zijn er genoeg leuke races, dus ik houd het daarbij :)
Voor mij is Ralf een getalendeerde, interessante rijder die helaas niet altijd 'op het juiste moment op de juiste plaats' was. En ik geef toe dat ik, als Mika 'bijna' fan, pas de laatste jaren aandacht besteed aan de DTM-reeks (ben basic eigenlijk niet zo'n Mercedes fan, maar ja). Juist daarom (ook omdat het door het prijsverschil toegankelijker is) ben ik (ook voor mij persoonlijk) blij dat een F1 rijder (die ik graag wil volgen), voor de DTM kiest. :)

Ferrari 2010

Ralf is getalenteerd, je moet al echt mega veel geld hebben om zonder talent toch in de F1 te geraken. Maar Ralf is niet meer dan een middemoter. En dan nog, zelf al was hij top, welke niet-fan zou nu wel ipv niet gaan omdat hij meerijdt, hij rijdt toch niet meer in een F1.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Ieder zijn fans he :) Ralf heeft zijn goeie momenten gehad maar die hebben we de laatste jaren nog weinig gezien. Ben wel benieuwd wat hij in de DTM zou presteren.

amp

Het is nu ook officieel, Ralf rijdt in 2008 DTM met een Trilux AMG Mercedes C-klasse. Ik ben benieuwd wat hij er gaat van terecht brengen. Kzal em zeker volgen dit jaar.

Hawthorn2

 8)
6/04 Düsseldorf  13/07 Zandvoort  27/07 Nurburgring
alledrie dichtbij, betaalbaar en nu, met Ralf erbij,  superinteressant.
Mika had het er toch moeilijk mee. Op enkele uitzonderingen na meestal middenveld, ofwel commentaar omdat hij te agressief was (helemaal zijn stijl niet).
Ik ben benieuwd wat dit seizoen brengt. Moet alleen nog uitvissen of en hoe é.e.a. op TV te volgen is  :)

amp

En ook Christijan Albers rijdt in 2008 DTM, met een 2 jaar oude Audi A4, in het team van Colin Kolles ( Midland, Spyker, FI ). Ben eens benieuwd of hij nu ook zo lullig zijn benzineslang zal afrijden ;)

Nee, ik wens hem het beste toe, hij had reeds 4 jaar ervaring in DTM, zelfs vice-kampioen voor Mercedes. Hopelijk kan hij ons amuseren met hier en daar een duel met Ralf.

Verder ben ik razend benieuwd naar Paul di Resta (4e in zijn debuutseizoen en dit jaar met een merc '08) en Gary Paffett (merc '07).