hogere cockpitranden

Gestart door Karre, 27 september 2007 - 16:15:16

« vorige - volgende »

Karre

Er is een voorstel geweest om in de komende jaren werk te maken van het verhogen van de cockpitranden.
dat voorstel, komend van vooral Wurz en Coulthard na hun aanrijding in Melbourne waar Coulthard z'n wiel Wurz bijna een kopje kleiner maakte, is in mijn ogen wat twijfel8ig. Is het mogelijk de cockpitranden hoger te maken zonder daarbij het zicht van de rijder te belemmeren? want daar gaat de fia zichzelf dan tegenspreken, komen die hogere randen er en belemmeren ze daadwerkelijk het zicht van de coureur dan gaan ze tegen hun eigen regels in.
Toen BMW op de proppen kwam met hun "twin towers" (2rechtopstaande vleugels op de neus van de auto) moesten ze dat van de fia meteen verwijderen omdat het het zicht van hun rijders zou kunnen belemmeren. iets wat kubica en heidfeld ontkenden, zij ondervonden helemaal geen last van deze aerodynamische aanpassing

Ferrari 2010

Ik vindt het een goede zaak dat men de cockpitranden wilt verhogen, maar zoals je zelf al aangeeft, hoe hoog kan je die randen maken zonder het zicht te belemmeren? Straks moet je nog spiegels gaan plaatsen om deftig naast je te kijken. Ik vraag me af hoe ze dit gaan aanpakken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Karre op 27 september 2007 - 16:15:16
Er is een voorstel geweest om in de komende jaren werk te maken van het verhogen van de cockpitranden.
dat voorstel, komend van vooral Wurz en Coulthard na hun aanrijding in Melbourne waar Coulthard z'n wiel Wurz bijna een kopje kleiner maakte, is in mijn ogen wat twijfel8ig. Is het mogelijk de cockpitranden hoger te maken zonder daarbij het zicht van de rijder te belemmeren? want daar gaat de fia zichzelf dan tegenspreken, komen die hogere randen er en belemmeren ze daadwerkelijk het zicht van de coureur dan gaan ze tegen hun eigen regels in.
Toen BMW op de proppen kwam met hun "twin towers" (2rechtopstaande vleugels op de neus van de auto) moesten ze dat van de fia meteen verwijderen omdat het het zicht van hun rijders zou kunnen belemmeren. iets wat kubica en heidfeld ontkenden, zij ondervonden helemaal geen last van deze aerodynamische aanpassing

Het was Tyrrell die in 1997 voor het eerst met die X-Wings op de proppen kwam, toen Ferrari, Jordan, Minardi, Sauber en Porst begonnen te kopiëren in 1998 werden die al verboden... BMW probeerde ze gewoon opnieuw uit, het verbaasde mij al dat ze dat deden.

Het feit dat ze de cockpitranden weeral gaan verhogen ben ik absoluut tegen. Zet ze dan à la LeMans in een gesloten koepel, hoger kunnen ze echt niet gaan...

Citaat van: Ferrari 2007 op 27 september 2007 - 16:18:19
Straks moet je nog spiegels gaan plaatsen om deftig naast je te kijken.

Dat noemen ze dan de achteruitkijkspiegels ;)

Ferrari 2010

Neen, dat noemen ze dan naaropzijkijkspiegels ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Karre

In gesloten koepels zit je dan weer met het probleem dat de 5 seconden waarin een rijder uit zijn wagen moet kunnen stappen wel een hele lange 5 seconden kan worden!

Doefke

Misschien moeten ze de piloot gewoon in een volledig beschermde en afgeloten kuip steken. En dus niets doorzichtig maken, maar wel een tv scherm plaatsen. zodat hij toch de weg ziet. Wij zien dan normaal geen coureurs mer in de wagen zitten: oplossing: op de wagen de helm van de coureur schilderen, en onboard camera's.
Of als ze het nog veiliger willen maken. Gewoon de coureurs in een simulator zetten, die in verbinding staat met hun wagen. Zo eigenlijk het systeem van telegeleide wagentjes toepassen. natuurlijk dan een extra dure tribune waar de coureurs zitten te racen.

:-\ ;D
FERRARI RULES

davevreugde3b@hotmail.com

Ferrari 2010

Héhé, waarom niet, het verhoogd de veiligheid van de coureurs ENORM (er moet al een aanslag gebeuren vooraleer hen iets overkomt), waardoor je weer onbeperkte V10's in de wagen kan steken en ze 400 per uur kan laten gaan :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Als dat ooit gebeurd kijk ik geen Formule 1 meer (en mensen die mij kennen weten dat er dan al héél veel moet gebeuren ;)). Formule 1 draait nog altijd om de coureurs, en dan ben ik eerder voor terug naar de wagens van '70-'80 te gaan dan naar die futuristische vliegtuigen waar men naartoe gaat ::)

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 28 september 2007 - 14:11:07
Als dat ooit gebeurd kijk ik geen Formule 1 meer (en mensen die mij kennen weten dat er dan al héél veel moet gebeuren ;)). Formule 1 draait nog altijd om de coureurs, en dan ben ik eerder voor terug naar de wagens van '70-'80 te gaan dan naar die futuristische vliegtuigen waar men naartoe gaat ::)
Ik zou dan ook niet meer kijken hoor, dan is het immers ook geen achte sport meer. Het gaat hem overigens ook om de situaties van momenteel etc, bijvoorbeeld 50° in de cockpit etc, met slecht zicht in de regen. Overigens geloof ik in feite niet in een echt goede simulater, een perfecte simulator bestaat niet, en vanop afstand echte wagens bedienen gaat al evenmin. Het gevoel dat je hebt wanneer je zelf in het voertuig zit, kan je niet overbrengen, het beeld zal altijd anders zijn, idem het gevoel. Het voornaamste is gewoonweg het gevoel, wegglijden en merken dat je terug grip hebt etc bijvoorbeeld, die dingen overbrengen naar een vaste cabine lijkt me heel moeilijk. Net zoals de G-forces...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2007 op 28 september 2007 - 08:00:09
Neen, dat noemen ze dan naaropzijkijkspiegels ;)

En denk je dan echt dat ze nu niet in hun spiegels moeten kijken om te zien wat er naast hen gebeurt? Ooit gehoord van de dode hoek?

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 28 september 2007 - 23:53:59
Citaat van: Ferrari 2007 op 28 september 2007 - 08:00:09
Neen, dat noemen ze dan naaropzijkijkspiegels ;)

En denk je dan echt dat ze nu niet in hun spiegels moeten kijken om te zien wat er naast hen gebeurt? Ooit gehoord van de dode hoek?
Ik wel, jij ook, maar of jij weet wat die dode hoek is betwijfel ik. Die dode hoek is net wat je in je spiegels doorgaans niet ziet hé ;) Voor echt naast hen te kijken kunnen ze nu 'gewoon' opzij kijken hoor, ver kunnen ze niet om kijken maar als je er een hoge rand zet kunnen ze zelfs dat niet zien
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Ferrari 2007 op 30 september 2007 - 09:27:38
Citaat van: Jasper op 28 september 2007 - 23:53:59
Citaat van: Ferrari 2007 op 28 september 2007 - 08:00:09
Neen, dat noemen ze dan naaropzijkijkspiegels ;)

En denk je dan echt dat ze nu niet in hun spiegels moeten kijken om te zien wat er naast hen gebeurt? Ooit gehoord van de dode hoek?
Ik wel, jij ook, maar of jij weet wat die dode hoek is betwijfel ik. Die dode hoek is net wat je in je spiegels doorgaans niet ziet hé ;) Voor echt naast hen te kijken kunnen ze nu 'gewoon' opzij kijken hoor, ver kunnen ze niet om kijken maar als je er een hoge rand zet kunnen ze zelfs dat niet zien

Veel opzij kijken is er tegenwoordig ook niet meer bij, ze zitten nu al vastgepind aan hun wagen.

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 30 september 2007 - 09:36:35
Citaat van: Ferrari 2007 op 30 september 2007 - 09:27:38
Citaat van: Jasper op 28 september 2007 - 23:53:59
Citaat van: Ferrari 2007 op 28 september 2007 - 08:00:09
Neen, dat noemen ze dan naaropzijkijkspiegels ;)

En denk je dan echt dat ze nu niet in hun spiegels moeten kijken om te zien wat er naast hen gebeurt? Ooit gehoord van de dode hoek?
Ik wel, jij ook, maar of jij weet wat die dode hoek is betwijfel ik. Die dode hoek is net wat je in je spiegels doorgaans niet ziet hé ;) Voor echt naast hen te kijken kunnen ze nu 'gewoon' opzij kijken hoor, ver kunnen ze niet om kijken maar als je er een hoge rand zet kunnen ze zelfs dat niet zien

Veel opzij kijken is er tegenwoordig ook niet meer bij, ze zitten nu al vastgepind aan hun wagen.

Ja uiteraard, ik ga absoluut niet beweren dat ze hun hoofd nog 90° kunnen draaien, zeker niet in volle race, maar toch denk ik niet dat het te ontkennen is dat een hoge cockpitrand het zicht zou belemmeren.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Ferrari 2007 op 30 september 2007 - 09:37:57
Ja uiteraard, ik ga absoluut niet beweren dat ze hun hoofd nog 90° kunnen draaien, zeker niet in volle race, maar toch denk ik niet dat het te ontkennen is dat een hoge cockpitrand het zicht zou belemmeren.

Waarmee we opnieuw in het begin van deze discussie zitten  ;D

Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.