F1 historie

Gestart door Doefke, 27 september 2007 - 11:20:40

« vorige - volgende »

Doefke

Geachten,

Ik ben al een tijdje over iets aan breken: ik herriner me nog in het Schumacher tijdperk (of er net voor) een kwalificatie sessie voor de Grand Prix van Canada. Op het einde van de (droge) sessie kwamen alle grote kanonnen naar buiten (MS en Mika Hakkinen) Nu ging die sessie in de slotminuten als volgt:

Hakkinen start zijn laatste snelle ronde 30 seconden voor de vlag valt, en MS begint er aan 15 seconden voor de vlag valt. Ze zijn alletwee een superrondja aan het rijden, en MS trekt aan het laatste eind.
Nu het probleem is: ik weet één niet meer in welk jaar dit heeft plaatsgevonden en twee: ik zou da wel graag nog eens terug bekijken of een verslagje van lezen of iets dergelijks...als iemand mij kan helpen in mijn queeste...thxnx! Hoe  de race is afgelopen weet ik eigenlijk niet meer, maar ik vermoed dat MS gewonnen heeft.

Alvast bedankt, en voor iedereen een prettig weekend.
FERRARI RULES

davevreugde3b@hotmail.com

Jasper

Aan de uitslag te zien komt 1999 vrij dicht bij je beschrijving, maar toen volgde ik nog geen F1 en ik heb ook nog niet verder gezocht naar verslagen of filmpjes.

Gods Gift

Ik zou ook niet meer precies weten welke je bedoelt.
Wat wel grappig was, is dat ze extreem competitief waren, maar ook vrienden.
Dat lijkt deze tijden niet meer te lukken...
Maar ik mis die gasten wel, zeker als je dit filmpje bekijkt!


   8)http://nl.youtube.com/watch?v=5Py0qcPzYpg 8)
When I want your opinion, I'll remove the duct tape.

FerrariMan

Geweldig, dat waren dé tijden.

Ferrari 2010

Prachtig filmpje inderdaad! Helaas zal dit Doefke niet veel verder helpen :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Doefke op 27 september 2007 - 11:20:40
Geachten,

Ik ben al een tijdje over iets aan breken: ik herriner me nog in het Schumacher tijdperk (of er net voor) een kwalificatie sessie voor de Grand Prix van Canada. Op het einde van de (droge) sessie kwamen alle grote kanonnen naar buiten (MS en Mika Hakkinen) Nu ging die sessie in de slotminuten als volgt:

Hakkinen start zijn laatste snelle ronde 30 seconden voor de vlag valt, en MS begint er aan 15 seconden voor de vlag valt. Ze zijn alletwee een superrondja aan het rijden, en MS trekt aan het laatste eind.
Nu het probleem is: ik weet één niet meer in welk jaar dit heeft plaatsgevonden en twee: ik zou da wel graag nog eens terug bekijken of een verslagje van lezen of iets dergelijks...als iemand mij kan helpen in mijn queeste...thxnx! Hoe  de race is afgelopen weet ik eigenlijk niet meer, maar ik vermoed dat MS gewonnen heeft.

Alvast bedankt, en voor iedereen een prettig weekend.

Hier een pdf met een samenvatting van de kwalificaties van Canada '99. Is het dat wat je zocht?
http://users.telenet.be/ss1984/report.pdf

Ferrari 2010

Interessante samenvatting, vooral de foto's. De tijd dat men nog met een rechthoekige bak kon winnen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Gods Gift

Wel geinig inderdaad, thanx!  :)
When I want your opinion, I'll remove the duct tape.

Doefie


Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Gods Gift

Yep, dat is een klassieker!  ;D
When I want your opinion, I'll remove the duct tape.

Supermariobros

Geweldig om terug te zien.  8)

Doefke

Beankt iedereen voor de reacties, tzou dus wel goed kunnen dat het de kwali van 99 was. Alhoewel ik dacht dat Mika wel effectief de pole veroverde, maar dit nog werd geodgemaakt door MS. Ma ik kan me vergissen. Bedankt nogmaals.
Nu we toch bezig zijn: zo'n dingen waar de pole in de laatste minuut nog 25 keer verandert vind k echt wel bangelijke sessies. Weet er toevallig iemand nog dergelijke sessies?
Liefst niet te lang terug gaan in de tijd he mannen (laten we zeggen: minimum: belgie 98 tot heden)

kan hier nog plezant worden ;-) Wa nostalgie naar boven halen.
FERRARI RULES

davevreugde3b@hotmail.com

Ferrari 2010

Dit seizoen heb je dat toch constant, het laatste kwartier wordt die pole misschien wel 20 keer scherper gezet :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Doefke op 28 september 2007 - 12:12:13
Beankt iedereen voor de reacties, tzou dus wel goed kunnen dat het de kwali van 99 was. Alhoewel ik dacht dat Mika wel effectief de pole veroverde, maar dit nog werd geodgemaakt door MS. Ma ik kan me vergissen. Bedankt nogmaals.

Häkkinen veroverde de polepositie en Schumacher nam die op het einde nog over. Is net wat ge zegt he ;)

Citaat van: Doefke op 28 september 2007 - 12:12:13
Nu we toch bezig zijn: zo'n dingen waar de pole in de laatste minuut nog 25 keer verandert vind k echt wel bangelijke sessies. Weet er toevallig iemand nog dergelijke sessies?
Liefst niet te lang terug gaan in de tijd he mannen (laten we zeggen: minimum: belgie 98 tot heden)

kan hier nog plezant worden ;-) Wa nostalgie naar boven halen.

Maar België 1998? ;D De spannendste blijft Europa 1997, waar zowel Villeneuve, Schumacher als Frentzen polepositie reden (alle drie reden 1'21.072).

Enkele sessies: In 1999 kwamen ze wel meer dan ene keer voor. San Marino 2000 is er ook zo eentje, België 2001. Zijn degene die mij zo op het eerste zicht terug naar boven komen. Engeland 1994, een verschil van 0.003 tussen Hill en Schumacher.