Belcar ... ?

Gestart door Racerke007, 06 september 2007 - 22:58:10

« vorige - volgende »

Racerke007

Het wordt de laatste 24u van Zolder dit jaar zoals we ze kennen.
Vanaf volgend jaar moet de Belcar een exclusiever en duurder kampioenschap worden.

ALS er een 24u race zal doorgaan dan zal deze door de 'BEC' gereden worden.

Ferrari 2010

Bedoel je dan dat de hele Belcar duurder moet worden, of enkel de mediagroep Van Dijck Belcar? Het zou wel zonde zijn als de hele Belcar duurder moet worden, de meeste kleine teams kunnen niet zomaar zoveel geld ophoesten, en ook voor de BEC zal het een hele dure opgave worden om een 24h race te rijden. Waarom eigenlijk deze aanpassingen? Ik bedoel, het kampioenschap lijkt me goed te draaien, er zijn mooi voldoende teams en het is een hoogwaardig kampioenschap waarom dan exclusiever en duurder willen gaan? :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

kevin

Zoals vandaag in de krant stond, heeft men de Belcar gewijzigd omdat er maar 3 'topwagens' in de categorie GT1 waren. Daarom werd deze categorie geschrapt en vervangen door GT3's (een klasse die blijkbaar internationaal in de lift zit).

Dit heb ik ook nog gevonden:
GT3
Belcar 2007
SRO
SRO-Belgium

Het is nog koffiedik kijken wat de toekomst gaat brengen.

Greetz
K.
Schumacher rulez!

Racerke007

Wat ik met Belcar bedoelde was de Belcar Original.

De BEC wordt verkocht naar een andere promotor.
De BSC en HSC idem.

ALS er een 24u race doorgaat zal dat door de BEC gebeuren.

Koffiedik kijken ... er is inderdaad nog geen duidelijke lijn in getrokken. Gisteren was nog maar de eerste vergadering tussen de teambazen van de Belcar Original en SR.
Hoofdbedoeling is om grote fabrikanten warm te maken om in Belgenlandje mee te doen voor de knikkers.
Volgend jaar een overgangsjaar met als hoogtepunt in het voorprogramma rijden van de Champcar op 8 juni. Tijdens dit weekend een hoop extra auto's en dan vanaf 2009 een vol veld en de 'amateurs' eruit.

Ferrari 2010

Ik ben zaterdag naar Francorchamps afgezakt voor de de voorlaatste race van het BEC kampioenschap. Het was een ontzettend leuke dag, ondaks het slechte weer. Gewoon rond Francorchamp rijden, dat fantastische uitzicht over het circuit, de wagens over de radillon zien vliegen, of er af zien vliegen :). Ik hoop echt dat er volgend jaar nog iets bestaat in de aard van de Belcar weekends, want anders zal ik het erg missen!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.