F1 verslaggeving in België

Gestart door Racerke007, 28 augustus 2007 - 21:45:53

« vorige - volgende »

Ben je tevreden met Sporza's verslaggeving of niet?

Ja
7 (19.4%)
Nee, maar ik zie tenminste F1 zonder reclame
14 (38.9%)
Absoluut niet, kijk liever naar Franse, Duitse, ... verslaggeving
15 (41.7%)

Totaal aantal stemmen: 29

Poll gesloten: 16 december 2007 - 20:45:53

Racerke007

De verslaggeving is veelal om te huilen.
Vinden jullie dat ook? Waarom wel/waarom niet?
Als het beter kan... wie kan het dan beter volgens jou?

Ik weet het ondertussen niet meer. Na een slechte Baert en een tamme Verellen is het nu geen haar beter ... . Sommigen vinden Olav Mol even stuntelig, sommigen hemelen hem op. Zelf groeide ik op met Walker ... hij kon, ook al was er niets te zien je op het puntje van de stoel te brengen... en nu ...  ::) tja  ;D

Karre

goh, kweenie, ik weet dat de F1 vroeger op kanaal2 werd uitgezonden. toen het verhuisde naar canvas weet ik nog dat ik het commentaar waarloos vond.
ik denk dat ik er de laatste jaren wat aan ben gewend geraakt. ik kijk soms ook eens op la deux, daar hebben ze een goede vaste commentator en soms zit bas leinders daar eens bij.  (zo schaaf ik ook wat mijn frans bij) Maar om de commentators op canvas te gaan vervangen,...?

janke

Maar Walker wist wel over wat en wie. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Racerke007

Mijn mening is alvast ook dat hoe je iets brengt je iets kan maken of kraken.

La Deux is inderdaad goede commentaar, ook de 20min voor de race. Hier wordt het budget goed besteed.
Wat is het verschil wat de Sporza-mensen ter plaatse meer kunnen ten opzichte van als ze hier ergens in een studio zitten??

Vervangen... tja dat kan niet zomaar op 1-2-3 maar met audities zou men toch wel iemand beter moeten kunnen vinden.

Racerke007

Citaat van: janke op 28 augustus 2007 - 22:08:37
Maar Walker wist wel over wat en wie. ;)

lol ... idd maar daarvoor had je de '2e man' om hem even te reanimeren of om te vertellen wat er écht gebeurd was. Allesinds blunderde hij in het begin van de jaren 90 niet zo veel ... zal door de ouderdom gekomen zijn.
Is de gemiddelde leeftijd bij Ka2 & Sporza dan zo hoog??  ::)

ivan_

#5
ik vind de verslaggeving op sporza wel  slaapverwekkend....ze moeten wat meer enthousiasme laten horen tijdens de GP
ze mogen een voorbeeld nemen aan la deux, die hebben nog een leuk warm-up progamma voor de start ;)

Racerke007

Citaatik vind de verslaggeving op sporza wel  slaapverwekkend....ze moeten wat meer enthousiasme laten horen tijdens de GP
ook een beetje meer opletten...  :-\

FerrariMan

Ik kijk altijd op La Une/Deux, gewoonweg omdat de commentaar op Sporza véél te monotoon is. Te saai, te droog. Je krijgt de indruk dat het ze zelf weinig boeit en soms is het bijna een minuut volledig stil. Blunders kunnen altijd maar dan mag het enthousiasme dat goedmaken.

Op La Deux is Vigneron geweldig. Helaas is Tassin er niet meer bij maar dat vangen ze heel goed op door mensen met ervaring in de F1 ernaast te zetten.
Vroeger was de F1 op deze zender ook reklamevrij maar nu zitten er 3 blokken tussen. Dat ergert me dan ook weer mateloos.

Supermariobros

Ik kijk altijd naar Sporza om de simpele reden dat ik geen Frans begrijp.

Doefke

Ik kijk qltijd naar La Une / La Deux. Wat beterft commentaar niveau bevinden zij zich op eenzame hoogt tov Sporza. Die gasten knn ne saaie race boeiend maken. Daar kun je zelf mee het tactische (pits) spel volgen en spannend vinden...Die zijn echt geweldig. Zelfs als k niet kan kijken en ik moet de race opnemen dan is dat op de franse post.

PS: ik zap enkel naar Sporza tijdens een reclameblok, maar aangezien deze steeds heel kort zijn en nooit op beslissende momenten komen; wil ik de commentaat van S. Lammens wel even aahoren. ;)
FERRARI RULES

davevreugde3b@hotmail.com

Ferrari 2010

Goed, slecht, geen van beide eigenlijk. Tevreden ben ik er niet over, maar jah, tis beter dan niks en ik verkies het toch boven de Franse commentaar. Hun voorbeschouwing is echter gewoonlijk maar magertjes en ze trappen het al af voor de persconferenties, als je de VRT liet doen denk ik dat ze al zouden afkappen nadat nr. 1 over de streep is gekomen. Er is uiteraard veel sport op zondagnamiddag, en je kan dus niet alles perfect uitzenden, maar de F1 komt slechts 17 keer per jaar terwijl ze zelfs een kwartfinale tennismatch er boven stellen. Tennis heeft dan misschien wel meer kijkers, maar dat ligt ook aan hunzelf. Tennis behoeft niet veel commentaar om spannend te zijn, in de F1 heb je een commentator nodig die er zelf de spanning en sensatie inbrengt, zoals diene van La2. Conclusie: ze moeten een autosport commentator in huis halen, die zich enkel met de autosport bezig houdt. En daarnaast mogen ze wel wat meer correcte info meegeven in reclamespotjes (heb er al regelmatig een fout in gehoord), een beetje meer aandacht in het nieuws kan ook geen kwaad (voetbal zijn ze een half uur over bezig, F1 met wat geluk 30 seconden).
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

KVDracer

Ik heb op "JA' gestemd, om de simpel reden dat ik tenminste F1 kan zien in mijn eigen taal. En je hebt die twee commentatoren bij Sporza (vergeet steeds de namen  :-[ , er is eentje bij van Het Nieuwsblad ) die wel goed commentaar geven. Maar als het Lammens is, dan is het meestal om zeep, omdat hij zich er echt niet kan in inleven. Het probleem is ook dat ze bij Sporza alle sporten moeten verslagen, waardoor ze zich niet echt kunnen verdiepen in één bepaalde sport. En zeker de laatste tijd, met al die saaie races is het moeilijk om commentaar te geven. Een race zoals Canada is stukken makkelijker. Ik denk dat er hier ook niet teveel zitten die degelijk zo een race zouden kunnen becommentarieren.

janke

Als jullie Belgen een expert er bij hadden zitten zoals een Ickx of Boutsen hoefde ik er geen minuut over na te denken om op Sporza af te stemmen. En dat meen ik. RTL met Olaf Mol en de vele reclame beginnen me mateloos te irriteren. Ik zap tussen RTL, Sporza en het Duitse net. Het enige van RTL dat goed is, is de voorbeschouwing en het geouwehoer van Allard Kalff. Maar dat is mijn mening.
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Citaat van: janke op 29 augustus 2007 - 20:40:53
Als jullie Belgen een expert er bij hadden zitten zoals een Ickx of Boutsen hoefde ik er geen minuut over na te denken om op Sporza af te stemmen. En dat meen ik. RTL met Olaf Mol en de vele reclame beginnen me mateloos te irriteren. Ik zap tussen RTL, Sporza en het Duitse net. Het enige van RTL dat goed is, is de voorbeschouwing en het geouwehoer van Allard Kalff. Maar dat is mijn mening.

De voorbeschouwing laat ik altijd voor wat het is. Kan me niet boeien. Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik de bevlogenheid van Olaf Mol me meer aanspreekt dan de Belgen. Al zit hij er best wel eens naast.

Schumi nr1

Ik kijk steed naar ITV, goede voor- en nabeschouwing en veel randinformatie tijdens de race zelf. De commentatoren zijn echt top en lopen meestal over van enthousiasme, wat er de spanning inbrengen enkel maar ten goede komt. Er is één groot nadeel aan ITV en dat zijn de vele reclameblokken tijdens de race, maar die worden dan wel op een gepast moment ingelast. Tijdens de reclame schakel ik dan meestal over naar Canvas, om er dan telkens ook weer mee geconfronteerd te worden naar wat voor een saaie boel ik vroeger telkens keek.