Voetbalcompetitie 2007 - 2008

Gestart door Supermariobros, 03 augustus 2007 - 10:27:35

« vorige - volgende »

Supermariobros

Vanavond wordt in België, met de wedstrijd KV Mechelen - Anderlecht, de voetbalcompetitie terug op gang gefloten. Medestijger Dender ontvangt in zijn eerste wedstrijd op het hoogste niveau Germinal Beerschot. Zulte-Waregem - Standard, altijd een geladen duel, wordt op zondagavond afgewerkt. Ben je er klaar voor Razzle?  ;)

Voorspel jullie Top 3, de revelatie van het komende seizoen en de twee dalers.

1. Anderlecht
2. Club Brugge
3. Genk

17. St. Truiden
18. Dender

Revelatie: KV Mechelen

The REAL BUTTON Freak

1. AA Gent
2. Anderlecht
3. Rc Genk

17. Zulte Waregem
18. Dender.

Revelatie: AA Gent

Top scorer: Tchité gevolgd door Dominic Foley

Promovatie: Antwerp kampioen
                    Lierse eindronde winnaar.

razzle_dazzle

#2
Meestal zegt het klassement in onze minicompetitie meer over het budget (en de invloed achter de schermen) dan over de sterkte van het team. Hoe kan je anders verklaren dat Brugge jarenlang voor ons is geëindigd met 10 trekpaarden en een arabier?

Mijn, niet al te positieve, voorspelling voor het komende seizoen:

1) Anderlecht: grootste budget, grote invloed op het zwarte corps, grootste kern en wss. ook het meeste kwaliteit. Goed voor een penalty op moeilijke momenten.

2) Genk: ze lijken me jammer genoeg versterkt op de posities waar het nodig was. Goede flanken, goede backs, Bosnjak en de nodige dosis boerengeluk gaan weer voor een leuk hela-hola jaar zorgen. Zum kotsen!

3) Brugge: zwaar geïnvesteerd, lijkt wel het Standard pro-D'ono...ik betwijfel echter of het over een kwaliteitsinjectie gaat, hun kern is zeer onevenwichtig met heel veel spelers voor dezelfde posities en buiten een goede Leko is het middelmaat troef. Balaban vertrekt mogelijk nog en Sterchele zie ik niet als het supertalent, eerder een Jochen Jansen of Nordin Jbari die een fameus boerenjaar achter de rug hebben. De mayonaise zou natuurlijk ook kunnen pakken onder leiding van Moggi D'hooghe... Geen Champions League voor Albino-judas!

4) Gent: Kern goed bijeengehouden en een sterke technische staff aangetrokken. Goed gebalanceerd elftal, met toch redelijk wat wisselopties. Wellicht iets te afhankelijk van bepaalde spelers om de top 3 te ambiëren.

5) De traditionele boerse oprisping: Moeskroen

6) Standard: Leuke ploeg, veel jong talent, maar weinig gebalanceerd, weinig wisselopties en voetballend te zwak van achteren uit. Geen echte goalgetter (tenzij Mbokani?), te weinig duelkracht en ervaring, te weinig mentale weerstand bij bepaalde basisspelers, de nu al vastgelegde kaartenlast. Soit, teveel minpunten in de strijd om Europees voetbal. De Mercato is natuurlijk nog lang en zelfs een slechte start is geen drama voor het verdere verloop van de competitie...

Topschutter: Demba Ba

Degraderen: Dender (dit hoop ik uit de grond van m'n hart!) en een van het trio Cercle/STVV/Roeselare


Jasper

Kampioen: Anderlecht
Degradatie: Dender en eindelijk Moeskroen

Top-3 vervolledigd door Genk en Gent.

supersteven

kampioen standard

degradatie sint-truiden en beerschot

promovatie lierse kampioen en antwerp eindronde
let the sunshine shine in your heart

Hamilton MASTER

Mijn visie op het nieuwe seizoen:

Gent: Ondanks het vertrek van Lombaerts acht ik ze sterk genoeg om dit jaar écht te stunten. Ik zie een top 3 voor hen.

Brugge: Ze zijn Balaban kwijt en dat gaat hen gigantisch zuur opbreken. Djokic heeft geen tör-instinkt. Hij mist ballen voor een lege goal en is veel te zenuwachtig. Ze hebben terug werkkracht in hun ploeg maar ik vraag me af hoe ze dit gaan combineren met de iets technischere Sterchélé. Hij moet nu een spel spelen dat hij nog nooit heeft gespeeld. Hij scoorde dit weekend wel 2x maar het waren kansen die hij niet kon laten liggen. Ik zie in dit Brugge met Vermant de zwakste schakel. Hij is een mislukte transfer waar een hand boven het hoofd gehouden wordt door een zekere Michel d'Hooghe.

Genk: Kocht met een Dahmane een zeer sterke rechter- en aanvallende middenvelder. Voorin vind ik Bosnjak nog niet goed genoeg. Tegen Sarajevo kwam hij nooit in het spel voor.
Genk zal Poco nog missen omdat het tegen ploegen waar het echt moeilijk kan worden, Soetaers niet kan uitspelen zoals vorig jaar.
Poco liep alles dicht achter Soetaers maar dit jaar lukt dit niet. Er komt zo heel veel ruimte op die linkerflank. Verdedigend ziet Genk er nog steeds heel erg slecht uit. Matoukou is de zwakste schakel.

Standard: Ondanks de verliezen van Sergio en Rapaic (geen echt verlies...) en vooral Geeraerts zie ik het toch redelijk positief. Het is een erg jonge ploeg en daar zit het teerste punt van deze ploeg. Als het echt moet kan het zijn dat hun spel zal blokkeren. Ze zijn met Geeraerts en Sergio de spelers met hun 'over mijn lijk'-mentaliteit kwijt. Hopelijk weet Preud'Homme ook de jonge kerels deze mentaliteit aan te leren.

Anderlecht: Ik vraag me af hoe Polak in dit team past. Je moet hem naast Biglia zetten waardoor Boussoufa op links 'moet' postvatten. Voorin weet ik niet hoe lang het gaat duren voor Théreau problemen gaat geven in verband met de plaatsen van Tchité en Frutos. Ik ben blij dat ze beide zijn gebleven maar Théreau is een steengoede spits die na nieuwjaar in de 1ste ploeg zal willen staan. Voor de rest goed dat het team is samengebleven. Een enorm sterk team in België maar in Europa nog een lelijk eendje. Ze kunnen hun spel te weinig opdringen tegen clubs die voor 1 punt spelen. Dat kan bijvoorbeeld Genk wél. Daar moet Anderlecht nog leren.


Prononstiek:
1) Anderlecht
2) Standard
3) Gent
4) Genk
5)Brugge
6) Bergen

Revelatie: Bergen
Degradatie: Charleroi en Sint Truiden.

Gouden schoen: Hassan
Topschutter: De Camargo



razzle_dazzle

1-4: eat your heart out Zwijn Meert!

Supermariobros

Ach, het is allemaal nog zo erg niet. Jullie zijn bij ons komen winnen, dan komen wij wel in januari bij jullie winnen.  ;)

Hamilton MASTER

Ik denk dat Meert zich heel eenzaam voelde zonder Sergio :(



razzle_dazzle

"Er was eens boer uit Ploegsteert
Hij luistert naar de naam Stijn Meert
Op zijn kin staat een belachelijke beerd
Liegen en provoceren doet hij ongegeneerd
Als voetballer en als mens is dan weer geen sjot onder zijn kloten weerd"

Nee serieus, ik ben aangenaam verrast door het niveau dat we in Zulte haalden. Combinaties over de grond, kaviaarvoorzetten van Toama, een dartelende Witsel, een dirigerende Defour en een sterke Onyewu.

Alle toppers slaagden er trouwens in speeldag 1 winnend af te sluiten. Anderlecht en Brugge met iets meer geluk, maar Mechelen uit is dan ook geen cadeau en Bergen heeft ook heel wat in hun mars.

Ondertussen wacht ik ongeduldig de Oostbloktrilogie af... ;)

Supermariobros

#10
Bij Zulte-Waregem is er nog veel werk aan de winkel, want we speelden barslecht en gaven op de koop toe twee goals weg. Chapeau voor Standard dat verdiend komen winnen is. Ook al is dat lastig om toe te geven.  :-\

Hamilton MASTER

En jullie zijn ook een stadion-omroeper kwijt... De 2 de al  ;D



Hamilton MASTER

Waar wordt Genk uitgezonden ?

Op site van Kanaal2 en VT4 vind ik niets... Ook de Vrt doet niets en VTM ook niet...

HELP ! :)



Supermariobros

Citaat van: Hamilton MASTER op 08 augustus 2007 - 13:31:43
Waar wordt Genk uitgezonden ?

Op site van Kanaal2 en VT4 vind ik niets... Ook de Vrt doet niets en VTM ook niet...
HELP ! :)

Op VT4, de uitzending begint om 19u. 25, aftrap om 19u. 30

The REAL BUTTON Freak

AA Gent vernedered Genk met 5-0 cijfers.

Andertlecht met de hakken over de sloot (weeral) tegen Lokeren.  1-0

Cercle leert Zulte wat voetbal is. 2-0

Ik blijf bij men stelling

Zulte en  Dender volgend jaar in 2de

en AA Gent kampioen.