Wielrennen: wat een boeltje

Gestart door Roel, 24 juli 2007 - 18:12:09

« vorige - volgende »

Sabai

Ik moet zeggen dat ik nog steeds geen harde bewijzen heb gezien. Alleen maar getuigenissen die niet hard te maken zijn . Ik wil test uitslagen zien foto's. Voor mij is Lance nog steeds onschuldig tot er harde bewijzen zijn. Nu kunnen het net zo goed lul verhalen zijn.

Fabian


T.Nuvolari

Kom nu jongens. Dit verslag gaat toch een stap verder dan wat lul verhalen. Het gaat zelfs niet over doping gebruik, eerder over het aanzetten tot gebruiken, bedreigen van ..., afpersen, etc... Armstrong was een gewetenloze zak en zijn Belgische kompaan Bruyneel misschien nog erger. Niet toevallig dat de man uit het dopingnest ONCE komt.

Enzo

Citaat van: M@rc op 13 oktober 2012 - 23:03:55
Kom nu jongens. Dit verslag gaat toch een stap verder dan wat lul verhalen. Het gaat zelfs niet over doping gebruik, eerder over het aanzetten tot gebruiken, bedreigen van ..., afpersen, etc... Armstrong was een gewetenloze zak en zijn Belgische kompaan Bruyneel misschien nog erger. Niet toevallig dat de man uit het dopingnest ONCE komt.

Ja, je kan er nu echt niet meer omheen, bijna alle betrokkenen hebben toegegeven.
Het gekke is, iedereen weet dat er doping omgaat in het wielrennen. Dus echt verbaasd zijn is hypocriet...
Maar de manier waarop het team USpostal dit had georganiseerd en opgelegd aan alle renners is echt schandalig.
Echt een poppenkast...

0634

Citaat van: M@rc op 13 oktober 2012 - 23:03:55
Kom nu jongens. Dit verslag gaat toch een stap verder dan wat lul verhalen. Het gaat zelfs niet over doping gebruik, eerder over het aanzetten tot gebruiken, bedreigen van ..., afpersen, etc... Armstrong was een gewetenloze zak en zijn Belgische kompaan Bruyneel misschien nog erger. Niet toevallig dat de man uit het dopingnest ONCE komt.
Eens. Die gozer is niet clean meer. Datijkt mij inmiddels wel duidelijk.

Sabai

Het komt op mij meer over als een laster campange.En hij zal vast wel iets gebruikt hebben. Maar dat hebben ze allemaal.

T.Nuvolari

Tuurlijk, maar ze lieten ieder de keuze en dat deed "the boss" niet.


Benja

Citaat van: Sabai op 13 oktober 2012 - 09:42:51
Ik moet zeggen dat ik nog steeds geen harde bewijzen heb gezien. Alleen maar getuigenissen die niet hard te maken zijn . Ik wil test uitslagen zien foto's. Voor mij is Lance nog steeds onschuldig tot er harde bewijzen zijn. Nu kunnen het net zo goed lul verhalen zijn.

Je redenering faalt. Ofwel ben je radicaal tegen het volledige bewijssysteem zoals dat heden ten dage wordt toegepast in zo goed als elk land ter wereld.

Vertrekpunt: Als USADA zegt dat bepaalde feiten gebeurd zijn, kan USADA dat niet louter beweren, maar moet USADA die feiten bewijzen.
Bewijzen zijn onder andere: uitslagen, foto's, bekentenissen, maar ook getuigen.
Getuigen zijn bewijzen. Als er getuigen zijn zijn de feiten dus bewezen. Dan zijn de feiten dus geen loutere beweringen meer.
Wat jij zegt: er zijn geen bewijzen, er zijn enkel getuigenissen die niet hard te maken zijn, is aldus volledig contradictoir.
De getuigen zijn niet het doel maar het middel. Niet de getuigen moeten hard gemaakt worden. Wel integendeel dienen die net om de beweringen hard te maken.
Dus ofwel zijn er geen getuigen en zijn de feiten niet hard gemaakt, ofwel zijn de feiten hard gemaakt door middel van getuigen.

Als je getuigen niet als een bewijselement gaat beschouwen zet je de wereld op zijn kop. Stel je maar eens voor hoe het zou zijn in het dagelijks leven (bij bvb. verkeersongevallen) als getuigen niet meer zouden worden aanvaard als bewijsmiddel...

Sabai

Zoals ik al aangaf ik heb de bewijzen nog niet gezien. En toevallig is er nu een documentare op national geografic ' test your brain ' heet dit. Als je die eens bekijkt dat begrijp je waarom oog getuigen niet betrouwbaar zijn 9 van de 10 keer.
En idd Lance zal vast wat gebruikt hebben maar om eerlijk te zijn de dingen die voor fitness in mijn keukenkast heb staan zoal creatine ( een lichaams eigen stof) staar bij hun op de dopinglijst.Wie weet gebruikte hij wel iets wat destijds nog niet verboden was en nu wel. Al met al komt het op mij over als een laster campange

Enzo

Geloof me Sabai, het doek is gevallen voor Armstrong.
Al zijn teamgenoten hebben opgebiecht, Bruyneel is uit zijn functie verheven.
Het is zo klaar als een klontje, het is voorbij...

Sabai

Wel jammer ik keek in die tijd nog wel naar de tour maar voelde me sinds dat gedoe met Rasmusen zo bedondert als kijker dat ik het allemaal niet meer zo volg. Het is voor mij gewoon geen geloofwaardige sport meer op deze manier.

T.Nuvolari

Deze sport is voor mij geloofwaardiger dan menig andere sport. De vele "gepakten" in het wielrennen tonen dat er in die sport tenminste iets aan gedaan wordt. Dat gegeven mis ik in andere sporten en ik geloof echt niet dat in andere sporten minder doping wordt genomen, zeker duursporten. Mensen laten zich misleiden door wat er in het neiuws komt, ze zouden zich misschien beter laten leiden door wat niet in het nieuws komt.

Benja

Citaat van: Sabai op 15 oktober 2012 - 07:59:18
Zoals ik al aangaf ik heb de bewijzen nog niet gezien. En toevallig is er nu een documentare op national geografic ' test your brain ' heet dit. Als je die eens bekijkt dat begrijp je waarom oog getuigen niet betrouwbaar zijn 9 van de 10 keer.

Daar heb je een zeer goed punt. Zelfs als getuigen in alle eerlijkheid enkel de dingen zeggen waar ze 100 % zeker van zijn, blijkt inderdaad vaak dat die herinneringen nog steeds verschillen van de werkelijkheid.

En toch kunnen we in ons rechtssysteem niet zonder getuigen, en kunnen we niets anders dan getuigen als een zwaar bewijsmiddel beschouwen. Als we dat niet doen kan bijna elk misdrijf ongestraft worden gepleegd. Maar iets kritischer zijn ten opzichte van sommige getuigen mag inderdaad soms wel. Maar hiermee wijken we af van het onderwerp.

Hoe dan ook, in casu lijkt me dat niet zo relevant. Hoewel getuigenverklaringen over de details foutief kunnen zijn, kloppen de grote lijnen wel steeds. Er zal dus zeker niet gedwaald zijn over bvb het feit dat het Armstrong was.

Franky R.

Citaat van: M@rc op 15 oktober 2012 - 12:53:32
Deze sport is voor mij geloofwaardiger dan menig andere sport. De vele "gepakten" in het wielrennen tonen dat er in die sport tenminste iets aan gedaan wordt. Dat gegeven mis ik in andere sporten en ik geloof echt niet dat in andere sporten minder doping wordt genomen, zeker duursporten. Mensen laten zich misleiden door wat er in het neiuws komt, ze zouden zich misschien beter laten leiden door wat niet in het nieuws komt.
Ik vind dat een wat snelle conclusie...Ook in de atletiek of zwemsport wordt er flink gecontroleerd. Sporters moeten zelfs doorgeven waar zij zich de komende 24/48 uur zullen bevinden.


Een heftige inbreuk op diens priveleven. Ik vind de wielersport juist ongeloofwaardig omdat zulke zaken jarenlang zijn gaan etteren, voordat het e.e.a. boven kwam drijven...

T.Nuvolari

De zogenaamde whereabouts moeten ze in zowat elke sport aangeven tegenwoordig. Waarom zou wat in het wielrennen gebeurt niet ergens anders kunnen gebeuren? Ik kan mij in ieder geval niet voorstellen dat er bij het marathon lopen of bij de triathlon zich minder mensen zouden doperen dan bij het wielrennen. Ik weet wel dat als er zo een geval is, dit minder groot wordt uitgesmeerd in de pers.