Sabotage bij Ferrari?

Gestart door FerrariMan, 25 juni 2007 - 10:08:16

« vorige - volgende »

Welke straf moet Mclaren al dan niet krijgen?

Vrijspraak
3 (10%)
Punten contructeurs op 0
9 (30%)
Punten rijders op 0
0 (0%)
Punten constructeurs en rijders op 0
5 (16.7%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008
4 (13.3%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008 én 2009
3 (10%)
Mclaren krijgt gewoon een (fikse) geldboete
2 (6.7%)
Andere mening
2 (6.7%)
Geen mening
2 (6.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Ike Racing

Indien McLaren schuldig is, 0 punten constructeurs, 0 punten rijders
Ik vrees dat de uitspraak niet alleen gebasserd zal zijn op de reglementen van de F1, maar ook op het imago van de F1.
McLaren schorsen voor 2 jaar houdt misschien in een topteam voor altijd te verliezen en wil men dat werkelijk??

FerrariMan

Citaat van: Ike Racing op 12 september 2007 - 14:44:52
Indien McLaren schuldig is, 0 punten constructeurs, 0 punten rijders
Ik vrees dat de uitspraak niet alleen gebasserd zal zijn op de reglementen van de F1, maar ook op het imago van de F1.
McLaren schorsen voor 2 jaar houdt misschien in een topteam voor altijd te verliezen en wil men dat werkelijk??
Voila. Ik kan me niet van het idee ontdoen dat men nooit zal durven een kampioenschap op het spel te zetten, ook al is dat rechtvaardig.

FerrariMan

CitaatThe evidence to be presented at Thursday's World Motor Sport Council could crown the 2007 world champion.

Italian newspaper La Gazzetta dello Sport described the alleged proof as 'crushing', claiming that McLaren not only knew Ferrari's secrets but actually experimented with implementing some of its rival's technology.

Britain's The Times claims that the new evidence runs to 166 pages in total, including not only the emails between Pedro de la Rosa and Fernando Alonso, but how they match up with phone and text message traffic between Nigel Stepney and Mike Coughlan.

Diario As, meanwhile, reported that Lewis Hamilton could be in strife following Max Mosley's warning last Friday that McLaren drivers face the loss of their Super Licences if they do not cooperate with the FIA inquiry.

The Spanish newspaper claims that the rookie championship leader is cited in the new evidence, but unlike de la Rosa and Alonso did not respond to Mosley's letter.

Spain's Marca newspaper, meanwhile, said de la Rosa and McLaren are in the clear.   


"They are not spies or informers," a source close to McLaren reportedly told the 'paper.

"Fernando and Pedro have not accused their team of anything and the team knows this. They are simply witnesses and have acted as such."

Details of the evidence has probably leaked into the public domain because, last Friday, all 26 members of the World Motor Sport Council received a copy of the dossier.

It is rumoured that the FIA might even make the 166-page dossier public after the World Council's decision is announced on Thursday.

Doefke

Er is geen heisa voor niets..en volgens mij is er effectief (en minder efficient) informatie doorgespeeld. Bewust of onbewust is deze informatie gebruikt door McLaren (vb: ah de info zegt dat de F2007 zo in elkaar zit, dan kunnen wij het mss beter zo doen. Op deze manier is er geen plagiaat gepleegd)
Dus een straf zal er zowieso komen: in het beste geval (van McLaren) is dit een heuse geldboete (die ze betalen met veel sponsorgeld)
In het slechtste geval krijen ze bovenop die geldboete 0 punten voor rijders en constructuers (de rijders zijn hier volgens mij ook bij betrokken). Hierdoor moeten ze dan al hun verworven prijzengeld - verworven in 2007 - terugbetalen.

Het volgende gaat mss iets te ver; zou alonso dit opgezet hebben? Om op deze manier een achterpoortje in het contract te gebruiken om zijn beslissing ivm teamkeuze open te houden?

Dankuwel

Ciao
FERRARI RULES

davevreugde3b@hotmail.com

Lewis

1.Hamilton
2.Raikkonen
3.Heidfeld


alonsolover

Ja maar dan wel alle twee:d

alonsolover

Als de mac's gediskwaliseerd zijn is het een encht schandaal voor de sport

Tim C

#427
Citaat van: alonsolover op 12 september 2007 - 19:11:29
Als de mac's gediskwaliseerd zijn is het een encht schandaal voor de sport
Als de macs gediskwalificeerd worden is het schandaal niet de diskwalificatie maar het bedrog dat McLaren dan heeft gepleegd.

If you can't handle the time, don't do the crime...

red76

Citaat van: alonsolover op 12 september 2007 - 19:11:29
Als de mac's gediskwaliseerd zijn is het een encht schandaal voor de sportMclaren

scho0634

Citaat van: Tim C op 12 september 2007 - 19:22:50
Citaat van: alonsolover op 12 september 2007 - 19:11:29
Als de mac's gediskwaliseerd zijn is het een encht schandaal voor de sport
Als de macs gediskwalificeerd worden is het schandaal niet de diskwalificatie maar het bedrog dat McLaren dan heeft gepleegd.

If you can't handle the time, don't do the crime...

Dat ben ik helemaal met je eens, Tim. Maar daar moet ik wel bijzeggen dat wij, de fans dus, met zijn alle de dupe zijn. We hebben (bijna) een heel seizoen lang zitten kijken naar een WK dat niets voorsteld. Een WK waarvan uiteindelijk de kampioen niet de snelste is geweest. Wel de snelste van de niet-vals-spelers, maar de eerste titel van deze rijder zal voor een groot deel toch een titel zonder enige glans zijn .....

Persoonlijk hoop ik, als liefhebber van de sport, dat McLaren morgen vrijgesproken wordt omdat ze het daadwerkelijk niet hebben gedaan. Dat zou de enige uitkomst zijn waar ik tevreden mee ben. Niet om McLaren of om Ferrari, maar om de puurheid van de Formule 1.

red76

Citaat van: 0634 op 12 september 2007 - 20:07:31


Persoonlijk hoop ik, als liefhebber van de sport, dat McLaren morgen vrijgesproken wordt omdat ze het daadwerkelijk niet hebben gedaan. Dat zou de enige uitkomst zijn waar ik tevreden mee ben. Niet om McLaren of om Ferrari, maar om de puurheid van de Formule 1.

Ik snap je standpunt wel, maar de zijn al schuldig bevonden maar niet gestraft.
Gestraft worden zullen ze morgen zeken. Ik hoop dan ook op een boete of punten aftrek voor de constucteurs.

scho0634

Citaat van: red76 op 12 september 2007 - 20:49:13
Citaat van: 0634 op 12 september 2007 - 20:07:31


Persoonlijk hoop ik, als liefhebber van de sport, dat McLaren morgen vrijgesproken wordt omdat ze het daadwerkelijk niet hebben gedaan. Dat zou de enige uitkomst zijn waar ik tevreden mee ben. Niet om McLaren of om Ferrari, maar om de puurheid van de Formule 1.

Ik snap je standpunt wel, maar de zijn al schuldig bevonden maar niet gestraft.
Gestraft worden zullen ze morgen zeken. Ik hoop dan ook op een boete of punten aftrek voor de constucteurs.

Ze alleen schuldig bevonden van het in het bezit hebben van de gegevens, niet van het misbruik ervan. Voor zover ik heb begrepen.

Racerke007

Het was een leuke voetbalmatch maar het wordt een helse nacht ... ik ben niet pro of contra Mclaren maar dit is écht iets dat de sport kan veranderen voor de komende jaren.

Karre

Goh, de ideale straf voor Mclaren ( en in het WK kampioenschap) zou zijn dat zowel lewis als fernando 20 punten worden afgetrokken van hun totaal. Dan staan alle 4 de rijders weer heel erg dicht op elkaar! ;)

FerrariMan

#434
http://www.autosport.com/news/report.php/id/62303

Als je dit leest dan vraag ik me af wat ze McLaren nog kunnen maken...

Maar, als ik sommige bronnen mag geloven dat gaat McLaren vrijuit en was dit allemaal een zet van de FIA om een beroep van Ferrari te ontlopen.  ???

Edit: Neem het maar van mij aan, McLaren gaat zo goed als vrijuit.