Nachtraces

Gestart door Jasper, 14 maart 2007 - 16:17:49

« vorige - volgende »

Tim C


Tim C

Vandaag is de nachtrace bevestigt. Ik ben benieuwd!

Ferrari 2010

Pffff, ik zie hier echt het nut niet van in. Ja, de race is nu overdag, maar ik had ze eigenlijk wel liever 's nachts gehad ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

KVDracer

Zo een nachtrace gaat wel een speciale sfeer weergeven, misschien niet echt voor diegenen die het op tv volgen, maar wel voor die het ter plekke kunnen volgen. In Amerika zijn er ook nachtraces en ik vind de races op zichwel tof. Ik vind het wel tof dat ze het nu eens gaan proberen.a

McChouffe

Ik ben nog altijd niet overtuigd van het nut van nachtraces, maar misschien kan dat volgend jaar wel anders zijn.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Doefie

Citaat van: McChouffe op 12 mei 2007 - 08:19:50
Ik ben nog altijd niet overtuigd van het nut van nachtraces, maar misschien kan dat volgend jaar wel anders zijn.

Zelfde hier.

meatball

Citaat van: McChouffe op 12 mei 2007 - 08:19:50
Ik ben nog altijd niet overtuigd van het nut van nachtraces, maar misschien kan dat volgend jaar wel anders zijn.
Ik had liever inhaalrace's gezien ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Schumivill

Welja,nachtraces,dan is het met kunstlicht,en wel kunstlicht die zowat de helderheid van overdag nabootst,het nut,geen,de sfeer,hetzelfde als overdag,het uur is anders,maar dat is het dan ook..
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

FerrariMan

Citaat van: Schumivill op 13 mei 2007 - 02:24:13
Welja,nachtraces,dan is het met kunstlicht,en wel kunstlicht die zowat de helderheid van overdag nabootst,het nut,geen,de sfeer,hetzelfde als overdag,het uur is anders,maar dat is het dan ook..
Ik denk dat de sfeer voor de live-kijkers toch heel anders is op het circuit zelf. Zou het graag wel eens willen meemaken.

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 16 mei 2007 - 20:10:56
Citaat van: Schumivill op 13 mei 2007 - 02:24:13
Welja,nachtraces,dan is het met kunstlicht,en wel kunstlicht die zowat de helderheid van overdag nabootst,het nut,geen,de sfeer,hetzelfde als overdag,het uur is anders,maar dat is het dan ook..
Ik denk dat de sfeer voor de live-kijkers toch heel anders is op het circuit zelf. Zou het graag wel eens willen meemaken.
Zoals? Het is precies dag (het hele leven rondom het circuit wordt dus verstoord) en als je naar boven kijkt zie je alleen aar sterke lampen. Lijkt mij iig niet veel sfeer aan?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Schumi till infinity op 17 mei 2007 - 14:20:34
Citaat van: FerrariMan op 16 mei 2007 - 20:10:56
Citaat van: Schumivill op 13 mei 2007 - 02:24:13
Welja,nachtraces,dan is het met kunstlicht,en wel kunstlicht die zowat de helderheid van overdag nabootst,het nut,geen,de sfeer,hetzelfde als overdag,het uur is anders,maar dat is het dan ook..
Ik denk dat de sfeer voor de live-kijkers toch heel anders is op het circuit zelf. Zou het graag wel eens willen meemaken.
Zoals? Het is precies dag (het hele leven rondom het circuit wordt dus verstoord) en als je naar boven kijkt zie je alleen aar sterke lampen. Lijkt mij iig niet veel sfeer aan?
Avondmatchen in het voetbal zijn voor veel mensen ook 'fijner'...toch?

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 17 mei 2007 - 15:05:20
Citaat van: Schumi till infinity op 17 mei 2007 - 14:20:34
Citaat van: FerrariMan op 16 mei 2007 - 20:10:56
Citaat van: Schumivill op 13 mei 2007 - 02:24:13
Welja,nachtraces,dan is het met kunstlicht,en wel kunstlicht die zowat de helderheid van overdag nabootst,het nut,geen,de sfeer,hetzelfde als overdag,het uur is anders,maar dat is het dan ook..
Ik denk dat de sfeer voor de live-kijkers toch heel anders is op het circuit zelf. Zou het graag wel eens willen meemaken.
Zoals? Het is precies dag (het hele leven rondom het circuit wordt dus verstoord) en als je naar boven kijkt zie je alleen aar sterke lampen. Lijkt mij iig niet veel sfeer aan?
Avondmatchen in het voetbal zijn voor veel mensen ook 'fijner'...toch?
Ik vind sowieso niets aan voetbal, ik zou het niet weten ofdat het een verschil maakt :) Ik zou het denk ik niet fijner vinden, integendeel, alles wordt gewoonweg verlicht naar daglicht, dus zie ik geen verschil. Maar soit, ieder zijn idee daaover hé ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

KVDracer

We zullen volgend jaar weten te zeggen of het "iets" heeft of niet. De nieuwe kwalificatie vorig jaar werd ook al op voorhand afgeschoten en achteraf bleek het toch een goede beslissing te zijn.

Doefke

Een nachtrace vind ik nou is echt een goed alternatief. om verschillende redenen:

Al diegen die al eens 24u hebben meegemaakt, weten dat er savonds / snachts altijd een leuk sfeertje op en naast de baan hangt. ok, het is dan wel 24u, maar ook scachts. Bovendien , en dit is puur subjectieve mening, wordt het kaf van het koren gescheiden op gebied van fans. Welke niet echt f1 fan gaat nou snachts naar een f1 kijken (ter plekke of op tv). terwijl het voor een echte f1 juist de hemel op aarde is om tussen allemaal echt f1 fans te zitte, dannog snachts, wat direct een speciale band creert.

Bovendien zijn er ook implicaties voor het race gebeuren zelf: buiten kunstmatig licht en andere aangepaste infrastructuren zijn ook de race-omstandigheden totaal anders. Normaal racet men op een droge baan met baantemeperaturen van +/- 40°C. Nu is het nacht en valt er dauw ! Er is geen zonlicht, dus de baantemperatuur zal een stuk lager liggen, wagens worden dan anders afgesteld enzovoort...

Ik kijk er alvast naar uit ! ! !
FERRARI RULES

davevreugde3b@hotmail.com

Tim C

Waar maken jullie je toch allemaal druk over? ???

Iedereen doet hier net of er nog nooit nachtraces gehouden zijn en de F1 zich blootstelt aan gigantische risico's waar niemand ooit al ervaring mee heeft gehad.
Dit soort races zijn schering en inslag in de VS... Ik vermoed dat mensen wel slim genoeg zijn om daar te gaan kijken hoe men zoiets organiseert...