Spa of Nurburgring

Gestart door Doefke, 27 december 2006 - 18:08:26

« vorige - volgende »

Doefke

Excuseer mij dat ik jullie stoor met deze, miscchien vervelende, topic.

Maar..ik geraak er maar niet uit: zou ik in 2007 naar Spa gaan (tribune gold 7) of naar de nurburgring (tribune t13)?

Ik weet het echt niet...heeft er iemand goede overtuiginselementen..vuur maar af.

Waarom wel naar spa- nurburgring?

Waarom  niet?

Tzou me wel helpen.

Thnx, een f1-fanaat.

PS: beste wensen voor iedereen, prettige feestdagen, en op een spannend en tumultueus f1 seizoen...scollekes. :)
FERRARI RULES

davevreugde3b@hotmail.com

Ferrari 2010

Ik ken niet echt veel van de circuits af. Maar als je voor de F1 gaat zou ik Nurnburgring kiezen. Je hebt er gewoon véél meer laps, en wss nog voor minder geld ook. Maar ja, iedereen is anders hé. Spa is spa, een fantastisch circuit.

Dus voor de Nurnburgring heb je sowieso al:
-Meer laps voor minder geld
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

In Spa-Francorchamps snuif je de hele geschiedenis zo op. Een magnifiek, natuurlijk circuit. Ok je hebt minder rondjes, maar het blijft Francorchamps. Ook de sfeer vind ik er véél gezelliger dan op de Nürburgring. Enige minpuntje vind ik de parkingplaatsen, je mag je aan een wandeling van een kilometer ofzo verwachten.

Nürburgring ziet ge hen meer rijden (60 tegenover 44 ronden), en op sommige delen kunt ge hen ook langer zien (bv. aan de haarspeldbocht). Maar het circuit is slechts een schim van wat het ooit was, en de sfeer is minder als in Francorchamps. De Nürburgring is één van de zovelen in de wereld, saai en te technisch.

Nu ja, da's mijn mening. Jij kiest uiteindelijk ;)

Tim C

Zijn de toiletten nog steeds chemische wc's in Francorchamps?

'nuf said ;)

scho0634

Het publiek zit wat verder van de baan op de nurburgring. Het enige wat ik van Spa jammer vind is het gebrek aan een ereronde.

Martin

Ik stel voor, niet kiezen. Gewoon naar alle twee gaan.

Doefke

alletwee...da zou de max zijn...maar..das wat te duur denk ik  :-[

FERRARI RULES

davevreugde3b@hotmail.com

Martin

Tja, ik ken je budget niet. Krantenwijkje nemen en je hebt geld voor alle twee de races.
Maar ik zou naar Duitsland gaan met een smalle beurs.

FerrariMan

Ben naar beide geweest de afgelopen jaren en ik kan alleen maar de Nurburgring aanraden.
Op zo goed als alle vlakken is het een betere belevenis.

Je geraakt gemakkelijk op het circuit, prijsverschil, Francorchamps loopt nog altijd achter kwa 'gebruiksvriendelijkheid', in Duitsland heb je wél een uitloopronde en zie je ze meer.

Als je niet kan kiezen, neem het van me aan, Duitsland!

Doefke

alvast bedankt mannen, voor jullie advies, tips, meningen....

Tga 9/10 toch Nurburgring worden, redenen:

- 66 rondjes ipv 44 (+ ereronde)
- tribune T13 (je bent direct bij het podium na de race)
- less expensive (voor spa had k Source tribune in gedachte...is tocch al een pak duurder)
- Spa heb k in 2005 al beleefd, in 2006 de monza testritten eind augustus...dus waarom nu niet naar de Nurburgring...een nieuw 4 daags avontuur.

Misschien tot dan, and in the mean time...Go forth and multiply

PS: webmasters: voor mij part mag deze afgesloten worden, ma ja, wie ben ik he...

Een gelukkig nieuwjaar en prettige kerstagen. :)
FERRARI RULES

davevreugde3b@hotmail.com

Schumivill

Ik ga voor de tweede keer naar de Nurburgring,heb me daar vorig jaar evenveel geamuseerd als in spa,dit jaar kost het me 86€ met verzendkosten op Grun 12,vorig jaar al gestaan,en zeer de moeite.
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18