[Persbericht] Ho-Pin Tung gaat racen voor China

Gestart door Martin, 08 december 2006 - 17:19:20

« vorige - volgende »

Martin

De Chinese Nederlander Ho-Pin Tung (24) zal na zijn succesvolle rookie test ook de rest van dit weekend uitkomen voor het A1 GP team van China. Na de goed verlopen vrijdagtest werd door het team besloten om Ho-Pin ook de rest van het weekend in te zetten, waardoor Ho-Pin de kleuren van zijn tweede thuisland mag verdedigen in de World Cup of Motorsport. Ho-Pin Tung: "Ik ben bijzonder trots om voor Team China uit te komen in deze fantastische raceklasse!".

Ondanks gebrek aan ervaring in de A1 GP auto heeft de Chinees-Nederlandse coureur zich van zijn beste kan laten zien. Ho-Pin, die onlangs nog in Valencia in de Formule Renault World Series heeft getest maakte tijdens de A1 rookie test een goede indruk op de hele paddock in Indonesiƫ.

Tijdens de rookie sessie waar de vervanger van Confu Cheng voor het eerst kennis kon maken met de A1 auto, wist Ho-Pin de 11e tijd te klokken. Tijdens de officiƫle eerste vrijdagtraining had hij zijn tijd verder aangescherpt naar 1:18.9 , goed voor de 15e plek, slechts 9 tienden verwijderd van de snelste tijd van de dag, gereden door team Frankrijk. Elke run zat er verbetering in tot op het laatst een foutje ervoor zorgde dat Ho-Pin op een vers setje rubber van de baan schoot voordat hij zijn tijd nog verder kon verbeteren.

Ho-Pin Tung: "Ik ben bijzonder trots om voor Team China uit te komen in deze fantastische raceklasse! De basis van het team is goed, de rest van het weekend zullen we de auto verder fine-tunen. Ook de samenwerking met het team loopt heel goed. De eerste trainingen gingen goed, het team heeft goed gewerkt om de auto naar mijn rijstijl af te stellen. Mijn eerste indruk is dat het heel anders is dan Formule 3, maar ik krijg de auto steeds meer onder controle. Elke keer vinden we meer snelheid en rijden we een betere rondetijd. Jammer dat ik met nieuwe banden van de baan af ging, want dit kostte mij een nog betere tijd. Zoveel mogelijk track time is belangrijk voor ons om verder naar voren te komen. Morgen tijdens de vrije training passen we nog een paar kleine dingen aan voordat we aan de kwalifikatie gaan beginnen".