De Rode Slakjes

Gestart door Tim C, 16 augustus 2006 - 23:04:17

« vorige - volgende »

supersteven

de rode duivels worden niet ingemaakt.
Ze gaan winnen.
let the sunshine shine in your heart

Tim C

Dat er geen één op de bond nog durft zeggen dat er geen probleem is, het stadion is leeg...

razzle_dazzle

Ma de sfeer is toch goed zeker?

En de bond is toch meer dan goed vertegenwoordigd zeker  ;)...ik hoop maar een ding en dat is dat Fellaini, Defour of Geraerts geen blessures oplopen. ::)

The REAL BUTTON Freak

#33
Ze speelden geen slechte wedstrijd, Fellani, Dufour en Van Buyten. De enige spelers van een degelijk kwaliteit. De andere modderden wat aan.

En wil er iemand de Keersmaker leren wat PROFESSIONEEL VOETBAL is?

Tim C

Citaat van: The REAL Freak op 09 februari 2007 - 13:42:59
En wil er iemand de Keersmaker leren wat PROFESIONEEL VOETBAL is?
Te beginnen met éné frak en twee schoenen ;)

Tim C

Ons aller, de voorzitter der Belgischen Voetbalbond
"Ik troost me met de gedachte dat we door onze slechte resultaten in een nog lagere bokaal belanden en dus meer tegenstanders met naam en faam treffen."
Wil iemand die man dan even vertellen dat de kans dat we ergens terecht komen bijzonder klein wordt en de berg nog drie keer zo stijl?

"Ik denk wel aan de optie waarbij de bond de Duivels via een eigen kanaal in de huiskamer brengt. Ik weet dat de nationale ploeg op een open net moet, maar in 2010 is tv volledig digitaal."

De arme man heeft duidelijk andere cijfers. Digitale televisie zal tegen 2010 nog steeds niet voldoende zijn doorgedrongen in de Vlaamse huiskamers, maar dat is natuurlijk een gevolg van het ene cijfer voor het andere te aanzien...

Supermariobros

Mijn prono voor straks: 3-0

Hamilton MASTER

Ik durf geen prononstiek doen eigenlijk maar ik verwacht eigenlijk een héél gesloten wedstrijd.

Ik ga voor een 1-2 overwinning voor de Belgen.   :o


Vandereycken kan niets doen aan de mindere prestaties van de Duivels.
Het probleem is dat hij in het begin misschien een verkeerde keuze maakte met een paar spelers (geen Deschacht, Soetaers en dergelijke), maar als hij ze nu wél zou opstellen,
zou de media het gevoel kunnen krijgen dat ze invloed hebben op de keuze van René.

Hij moest vertrekken vanaf 0, vooral als je ziet hoeveel nieuwe namen hij heeft moeten oproepen
Stijnen, Vandenbussche, Hoefkens, Van Damme, Fellaini, Defour, Geeraerts, De Man, Mudingayi, Martens, Dembele.

Je maakt geen ploeg door 2x samen te trainen. Geen van deze jongens kan onmiddellijk de leidersrol overnemen al denk ik dat Martens en Defour dit samen zouden moeten doen.
We zullen wel zien wat ze ervan maken, ik sta nog altijd achter hen.



Supermariobros

Citaat"EK opgeven? Dat zou belachelijk zijn"

Hebben ze het nu echt nog niet door?  ::)

Hamilton MASTER

Ik begrijp dat er kritiek is maar aan de resultaten kan weinig gedaan worden.

De Belgen speelde een heel goede eerste helft gisteren en in de 2de helft werden de fouten van Van der Heyden afgestraft.
Van der Heyden denkt iedereen nu.. Het was toch Van Buyten die slordig balverlies leed.

Ja dat weet ik ook maar dit kwam alleen maar omdat Van der Heyden een rotmatch speelde.
Als je ziet wat Hoefkens op rechtsachter (niet eens zijn positie) kon doen tegen Quaresma en C.Ronaldo, is wat Van der Heyden deed echt belachelijk.

Elke keer werd Van der Heyden eraf gelopen of gepasseerd. Bij de fase van de goal moest Van Buyten de hele linkerflank mee afdekken omdat Van der Heyden weer ergens op avontuur was.
Hij moest opeens tegen 2 man dekken en dit is onmogelijk.
Nog iets, geef zo'n bal van Van Buyten aan 100 landenteams en ik durf je verzekeren dat er misschien 5 een goal uit maken.

Van Buyten was na de goal aangeslagen en was ongelukkig in zijn acties maar ik vind dat hem weinig viel te verwijten.
Je kan het ook zien als de fout van Maarten Martens die op de linkerflank echt niets bracht. Hij kwam niet mee storen zoals een Defour bijvoorbeeld wel deed.

Positieve punten:
Mudingayi: wat die man presteert op het middenveld is ongezien in het Belgische voetbal. Hij werkt 3x zo hard als de rest en maakt erg weinig fouten. Hij draait heel makkelijk weg tussen 3 tegenstanders. Hij moet altijd in de basis staan.
De Man: trok goed zijn plan al kwam hij niet veel in het spel voor, maar dit is ook niet zijn taak.
Chatelle: Verschrikkelijk goed ingevallen gezien de omstandigheden, fantastisch overzicht in de pass met Sterchélé, maar die bal moet er gewoon in.
Ik begrijp wel dat Sterchélé onder de indruk was dus ik neem hem niets kwalijk.
Sterchélé: ondanks zijn gemiste kans héél scherp ingevallen en toont dat hij enorm veel scherpte heeft voor doel.

Eindconclusie: goede interland voor de Duivels, ondanks de 4-0 nederlaag.
Er zit echt potentieel in deze groep.

Mario, even een reactie op jouw mening:
Wij Belgen zijn altijd zo negatief ingesteld. Als het mathematisch nog kan, waarom zouden we dan opgeven?
Ik vind het echt belachelijk om nu op te geven als het nog kan. Als Portugal wint in Servië en wij winnen van Portugal thuis (wat toch mogelijk is), ziet het er al héél anders uit.
Ik snap niet dat mensen niet eens meer geloven in hoop.



Supermariobros

Ik mag wel zeggen - aangezien mijn situatie - dat ik hoop heb, het klopt wel dat de Belg van nature uit negatief ingesteld is.

Nu, dat de Belgen niet naar het EK zullen gaan is gewoon de realiteit. Ze zij n niet goed genoeg, zelfs Vandereycken gaf toe Portugal wereldklasse was.
Over de 1e helft van zaterdag kan je nog tevreden zijn, maar na de rust werden we gewoon overklast.

Het kan natuurlijk nog, maar na iedere wedstrijd wordt de kans kleiner. Het is jammer, maar na een WK zonder Belgen, krijgen we een EK zonder Belgen op uitzondering van De Bleeckere en zijn assistenten.

Hamilton MASTER

Wat wordt er dan verwacht van België?

Dat ze superspelers hebben zoals in Portugal?
De helft speelt bij een Engelse topploeg of heeft er gespeeld.

België moet stoppen met import aan te nemen en moet beginnen werken met een héél streng beleid qua buitenlandse spelers.
In Spanje mag je maar 5 non EU-spelers op je blad hebben staan.
Voor de rest zou er nog zeker 4 man moeten opstaan van de eigen jeugd.

Kijk naar de spelers die nu in de nationale ploeg staan, hoeveel volk speelt er nog in de Belgische competitie?
Van der Heyden speelt in Duitsland, Mudingayi is grootgebracht bij Lazio, Van Buyten bij Marseille.
Als je kijkt hoeveel spelers het zo in het buitenland maken zit je met enorm weinig spelers.

De jeugd moet een kans krijgen om in onze bescheiden competitie ritme op te doen, en dan overstappen naar een competitie zoals die van Nederland bijvoorbeeld.
Als je ziet hoe sterk Martens bezig is bij AZ, alsook Dembele. Waarom hebben zij NOOIT de kans gekregen in België?

Zorg dat eigen jeugd een kans krijgt en je hebt 30% meer spelers die kunnen worden geselecteerd.

België op dit moment is niets, en Vandereycken doet een fantastische job om van dat niets een iets te maken.
Na de eerste helft was iedereen euforisch. 0-0 door goed te spelen, en zelfs 2 kansen te krijgen en dat IN Portugal.
Zijn die mensen dement dat ze na de 4-0 niets goeds van de eerste helft onthouden?

Er is structureel iets mis bij de voetbalbond, maar aangezien zij enkel geld trekken en zich pas nadien bezighouden met voetbal, gaat het de verkeerde kant uit.

Bond buiten, Vandereycken blijft.



Supermariobros

CitaatFrançois De Keersmaecker maakt zich niet al te druk na de 4-0 in Portugal. Hij maakt zich wel druk over de tv-rechten.

CitaatBelgië is op dit moment 55e op de FIFA-lijst. "En we zullen nog zakken", zegt De Keersmaecker. "Dat is ergens ook positief, want dat betekent dat we grote teams zullen loten voor het WK 2010."

Gooi die man en zijn entourage toch gewoon buiten.!!!

Tim C

Die man is degoutant gewoonweg. Je moet het interview maar eens bekijken op de Sporza site, ik werd er gisteren ziek van. Zou hij die onzin zelf ook geloven?

razzle_dazzle

Ik heb de match slechts in uitgesteld relais gezien, maar ik vind dat zowel KM als Mario voor een deel gelijk hebben.
Het is duidelijk dat we op dit moment gewoon tekort komen om sterkere ploegen als Portugal pijn te doen. De vechtlust is er wel nog, maar dat volstaat dezerdagen gewoon niet meer.

Het grootste pijnpunt blijft het gebrek aan techniek, efficientie en snelheid van uitvoering. We staan hier hopeloos mee achter op de ons omringende landen en het zal jammer genoeg nog jaren duren eer we terug meespelen opt hoogste schavotje.

Het is gewoon typisch dat eens we op achterstand komen de match in 99% van de gevallen over is. Want zeg nu eerlijk, zouden we pakweg tien jaar geleden ook over een 'goede' eerste helft hebben gesproken? Ook toen werden onze spelers te vaak geringeloord door een individuele actie van een der Portugese flankspelers. Meer dan schade beperken zat er niet in.

En ja Van Buyten gaat alweer in de fout en ja dat zou eigenlijk niet mogen bij een speler van Bayern, maar waarom wordt hij weer als enige geviseerd in onze pers? Stijnen begaat 2 FLATERS en haalt er voor de rest allemaal haalbare ballen uit en wordt man van de match genoemd?? Pardon??? Van der Heyden werd keer op keer als een preminiem te kakken gezet en krijgt niks kritiek over zich heen! Clement speelde een van z'n zwakste matchen in jaren en werd ook gespaard...onbegrijpelijk gewoon.

Ook Defour en Fellaini komen nog een beetje tekort voor dit niveau, maar ze zijn nog jong en komen er wel.
Maarten Martens kon me niet bekoren en Mbo Mpenza, tja, dat zoiets nog international is hebben we toch aan de vreemde keuzes van onze nieuwe bonscoach te danken. VDE doet zijn best en heeft een duidelijke visie, maar zijn keuzes zijn vaak toch bizar te noemen hoor. Ik begrijp bv niet waarom Soetaers, die ondertussen toch al een dozijn assists heeft gegeven, zomaar over het hoofd wordt gezien? Hoefkens blijven posteren op de back is nog zo een vreemde beslissing...maar nogmaals het zou te makkelijk zijn om VDE nu de laan uit te sturen.

En idd. we zouden godverdomme wat meer moeten hopen en wat meer steun moet geven. Het is toch schandalig dat Belgie in praktisch alle thuismatchen overstemd wordt door de tegenstanders:-\.