100 Meter

Gestart door Tim C, 02 april 2006 - 08:53:25

« vorige - volgende »

Tim C

Het is niet echt een kwisvraagje, maar het gezamelijke F1 geheugen moet dit zeker weten

Wie strandde er allemaal ooit nog eens in het zicht van de eindstreep

Jasper

Ik heb het filmpje ettelijke malen gezien, die coureur die z'n wagen moet parkeren, uitstapt, z'n wagen nog zelf probeert voort te rijden om zo over de streep te komen maar daarbij ineenzakt.

Ik weet niet zeker wie het was, mijn gok is Nigel Mansell.

Doefie

- Nigel Mansell, Grand Prix van USA Oost (Detroit) 1984, Lotus-Ford. Hij viel daarbij toen flauw net voor de streep.

- Nigel Mansell, Grand Prix van Canada 1991, Williams-Renault. Mansell reed aan de leiding en was in de laatste ronde al aan het juichen. Daarbij verloor hij het toerental uit het oog, dat veel te laag zakte en op 100m van de finish viel zijn motor uit. Piquet reed hem toen nog voorbij en won. Achteraf in de persconferentie zei Piquet met een grote grijns "ik dacht dat ik een orgasme kreeg".

supersteven

Mika Hakinnen in de GP Spanje 2001
let the sunshine shine in your heart

Tim C

In het zicht van de streep ;) Mika kwam nog een paar bochten te kort ;)

Jasper

Citaat van: supersteven op 02 april 2006 - 11:49:24
Mika Hakinnen in de GP Spanje 2001

De grootste anticlimax die ik ooit heb meegemaakt als F1-fan.

IVY440

#6
Had Jack Brabham het ooit ook niet voor? Dat hij zijn wagen over de streep duwde ?

*edit: ja dus: Frankrijk 1959


Doefie

Ik weet dat Jack Brabham ooit aan de leiding reed in Monaco (1970) en in de laatste ronde nog tegen de vangrail knalde... Race werd gewonnen door Rindt.

Tim C

Dus maar een keer of vijf dat er iemand in de laatste honderden meters stil valt. Button is dan eindelijk lid van een uniek clubje

Doefie

Hill heeft ooit de leiding verloren in de allerlaatste bochten (Hongarije 1997), maar is toen gefinisht als tweede dus ik veronderstel dat dat niet meetelt  ;D

Supermariobros

Citaat van: Doefie op 02 april 2006 - 20:29:33
Hill heeft ooit de leiding verloren in de allerlaatste bochten (Hongarije 1997), maar is toen gefinisht als tweede dus ik veronderstel dat dat niet meetelt  ;D

Herinner ik mij nog héél goed, heel jammer dat hij toen niet won in zijn Arrows. Had mooi geweest voor hem.

IVY440

Het geval van Brabham en Rindt is ook zo'n geval, alleen was het niet omwille van technische redenen. Was wel grappig als je het verhaal leest. Een drievoudig WK wordt onder druk gezet door iemand die dat jaar nog geen punten had gescoord (Brabham stond 2e in het WK) en maakt een domme fout in het remmen voor de hairpin (waar nu de Rascasse ligt).Hij gaat de strobalen in en Rindt gaat hem voorbij. Brabham duwt zijn wagen uit het stro en komt nog aan als 2e. Toch wel een van de mooiste verhalen uit de geschiedenis. Heeft er iemand foto's of beelden van?

Doefie

Citaat van: IVY440 op 03 april 2006 - 15:16:18
Het geval van Brabham en Rindt is ook zo'n geval, alleen was het niet omwille van technische redenen. Was wel grappig als je het verhaal leest. Een drievoudig WK wordt onder druk gezet door iemand die dat jaar nog geen punten had gescoord (Brabham stond 2e in het WK) en maakt een domme fout in het remmen voor de hairpin (waar nu de Rascasse ligt).Hij gaat de strobalen in en Rindt gaat hem voorbij. Brabham duwt zijn wagen uit het stro en komt nog aan als 2e. Toch wel een van de mooiste verhalen uit de geschiedenis. Heeft er iemand foto's of beelden van?

Ik heb er wel deze tekening van teruggevonden :

Jochen Rindt (3 - Gold Leaf Lotus) passeert Jack Brabham (5 - Brabham-Ford) in de allerlaatste bocht. Achteraan komt Piers Courage (24 - De Tomaso-Ford) aangereden, hij werd niet geklasseerd.

Michel

GP San Marino 1985: Thierry Boutsen moest zijn wagen over de meet duwen door benzinetekort. Werd toen derde, maar later tweede door de diskwalificatie van Prost. Prost viel trouwens 100 meter na de meet stil.

IVY440

Citaat van: Doefie op 04 april 2006 - 00:03:11
Citaat van: IVY440 op 03 april 2006 - 15:16:18
Het geval van Brabham en Rindt is ook zo'n geval, alleen was het niet omwille van technische redenen. Was wel grappig als je het verhaal leest. Een drievoudig WK wordt onder druk gezet door iemand die dat jaar nog geen punten had gescoord (Brabham stond 2e in het WK) en maakt een domme fout in het remmen voor de hairpin (waar nu de Rascasse ligt).Hij gaat de strobalen in en Rindt gaat hem voorbij. Brabham duwt zijn wagen uit het stro en komt nog aan als 2e. Toch wel een van de mooiste verhalen uit de geschiedenis. Heeft er iemand foto's of beelden van?

Ik heb er wel deze tekening van teruggevonden :

Jochen Rindt (3 - Gold Leaf Lotus) passeert Jack Brabham (5 - Brabham-Ford) in de allerlaatste bocht. Achteraan komt Piers Courage (24 - De Tomaso-Ford) aangereden, hij werd niet geklasseerd.
Thanx Doefie. Mogelijk nieuwe wallpaper  :P