A1 Grand Prix komt naar Zandvoort

Gestart door Juan Pablo, 30 maart 2006 - 18:34:22

« vorige - volgende »

Juan Pablo

Citaat
Misschien is het dan nog wel niet de Formule 1, maar de A1 Grand Prix-serie komt dit jaar wel naar Nederland. Op de nieuwe kalender, die morgen zal worden onthuld , zal Zandvoort staan als één van de circuits die het A1-circus zal gaan bezoeken.


Voor de Nederlandse racefans betekent dat weer een weekend vol actie op Circuit Park Zandvoort. Er wordt gespeculeerd dat Zandvoort de openingsrace van het seizoen zal gaan verzorgen, maar dat wordt nog niet bevestigd door het circuit.

De  A1 GP-kalender zal vrijdag worden bekendgemaakt.

:) :) hoe chill is dit, naast de DTM dus nog een weekendje zandvoort  8)

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Martin

A1GP naar Zandvoort

Zandvoort kan zich na 21 jaar weer opmaken voor een heuse grand prix. Op zondag 1 oktober beginnen de autocoureurs op het circuit in de duinen aan het nieuwe raceseizoen in de A1GP, waarin twintig landenploegen uitkomen. Voor Team Nederland, geleid door Jan Lammers, rijdt voormalig formule 1 coureur Jos Verstappen.

Directeur Hans Ernst begroette de A1 grand prix als een meer dan welkome aanvulling op de wedstrijdkalender van Circuit Park Zandvoort, dat over twee weken de poorten voor het publiek opent met de paasraces. Hij kreeg via een handtekeningactie op internet 16.000 steunbetuigingen en klopte daarmee met succes aan bij de organisatie van de A1GP.

,,We kunnen er trots op zijn dat we op de A1GP kalender staan. De datum van 1 oktober is voor de gehele regio van belang. Het strandseizoen is dan voorbij. Het raceweekeinde van de A1GP op Zandvoort is daardoor een seizoensverlengende activiteit", legde Ernst uit.

,,De serie is in Nederland een groot succes gezien de grote schare supporters en de kijkdichtheid op tv, niet alleen in ons land maar wereldwijd. Het zet ons Nederlandse circuit nog duidelijker op de wereldkaart. Naast de DTM en de Ultimate Masters of Formule 3 hebben we er een derde topevenement bij. Daar zijn we zeer verheugd over."

Juan Pablo

ik moet eigenlijk mijn blijschap pas uitten na 1 april he.. je weet maar nooit  >:(

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Scuderia Ferrari

Citaat van: Juan Pablo op 31 maart 2006 - 18:04:28
ik moet eigenlijk mijn blijschap pas uitten na 1 april he.. je weet maar nooit  >:(
Ik heb nog niet vaak een 31 maartgrap gehoord eigenlijk  ::)

Martin

Citaat van: Scuderia Ferrari op 31 maart 2006 - 18:34:19
Citaat van: Juan Pablo op 31 maart 2006 - 18:04:28
ik moet eigenlijk mijn blijschap pas uitten na 1 april he.. je weet maar nooit  >:(
Ik heb nog niet vaak een 31 maartgrap gehoord eigenlijk  ::)

Je hebt tegenwoordig veel pre 1 april grappen. ;)

Juan Pablo

Citaat van: Scuderia Ferrari op 31 maart 2006 - 18:34:19
Citaat van: Juan Pablo op 31 maart 2006 - 18:04:28
ik moet eigenlijk mijn blijschap pas uitten na 1 april he.. je weet maar nooit  >:(
Ik heb nog niet vaak een 31 maartgrap gehoord eigenlijk  ::)

niet  :o ???

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Femaleformula

Huisje op Centre Parcs gereserveerd, net tickets voor Grandstand T5 gekocht, ik ben helemaal gelukkig  :D
Was het maar vast 29 september....

I'm not as blonT as you Tink I am

Rippie

Dat wordt minstens 3x naar Zandvoort afreizen dit jaar. Naast de A1 ben ik er ook tijdens de Ultimate Masters en de DTM te vinden. Woohoo!  8)
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Juan Pablo

Citaat van: Rippie op 03 april 2006 - 14:13:41
Dat wordt minstens 3x naar Zandvoort afreizen dit jaar. Naast de A1 ben ik er ook tijdens de Ultimate Masters en de DTM te vinden. Woohoo!  8)

Voor mij word het ook een trippeltje naar Zandvoort, ik heb er veel zin in!

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Martin


cookie

Het was fantastisch (A1, niet het circuit en zeker de NS niet) Beste race die ik in levende lijve al heb gezien, A1 slaagt er elke race toch weer  in om een sensationele race neer te zetten. Fantastisch moment toen Bleekemolen van P3 naar P1 vloog in de regen, er gebeurde weer zoveel en ik stond op een fijn plekje om wat foto's te maken. Hier een selectie, alle foto's vind je op mijn site ( www.wheel2wheel.tk ) en in een resolutie van 1280*960





















Ferrari 2010

Wederom prachtige foto's cookie!!! Maar die marshals riskeren nogal, in de gietende regen een wagen wegduwen terwijl anderen voorbij racen. Ik veronderstel dat er toch op zen minst een SC voor reed?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

QMaverick

Citaat van: Schumi 2006 op 02 oktober 2006 - 20:39:22
Wederom prachtige foto's cookie!!! Maar die marshals riskeren nogal, in de gietende regen een wagen wegduwen terwijl anderen voorbij racen. Ik veronderstel dat er toch op zen minst een SC voor reed?

nope geen SC te bekennen, alleen toen Pakistan achterstevoren bij de ingang van de pitstraat stond ging die SC de baan op, net op het moment dat Pakistan alsnog de pitsstraat binnenkwam...

Foto's gingen bij mij helaas fout, kon niet boven het hek uitkomen, dus buizen en gaas op de gevoelige plaat. Was verder perfecte plaats, Tribune T8, net na de Tarzanbocht, mooie glijpartijen en nog mooiere inhaal akties van Jeroen Bleekemolen.
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

cookie

Citaat van: Schumi 2006 op 02 oktober 2006 - 20:39:22
Wederom prachtige foto's cookie!!! Maar die marshals riskeren nogal, in de gietende regen een wagen wegduwen terwijl anderen voorbij racen. Ik veronderstel dat er toch op zen minst een SC voor reed?

Geen safety car toen, het begon net te regenen tsjechie was daar gespint en stil gevallen. 1 van die 2 marshals viel dan ook nog eens op de grond toen tsjechie weer wegreed, met aplaus uit het publiek als gevolg.Er is volgens mij maar 1 wagen gepasseerd toen ze hem wegduwden, dus het was vrij veilig.

Doefie

Volgend seizoen ook België ? Ik hoop het alvast, we hebben een pak goeie coureurs...

(ik moet gaan solliciteren denk ik  8) ;D :D)