Alex Yoong naar Racing for Holland

Gestart door Martin, 29 maart 2006 - 20:47:21

« vorige - volgende »

Martin

Alex Yoong, die aanstaand weekeinde in Sjanghai voor Team Maleisië aan de slotrace van de A1 GP Series deelneemt, komt later uit voor het Racing for Holland team van rijder/stalbaas Jan Lammers. De ex Minardi F1 rijder is door Lammers aangetrokken voor de Le Mans Endurance Series, waarvan de beroemde 24 uren van Le Mans op 17 en 18 juni het hoogtepunt vormt.

De Aziaat maakte de afgelopen twee dagen tijdens de eerste officiële test van de Le Mans Series op het Zuid Franse circuit Paul Ricard al kennis met de fabrieks Dome S101 Hybrid Mugen. De voorbereiding op het seizoen, dat over twee weken in Istanboel begint, is voor het team uit Katwijk bijzonder hoopvol verlopen. Het nieuwe duo noteerde de tweede snelste tijd achter Team Creation en net voor het team van Pescarolo, dat vorig jaar lange tijd aan de leiding ging van de Franse klassieker.

De keuze voor Yoong is volgens Le Mans-routinier Lammers gebaseerd op een mengeling van 'verstand en gevoel'. Hoewel de Aziatische coureur geen salaris krijgt en geen sponsoring inbrengt, hoopt de Zandvoortse teambaas met zijn 'voetbalconcept' de financiële eindjes aan elkaar te knopen. In plaats van de bekende 'vlakjes', worden in het jaar van het WK voetbal 'ballen' op de wagen verkocht aan sponsoren.

KVDracer

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Alle, wat gaan ze nu met Yoong proberen bewijzen. Hij moet dit jaar ook niet denken dat hij in de top gaat eindigen.

Martin

Gezien de testtijden gaat het best redelijk.

cookie

Citaat van: KVDracer op 29 maart 2006 - 21:16:53
;D ;D ;D ;D ;D ;D

Alle, wat gaan ze nu met Yoong proberen bewijzen. Hij moet dit jaar ook niet denken dat hij in de top gaat eindigen.

sorry, maar in de A1GP doet hij het behoorlijk goed. Heb hem afgelopen winter amper fouten zien maken, dus niet oordelen over wat je hem in de F1 zag doen. Hij is de laatste jaren er flink op vooruitgegaan qua prestaties. Het zal nooit een wereldtopper worden maar hij kan zeker constante rondetijden neerzetten, wat noodzakelijk is in sportscars.

Doefie

Nederland wilt gewoon verliezen ;D

Constante tijden is niet genoeg he, je moet nog snel gaan ook.

Martin

Citaat van: Doefie op 01 april 2006 - 13:19:57
Nederland wilt gewoon verliezen ;D

Constante tijden is niet genoeg he, je moet nog snel gaan ook.

Taalfoutje Doef. Ben ik niet gewend van jou.

cookie

Citaat van: Doefie op 01 april 2006 - 13:19:57
Nederland wilt gewoon verliezen ;D

Constante tijden is niet genoeg he, je moet nog snel gaan ook.

Ja Yoong is niet snel genoeg  ::) Kijk eens wie vandaag de pole heeft gepakt in China bij de A1.
Zoals ik al zei moet je hem niet beoordelen als je hem enkel in de F1 hebt zien rijden in 2002, hij is een betere rijder geworden de afgelopen jaren.

Doefie

Hoe groot is de overstap van eenzitters naar sportwagens, en omgekeerd? ;) Kan best zijn dat hij een betere coureur is geworden, het blijft een verdomd moeilijke overstap (langs twee kanten). Andy Priaulx is tweevoudig wereldkampioen GT, en wat reed hij in de Formule 1 met een Williams ;) Herbert, Letho, Kirstensen, McNish ... helemaal geen slechte coureurs, maar in één van de twee klassen hadden ze moeilijkheden met de overschakeling he.

KVDracer

Citaat van: Doefie op 01 april 2006 - 14:35:08
Hoe groot is de overstap van eenzitters naar sportwagens, en omgekeerd? ;) Kan best zijn dat hij een betere coureur is geworden, het blijft een verdomd moeilijke overstap (langs twee kanten). Andy Priaulx is tweevoudig wereldkampioen GT, en wat reed hij in de Formule 1 met een Williams ;) Herbert, Letho, Kirstensen, McNish ... helemaal geen slechte coureurs, maar in één van de twee klassen hadden ze moeilijkheden met de overschakeling he.

De race ingenieur van Priaulx is een Belg. En ik heb er eens met hem over gesproken, waarom Priaulx niet naar de F1 zou overstappen. En hij zei ook, dat de manier van rijden volledig anders is. Toerwagens zijn "contact" sporten. Hier mag je al eens een duwtje geven, Formule 1 is een openwielklasse net als A1.
Maar het kan zijn dat ik mij vergis en dan wil ik het gerust toegeven, maar we zullen eerst maar enkele races afwachten.

cookie

de LMS is geen tourwagen serie hé, zo'n sportscar prototype (de Dome in dit geval) is eigenlijk een single seater met overdekte wielen. Salo zei dat het erg op een champcar lijkt qua rijden.

En priaulx is éénmalig wereldkampioen WTCC ;) In 2004 was het nog ETCC

Martin

Staat hij nu op pole? Kan je wel wel rijden hoor. Lammers en Yoong gaan er voor.

Martin

En Yoong wint zomaar de sprintrace. Goeie teammaat voor Lammers in de 24 Hours of Le Mans. Die man kan echt goed rijden.

cookie

Citaat van: Martin op 02 april 2006 - 15:45:04
En Yoong wint zomaar de sprintrace. Goeie teammaat voor Lammers in de 24 Hours of Le Mans. Die man kan echt goed rijden.

en in de hoofdrace werd hij 2de, zijn beste weekend van het A1 seizoen. titelkandidaat volgend jaar? Ik denk van wel

Martin

Citaat van: cookie op 02 april 2006 - 16:04:02
Citaat van: Martin op 02 april 2006 - 15:45:04
En Yoong wint zomaar de sprintrace. Goeie teammaat voor Lammers in de 24 Hours of Le Mans. Die man kan echt goed rijden.

en in de hoofdrace werd hij 2de, zijn beste weekend van het A1 seizoen. titelkandidaat volgend jaar? Ik denk van wel

Zolang het maar niet in de F1 is. :)