Ferrari veranderde van test strategie

Gestart door Bruno, 15 maart 2006 - 21:13:33

« vorige - volgende »

Bruno

http://f1pits.net/f1nieuws.php?id=P8606_0_1_0


HUH? Deze snap ik niet, iedereen weet toch dat banden ietwat vervormen tijdens het rijden. Niet alleen door de omwentelingsnelheid maar ook door de rijwind. Ik kan het amper geloven dat ze daar geen rekening mee gehouden hebben, ofwel waren die "alu" banden zo gevormd dat ze al ietwat met de vervorming door het rondraaien rekening hielden en niet aan het vervormen door de wind gedacht hebben... Het zijn echt rare kerels in Italië.  :-[ 

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

McChouffe

Citaat van: Bruno op 15 maart 2006 - 21:13:33
http://f1pits.net/f1nieuws.php?id=P8606_0_1_0


HUH? Deze snap ik niet, iedereen weet toch dat banden ietwat vervormen tijdens het rijden. Niet alleen door de omwentelingsnelheid maar ook door de rijwind. Ik kan het amper geloven dat ze daar geen rekening mee gehouden hebben, ofwel waren die "alu" banden zo gevormd dat ze al ietwat met de vervorming door het rondraaien rekening hielden en niet aan het vervormen door de wind gedacht hebben... Het zijn echt rare kerels in Italië.  :-[ 

Misschien hebben ze de vervorming onderschat en dachten ze dat de invloed veel te klein was. Wel raar dat ze het nooit eens getest hebben.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Bruno


-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Mikacouli

Ferrari is heus niet de enige die dit doet. Ook andere topteams doen het op deze manier. Ferrari is erbij gekomen zeg maar.

Jasper

Het gaat er juist om dat Ferrari dit nog niet deed. ;)

Tim C


Mikacouli

Jeezes ::)
Ik had het ergens anders gelezen maar nog niet op de site van pits en die verschilt wat van die op een andere site. Wat een reactie van een "redactielid". ::)

Tim C


Mikacouli

Gewoon niks. Met mijn post had ik het niet op Ferrari gemunt. Het was gewoon een vaststelling.

ScuderiaSchumi

Ferrari had het gewoon niet nodig, hun dominantie was absoluut, maar laat ik mijn bedenkingen hier toch even ventileren... Ferrari heeft te lang gewacht om van Goodyear naar Bridgestone over te schakelen en nu om over te schakelen naar Michelin, ok, op termijn kan dit de juiste keuze zijn, maar ik ben er zeker van dat hun keuze qua banden hun een titel of 3 heeft gekost...

FerrariMan

Citaat van: ScuderiaSchumi op 23 maart 2006 - 23:36:33
Ferrari had het gewoon niet nodig, hun dominantie was absoluut, maar laat ik mijn bedenkingen hier toch even ventileren... Ferrari heeft te lang gewacht om van Goodyear naar Bridgestone over te schakelen en nu om over te schakelen naar Michelin, ok, op termijn kan dit de juiste keuze zijn, maar ik ben er zeker van dat hun keuze qua banden hun een titel of 3 heeft gekost...
Kan wel, maar als enige op andere banden rijden kan ook andersom werken, dus een absoluut voordeel leveren...En dat vertrouwen tonen zijn nog steeds in hun bandenpartner.