Karting

Gestart door Doefie, 06 juni 2006 - 16:54:09

« vorige - volgende »

Doefie

Ik weet niet of het hier al eens gestaan heeft... Karting veilig ? Ik zou er is twee keer over nadenken ;)



Ferrari 2010

Er zitten enkele echt wel serieuze crashes bij :o Ik wist eigenlijk niet dat je met ene kart zo kan varen, maar ik veronderstel dat deze wel veel sneller gingen dan de kartjes die je in een kartcenter hebt? Er zijn er toch wl bij waarvan je denkt dat het hun laatste rit wel es zou kunnen zijn!

Maar 2 keer nadenken voor ik noges ga karten? nee hoor ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

schumi4ever

Der zitten inderdaad een paar pijnlijke crashes bij . Ik zou toch niet durven zeggen dat karten zo veilig is hoor. Ik heb  in de paar jaar dat wij karten toch ook al vrij veel accidenten gezien hoor ( vorig weekend nog zelf eentje meegemaakt met gelukkig genoeg banden om me op te vangen... ) Nu ja , als je alles die niet veilig is moet laten  :-\ Geef mij dan maar wat risico... :)

Ferrari 2010

Mja, zie hoe die kartjes zijn. Niets beschermde hun banden, het minsten dat ze dus tegen elkaar komen worden ze gecatapulteerd. Ik heb in die jaren dat ik reeds kart nog nooit iets heftig zien gebeuren.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Schumi 2006 op 06 juni 2006 - 20:35:38
Er zitten enkele echt wel serieuze crashes bij :o Ik wist eigenlijk niet dat je met ene kart zo kan varen, maar ik veronderstel dat deze wel veel sneller gingen dan de kartjes die je in een kartcenter hebt? Er zijn er toch wl bij waarvan je denkt dat het hun laatste rit wel es zou kunnen zijn!

Mag ook wel. Kartjes in kartcentrums hebben 200-270cc. Outdoorkarts (in Francorchamps bijvoorbeeld) hebben 390cc. Wij hebben in ons team twee karts : op een testbank eentje dat 120 km/u draait en eentje dat 180 km/u draait.

Citaat van: Schumi 2006 op 07 juni 2006 - 13:53:58
Mja, zie hoe die kartjes zijn. Niets beschermde hun banden, het minsten dat ze dus tegen elkaar komen worden ze gecatapulteerd. Ik heb in die jaren dat ik reeds kart nog nooit iets heftig zien gebeuren.

Ga is in een kartcentrum werken  ;D In competitie zijn die bumpers rond karts niet toegelaten. Huurkarts rijden daarmee om hun publiek te beschermen. Maar geloof mij, ik ben met een huurkart ook al een halve meter hoog gevlogen, dus het kan wel ;)

Citaat van: schumi4ever op 07 juni 2006 - 13:38:10
Der zitten inderdaad een paar pijnlijke crashes bij . Ik zou toch niet durven zeggen dat karten zo veilig is hoor. Ik heb in de paar jaar dat wij karten toch ook al vrij veel accidenten gezien hoor ( vorig weekend nog zelf eentje meegemaakt met gelukkig genoeg banden om me op te vangen... ) Nu ja , als je alles die niet veilig is moet laten :-\ Geef mij dan maar wat risico... :)

Hehe, da's wel waar. ;D Race jij ook?

schumi4ever

Citaat van: Doefie op 07 juni 2006 - 14:04:47
Citaat van: Schumi 2006 op 06 juni 2006 - 20:35:38
Er zitten enkele echt wel serieuze crashes bij :o Ik wist eigenlijk niet dat je met ene kart zo kan varen, maar ik veronderstel dat deze wel veel sneller gingen dan de kartjes die je in een kartcenter hebt? Er zijn er toch wl bij waarvan je denkt dat het hun laatste rit wel es zou kunnen zijn!

Mag ook wel. Kartjes in kartcentrums hebben 200-270cc. Outdoorkarts (in Francorchamps bijvoorbeeld) hebben 390cc. Wij hebben in ons team twee karts : op een testbank eentje dat 120 km/u draait en eentje dat 180 km/u draait.

Citaat van: Schumi 2006 op 07 juni 2006 - 13:53:58
Mja, zie hoe die kartjes zijn. Niets beschermde hun banden, het minsten dat ze dus tegen elkaar komen worden ze gecatapulteerd. Ik heb in die jaren dat ik reeds kart nog nooit iets heftig zien gebeuren.

Ga is in een kartcentrum werken  ;D In competitie zijn die bumpers rond karts niet toegelaten. Huurkarts rijden daarmee om hun publiek te beschermen. Maar geloof mij, ik ben met een huurkart ook al een halve meter hoog gevlogen, dus het kan wel ;)

Citaat van: schumi4ever op 07 juni 2006 - 13:38:10
Der zitten inderdaad een paar pijnlijke crashes bij . Ik zou toch niet durven zeggen dat karten zo veilig is hoor. Ik heb in de paar jaar dat wij karten toch ook al vrij veel accidenten gezien hoor ( vorig weekend nog zelf eentje meegemaakt met gelukkig genoeg banden om me op te vangen... ) Nu ja , als je alles die niet veilig is moet laten :-\ Geef mij dan maar wat risico... :)

Hehe, da's wel waar. ;D Race jij ook?
Racen is veel gezgd é, ik rij voor mn plezier. We gaan zo af en toe met een hele bende karters samen weg en dat is wel tof. Vorig weekend heb ik voor het eerst in Ostricourt gereden, mooi maar moeilijk circuit ( heb ik nogal pijnlijk ondervonden )Deze zomer gaan we een ganse week naar francorchamps .

Doefie

Citaat van: schumi4ever op 07 juni 2006 - 14:40:06
Racen is veel gezgd é, ik rij voor mn plezier. We gaan zo af en toe met een hele bende karters samen weg en dat is wel tof. Vorig weekend heb ik voor het eerst in Ostricourt gereden, mooi maar moeilijk circuit ( heb ik nogal pijnlijk ondervonden )Deze zomer gaan we een ganse week naar francorchamps.

Hehe, komen we elkaar misschien nog is tegen ;) Vanaf september ongeveer rij ik EKC, mocht je dat kennen.

Alan Blues

Spectaculaire crashes....  :o :o :o

Bruno

Ach gevaarlijk, als je alle ongelukken van bijvoorbeeld de touring of F1 of andere reeks achtereen kleeft in 1 filmpje dan lijkt dat ook gevaarlijker dan het is.

Als je goed naar dit filmpje kijkt haal je er ook de "stomme" ongelukken uit -> 2 kerels die met hun kart ineen haken, hun karts half op het circuit laten staan, wat gaan discusiëren en dan heftig verschieten als er ineens een andere karter bovenop knalt. Dan had je ook die kerel die zonder reden de bocht korter wilde nemen dan normaal en zo de kerel die naast hem zit over zich heen krijgt, enz...

Ik beweer niet dat outdoor karten superveilig is maar als je ietwat weet waar je mee bezig bent dan is de kans dat er wat gebeurt toch gering.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

schumi4ever

Ja daar zeg je het wel, er zijn er altijd die niet weten waar ze mee bezig zijn. Je hebt altijd helden die denken dat ze kost wat kost iets moeten bewijzen.  En dan gebeuren ongelukken natuurlijk. Of mensen die denken dat het circuit een speeltuin is... Ik heb al meegemaakt dat een vader zijn dochter van amper vijf :o zomaar het circuit op laat rijden , een kind die alleen maar weet hoe ze gas moet geven en niet hoe ze moet remmen en op een bepaald moment zelfs in tegengestelde richting op de baan reed!!!? Nu moet ik er wel bijzeggen dat ze dat in belgie niet zouden laten gebeuren maar in frankrijk kan dat blijkbaar :-\

Doefie

Citaat van: Bruno op 08 juni 2006 - 21:18:35
Ach gevaarlijk, als je alle ongelukken van bijvoorbeeld de touring of F1 of andere reeks achtereen kleeft in 1 filmpje dan lijkt dat ook gevaarlijker dan het is.

Als je goed naar dit filmpje kijkt haal je er ook de "stomme" ongelukken uit -> 2 kerels die met hun kart ineen haken, hun karts half op het circuit laten staan, wat gaan discusiëren en dan heftig verschieten als er ineens een andere karter bovenop knalt. Dan had je ook die kerel die zonder reden de bocht korter wilde nemen dan normaal en zo de kerel die naast hem zit over zich heen krijgt, enz...

Ik beweer niet dat outdoor karten superveilig is maar als je ietwat weet waar je mee bezig bent dan is de kans dat er wat gebeurt toch gering.

'k weet het, in het indoorkarten zie je soms erger (rijdt er wel meer dan één persoon de verkeerde richting uit  ::)). Karting is niet gevaarlijk wanneer je weet wat je doet, zoals je al zei. Het is dan ook grappig dat degene die het meeste naast de baan staan meestal die met de grootste nek zijn (heb ik al vaker opgemerkt).

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 09 juni 2006 - 16:25:22
Citaat van: Bruno op 08 juni 2006 - 21:18:35
Ach gevaarlijk, als je alle ongelukken van bijvoorbeeld de touring of F1 of andere reeks achtereen kleeft in 1 filmpje dan lijkt dat ook gevaarlijker dan het is.

Als je goed naar dit filmpje kijkt haal je er ook de "stomme" ongelukken uit -> 2 kerels die met hun kart ineen haken, hun karts half op het circuit laten staan, wat gaan discusiëren en dan heftig verschieten als er ineens een andere karter bovenop knalt. Dan had je ook die kerel die zonder reden de bocht korter wilde nemen dan normaal en zo de kerel die naast hem zit over zich heen krijgt, enz...

Ik beweer niet dat outdoor karten superveilig is maar als je ietwat weet waar je mee bezig bent dan is de kans dat er wat gebeurt toch gering.

'k weet het, in het indoorkarten zie je soms erger (rijdt er wel meer dan één persoon de verkeerde richting uit  ::)). Karting is niet gevaarlijk wanneer je weet wat je doet, zoals je al zei. Het is dan ook grappig dat degene die het meeste naast de baan staan meestal die met de grootste nek zijn (heb ik al vaker opgemerkt).
Inderdaad. Net zoals van die domme opschriftjes op hun helm dat ze snel zijn, of nicknames van grote piloten gebruiken en dan op het circuit haal je ze een voor een zonder moeite in ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

Citaat van: Schumi 2006 op 09 juni 2006 - 16:53:50
Citaat van: Doefie op 09 juni 2006 - 16:25:22
Citaat van: Bruno op 08 juni 2006 - 21:18:35
Ach gevaarlijk, als je alle ongelukken van bijvoorbeeld de touring of F1 of andere reeks achtereen kleeft in 1 filmpje dan lijkt dat ook gevaarlijker dan het is.

Als je goed naar dit filmpje kijkt haal je er ook de "stomme" ongelukken uit -> 2 kerels die met hun kart ineen haken, hun karts half op het circuit laten staan, wat gaan discusiëren en dan heftig verschieten als er ineens een andere karter bovenop knalt. Dan had je ook die kerel die zonder reden de bocht korter wilde nemen dan normaal en zo de kerel die naast hem zit over zich heen krijgt, enz...

Ik beweer niet dat outdoor karten superveilig is maar als je ietwat weet waar je mee bezig bent dan is de kans dat er wat gebeurt toch gering.

'k weet het, in het indoorkarten zie je soms erger (rijdt er wel meer dan één persoon de verkeerde richting uit  ::)). Karting is niet gevaarlijk wanneer je weet wat je doet, zoals je al zei. Het is dan ook grappig dat degene die het meeste naast de baan staan meestal die met de grootste nek zijn (heb ik al vaker opgemerkt).
Inderdaad. Net zoals van die domme opschriftjes op hun helm dat ze snel zijn, of nicknames van grote piloten gebruiken en dan op het circuit haal je ze een voor een zonder moeite in ;D ;D ;D

Een mens mag toch dromen hé :)

Ferrari 2010

Citaat van: Schumi nr1 op 09 juni 2006 - 17:27:39
Citaat van: Schumi 2006 op 09 juni 2006 - 16:53:50
Citaat van: Doefie op 09 juni 2006 - 16:25:22
Citaat van: Bruno op 08 juni 2006 - 21:18:35
Ach gevaarlijk, als je alle ongelukken van bijvoorbeeld de touring of F1 of andere reeks achtereen kleeft in 1 filmpje dan lijkt dat ook gevaarlijker dan het is.

Als je goed naar dit filmpje kijkt haal je er ook de "stomme" ongelukken uit -> 2 kerels die met hun kart ineen haken, hun karts half op het circuit laten staan, wat gaan discusiëren en dan heftig verschieten als er ineens een andere karter bovenop knalt. Dan had je ook die kerel die zonder reden de bocht korter wilde nemen dan normaal en zo de kerel die naast hem zit over zich heen krijgt, enz...

Ik beweer niet dat outdoor karten superveilig is maar als je ietwat weet waar je mee bezig bent dan is de kans dat er wat gebeurt toch gering.

'k weet het, in het indoorkarten zie je soms erger (rijdt er wel meer dan één persoon de verkeerde richting uit  ::)). Karting is niet gevaarlijk wanneer je weet wat je doet, zoals je al zei. Het is dan ook grappig dat degene die het meeste naast de baan staan meestal die met de grootste nek zijn (heb ik al vaker opgemerkt).
Inderdaad. Net zoals van die domme opschriftjes op hun helm dat ze snel zijn, of nicknames van grote piloten gebruiken en dan op het circuit haal je ze een voor een zonder moeite in ;D ;D ;D

Een mens mag toch dromen hé :)
Ja, maar je maakt je er toch ferm belachelijk mee hoor ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.