A1GP op Zandvoort stap dichterbij

Gestart door Juan Pablo, 23 januari 2006 - 20:09:12

« vorige - volgende »

Juan Pablo

De komst van de A1GP is weer een stap dichterbij gekomen. Circuit Park Zandvoort heeft van de Provincie Noord-Holland twee extra geluidsdagen gekregen, waardoor de race mogelijk zou worden. 


De afgelopen jaren had Zandvoort maar een vergunning voor vijf geluidsdagen, maar dit jaar lijkt dat aantal eindelijk te worden uitgebreid. De provincie Noord-Holland heeft namelijk het besluit genomen dit te verruimen naar zeven dagen en als tot half februari geen bezwaar wordt aangetekend, wordt de vergunning voor de zeven geluidsdagen verleend.
Daarmee is de komst van de A1GP naar Nederland een stuk dichterbij gekomen. Het circuit heeft het weekend van 15 oktober al vrij gehouden voor de raceklasse. Dirk Buwalda, woordvoerder van het circuit, ziet het al helemaal zitten: "Wij kunnen een mooi internationaal evenement binnenhalen. Dat is mooi voor Zandvoort, ook om economische redenen."

Het circuit sprak al met sjeik Maktoum over een race op Nederlands grondgebied, maar moest toen nog eerst de geluidsdagen regelen. Binnen drie maanden hoopt het circuit te kunnen laten weten of de A1GP-race doorgaat of niet.

lijkt mij geweldig om t op Zandvoort te hebben, dan ben ik er zeker!

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Rippie

Zou echt geweldig zijn om de A1 naar Zandvoort te halen. Gegarandeerd een succes ook lijkt me, gezien de vele Nederlandse fans. Vooralsnog maar even een slag om de arm houden, ik verwacht nog wel wat mileufreaks die bezwaar zullen aantekenen...
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Martin

Citaat van: Rippie op 29 januari 2006 - 21:43:40
Zou echt geweldig zijn om de A1 naar Zandvoort te halen. Gegarandeerd een succes ook lijkt me, gezien de vele Nederlandse fans. Vooralsnog maar even een slag om de arm houden, ik verwacht nog wel wat mileufreaks die bezwaar zullen aantekenen...

Dat zullen de zelfde freaks zijn die tegen het kappen van een stukje bos in Schinveld waren voor het veilig landen van de AWACS vliegtuigen.



Ze gaan massaal geboeid aan de vangrail zitten.
Ik zeg dan, start your engines.
Rij ze lekker plat.

Femaleformula

Toen ik 2 was, hadden mijn ouders een caravan op camping de Zeereep in Zandvoort. Ik kan me het geluid van de racewagens als ik in mijn bedje lag, maar al te goed herinneren.
Man, wat kon ik daar heerlijk op slapen. Daarmee wil ik zeggen dat als je in een caravan vlak naast het circuit er al zo weinig last van hebt, dan zullen de flat en het bungalowpark er ook niet zo veel last van kunnen hebben.
Zandvoort wordt wel een stuk voller in het raceweekend, maar dan niet alleen met Duitsers, wat toch ook weer wat waard is...
I'm not as blonT as you Tink I am

Rippie

't is jammer dat ik het hier niet mag plaatsen, maar ik heb ooit eens een interview gehouden met iemand van Stichting Duinbehoud. Die vond alles wat met het circuit te maken had maar verschrikkelijk. De arme vogeltjes daar in de buurt en zo.  ::)
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

QMaverick

 :D :D :D Als de A1 naar Zandvoort komt, kom ik ook! En niet alleen!!!  :D :D :D
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl