A1-Grand Prix uitgesteld na overlijden sheik

Gestart door Martin, 04 januari 2006 - 22:44:17

« vorige - volgende »

Martin

De zevende A1-Grand Prix die op 15 januari in Indonesië zou worden verreden is uitgesteld vanwege de rouwperiode die volgt op de dood van sheik Maktoum Bin Rashid. De emir van Dubai overleed dinsdag. Hij is de oom van A1-president en oprichter van de nieuwe race-cyclus sheik Maktoum Hasher Maktoum.

De A1-wedstrijden gingen in september van start. De Nederlandse wagen in de landenwedstrijden wordt bestuurd door oud-formule 1-piloot Jos Verstappen. Met de Indonesische overheid wordt overlegd over een nieuwe datum voor de race, de zevende in de cyclus.

Juan Pablo

ja zo kan ik alles wel gaan lopen uitstellen, zo wordt de hele A1GP een grote farce, ze zijn nu een beetje aan het kloten, na 9/11 ging de f1 gewoon door

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Doefie

Alle internationale voetbalwedstrijden na 9/11 werden afgelast of uitgesteld ... derbij, in de moslimwereld hebben ze nog tal van tradities die moeten worden nageleefd, en een lange rouwperiode is daar één van. Dus waarom zouden ze het dan niet doen?

Juan Pablo

Zeker als het iemand is die in principe vrij weinig met de serie te maken heeft.
Als er familie van Ecclestone overlijdt wordt de F1 dan ook uitgesteld???
Nee lijkt me niet. Is het Bernie, of in dit geval Sheikh Maktoum Hasher Maktoum al Maktoum zelf, dan kan ik het nog wel begrijpen. Maar nu vind ik het een beetje overdreven.
ik hoop wel dat zeker volgend seizoen deze serie volwassen genoeg wordt om niet om persoonlijke redenen een race uit te stellen (met alle respect naar de overleden Sheikh Maktoum).

Brazilie gaat niet door, nu Indonesie uitgesteld .... begin van het einde?

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Doefie

Bij de DTM is de race in Avignon ook afgelast, in de Champ Car is de race in Zuid Korea ook geschrapt... is dat ook het begin van het einde? Er zijn zoveel kampioenschappen waar er wel één of twee races worden geschrapt. ;)

Martin

Sheik Maktoum Hasher Maktoum is bij iedere race van de A1 GP aanwezig.
En om die reden is de race uitgesteld.
En wat Doef zegt, die rouwperiode is een moslimtraditie.
Daar kan niemand aan tornen.

Juan Pablo

ik mag wel zeggen dat ik t onzin vindt, dat zo'n organisatie zich laat neuken door het overlijden van 1 persoon die erbuiten staat, vindt ik onzin.

Update
Vanmiddag is bekend geworden dat de Grand Prix is verplaatst naar het weekend van 10 t/m 12 februari.

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Doefie

Citaat van: Martin op 05 januari 2006 - 18:44:05
Sheik Maktoum Hasher Maktoum is bij iedere race van de A1 GP aanwezig.

Citaat van: Juan Pablo op 05 januari 2006 - 19:23:05
dat zo'n organisatie zich laat ****** door het overlijden van 1 persoon die erbuiten staat, vindt ik onzin.

Als hij iedere race aanwezig was zal hij er wel wat meer mee te maken hebben...

Tuurlijk mag je je mening zeggen, niets op tegen. Wij doen dat ook ;)

Jasper

Het is niet Sjeikh Maktoum Hasher Maktoum al Maktoum die overleden is hé, hij was wel bij elke race maar zijn nonkel is gestorven. En het is waar, als Bernies nonkel overlijdt wordt het nog niet genoemd.

Martin

Citaat van: Jasper op 05 januari 2006 - 23:39:41
Het is niet Sjeikh Maktoum Hasher Maktoum al Maktoum die overleden is hé, hij was wel bij elke race maar zijn nonkel is gestorven. En het is waar, als Bernies nonkel overlijdt wordt het nog niet genoemd.

Maar de oom van Bernie is/was geen staatshoofd.
Sheikh Maktoum bin Rashid Al Maktoum wel.
Daar zit wel een beetje verschil in.
Vandaar de verplaatsing van de race.