1ste goue plak bij WK atletiek

Gestart door Juan Pablo, 11 augustus 2005 - 23:36:25

« vorige - volgende »

Juan Pablo

Rens Blom heeft voor een unieke prestatie gezorgd bij het WK Atletiek in Helsinki. Hij werd de eerste Nederlandse wereldkampioen ooit. Blom deed dit op het onderdeel polsstokhoogspringen.

Aanvankelijk leek het er slecht uit te zien voor Blom. Onder zware omstandigheden (lichte regen en veel wind) moesten de twaalf springers beginnen aan hun finale. Bij 5.50 had de Nederlander bij zijn eerste twee pogingen een verkeerde aanloop, waardoor hij niet eens in de buurt kwam van de lat. Zijn derde sprong was wel voldoende.

Op 5.65 had Blom heel veel geluk bij zijn tweede sprong. De lat kwam ver los van de liggers, maar landde miraculeus weer op die liggers en bleef liggen. Nadat Blom ook in twee sprongen over 5.75 ging was een medaille zeker. Voordat Blom aan de volgende hoogte begon had hij al zeker zilver, alleen Walker was ook over 5.75 gegaan.

De 28-jarige Limburger ging als eerste over 5.80, slechts één centimer onder zijn Nederlandse record. De Amerikaan Walker had al één foutsprong, waardoor hij 5.85 nodig had om voorbij Blom te gaan. Daarop miste hij twee keer, dit resulteerde in een historische prestatie voor Rens Blom: de eerste gouden medaille bij een wereldkampioenschap atletiek voor een Nederlander

woohoo, al ben ik niet zo'n altetiek fan, maar dit soort berichten gaan er wel goed in :)
Weten de belgen op dit forum of er wel eens een goude plak voor belgie was?

zo nee, dat zou ik dan erg triest vinden.
zo ja, hou je mond dan maar :) ;)

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

razzle_dazzle

Ik denk dat ons landje er al meerdere heeft gehaald, o.a. Roelants, Moens en Puttemans. Maar ik ben niet zeker  :).

Mooie prestatie van Blom trouwens.

Jasper

Ik dacht dat men bij de zesde plaats van Thia Hellebaut in het hoogspringen (zesde) zei dat dat de beste individuele Belgische prestatie ooit was op een WK atletiek.

Maar euh, leg me eens uit waarom het triest is dat België nog geen gouden medaille heeft? Omdat Nederlander er nu al het grote aantal van één heeft? ;D

Juan Pablo

oo gewoon het oude Ne-Be spel :), wie er beter is

snappez vous?

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Jasper

Nee, ik snap niet waarom het triest is dat België nog geen gouden medaille zou hebben.

Scuderia Ferrari


Juan Pablo

Citaat van: Jasper op 12 augustus 2005 - 16:01:38
Nee, ik snap niet waarom het triest is dat België nog geen gouden medaille zou hebben.

Dan ben ik bang dat dat ook nooit zal gebeuren  ;)

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Jasper

Met Nederland is het ook gebeurd, als we ook een keer geluk hebben zal het er wel van komen.

razzle_dazzle

Die kerels die ik opnoem hebben toch medailles gewonnen hoor, of was dat op de O.S.?

Jasper

Op de Spelen hebben ze zeker goud gepakt, op een WK weet ik het niet (misschien bestond dat toen nog niet :P).

RadioActiveMan

Inderdaad het WK-atletiek bestaat pas sinds 1983(toen ook Helsinki).