Del Piero

Gestart door Raikkonen MASTER, 19 juni 2005 - 17:13:21

« vorige - volgende »

FerrariMan

Citaat van: Raikkonen MASTER op 22 september 2005 - 20:31:18
Citaat van: Benny Dict op 22 september 2005 - 15:11:53
Ik snap wel dat voor Master voetbal meer een business is dan een sport met een hart en ziel, maar voor mij is dat anders. Ik zie graag helden die moeten vechten.  :)

Waar haal je dat nu weer vandaan?
Maar Zlatan en Nedved hebben voor Juve minstens evenveel waarde dan een Del Piero.
Niet mee eens. Wel over Nedved, maar niet over Zlatan.

Het enige wat ik Zlatan zie doen is spelen als een egoist, veel te veel ballen aan de tegenstander geven, offside staan en klagen, klagen, klagen. Tuurlijk doet hij veel 'speciallekes' op het veld, en moet hij nogal vervelend zijn voor de verdediging maar dat weegt niet op, zeker niet als je de laatste wedstrijden volledig bekijkt.

Misschien eens Serie A voetbal live volgen ipv matchverslagen te bekijken, lezen?

Zlatan moet dringend scoren, en alleen daarom laat Capello hem momenteel spelen. Momenteel heeft Juventus bijzonder weinig aan hem. Laatste twee matchen kon Capello evengoed Mutu eindelijk een kans geven ipv een gefrustreerde Zlatan.

Vorig jaar had Juve Zlatan nodig op het einde van de campagne, maar waar was hij? Juist. Geschorst wegens onsportief gedrag. En wie kwam de meubelen redden? Del Piero.

Zlatan is het gouden ei van Juventus. Alleen wil het maar niet breken.

Raikkonen MASTER

#16
Hoeveel scoorde Zlatan vorig jaar? Hoeveel Del Piero ?


Hoe kan je appels met Peren vergelijken?

Je hebt verschillende soorten spitsen. Hoe kan je Del Piero vergelijken met een Zlatan ?

Net zoals je een Rooney niet kan vergelijken met een type als Zola.
Yakubu is ook niet te vergelijken met Defoe. Je kan appels toch niet met peren vergelijken?

Ibrahimovic gebruikt zijn lichaam meer dan een Del Piero of een Mutu ooit zal doen. Hij is een targetman met een schitterende techniek. Hij is er om beweeglijke spitsen in stelling te brengen.
Spitsen als een Del Piero, Trezeguet en een Mutu.

Je mag van Ibra niet verwachten om de diepte in te duiken en op snelheid zijn man voorbij te gaan.
Hij is nu eenmaal geen pocket-spits. Dat zijn Defoe, Eto'o, Kezman, enz. wel.

Je hebt bij elke grote ploeg wel zo'n spelers waar de bal naartoe moet en deze passt dan door naar de rest.
Rooney doet het bij Man Utd, Luis Garcia en Crouch bij Liverpool, Vieri bij AC Milan, Maxi Lopez bij Barcelona, Marco Boriello bij Valencia, Jan Koller bij Dortmund, Ballack en Pizarro bij Bayern, Lange bij Club Brugge, Bob Peeters bij Genk, Yakubu bij Middlesbrough, ...

Sommigen kunnen in de ruimte lopen maar doen dit meestal niet. Ze spelen hun medespitsen aan en laten hen scoren.

Roel

Citaat van: Raikkonen MASTER op 23 september 2005 - 12:16:48
Hoeveel scoorde Zlatan vorig jaar? Hoeveel Del Piero ?


Hoe kan je appels met Peren vergelijken?

mooi dat je die laatste zin eraan toevoegt. Zoals ik al zei, vergelijk de minuten speeltijd met de goals...
God save Mclaren

razzle_dazzle

Toto Schilacci zeg ik u!!


Supermariobros


FerrariMan

Citaat van: Razzle_dazzle op 23 september 2005 - 23:38:18
Toto Schilacci zeg ik u!!


Dat duurde ook niet te lang. Na het WK naar Inter en Palermo en dan naar Japan. Na dat WK in '90 heeft hij nog amper iets laten zien.

Als we het dan toch over helden hebben:


razzle_dazzle

Roberto Baggio speelt momenteel in Japan zeker?

Ik dacht da'k vorige week iets gelezen had dat hij graag terug in europa wou spelen.



Rossiiiiiiiii

FerrariMan

Citaat van: Razzle_dazzle op 24 september 2005 - 13:17:40
Roberto Baggio speelt momenteel in Japan zeker?

Ik dacht da'k vorige week iets gelezen had dat hij graag terug in europa wou spelen.



Rossiiiiiiiii
Nee, hij is gestopt in de zomer van 2004.  :) Is momenteel wel op een soort tournee in Japan dacht ik, met iets/iemand voor iets/iemand waar ik het fijne niet van af weet.

Raikkonen MASTER

Citaat van: Benny Dict op 25 september 2005 - 11:24:47
Citaat van: Razzle_dazzle op 24 september 2005 - 13:17:40
Roberto Baggio speelt momenteel in Japan zeker?

Ik dacht da'k vorige week iets gelezen had dat hij graag terug in europa wou spelen.



Rossiiiiiiiii
Nee, hij is gestopt in de zomer van 2004.  :) Is momenteel wel op een soort tournee in Japan dacht ik, met iets/iemand voor iets/iemand waar ik het fijne niet van af weet.

Inter heeft hem een contract aangeboden voor 2 seizoenen.

FerrariMan

Citaat van: Raikkonen MASTER op 26 september 2005 - 15:25:02
Citaat van: Benny Dict op 25 september 2005 - 11:24:47
Citaat van: Razzle_dazzle op 24 september 2005 - 13:17:40
Roberto Baggio speelt momenteel in Japan zeker?

Ik dacht da'k vorige week iets gelezen had dat hij graag terug in europa wou spelen.



Rossiiiiiiiii
Nee, hij is gestopt in de zomer van 2004.  :) Is momenteel wel op een soort tournee in Japan dacht ik, met iets/iemand voor iets/iemand waar ik het fijne niet van af weet.

Inter heeft hem een contract aangeboden voor 2 seizoenen.
Wat hij toch nooit gaat aanvaarden.

Raikkonen MASTER

Hij is terug beginnen trainen. Eenmaal hij op conditie is gaat hij 1 of 2 maand met Inter meetrainen.
Lukt dat ook, tekent hij het contract.

FerrariMan

Citaat van: Raikkonen MASTER op 28 september 2005 - 07:24:42
Hij is terug beginnen trainen. Eenmaal hij op conditie is gaat hij 1 of 2 maand met Inter meetrainen.
Lukt dat ook, tekent hij het contract.
Baggio heeft al laten weten dat hij niet terug zal keren als speler eergisteren.

Hier nog een interview van een week ofzo terug:
CitaatRoberto Baggio is already "weighing up offers" to take an off-field role in the game he graced until last year .

"I'm out of the soccer world now and I'm doing other things I believe are more important," said the Italian soccer great, who was recently named goodwill ambassador for the United Nations Food and Agriculture Organization (FAO) .

"But I've already received several offers which I'm weighing up .

"At the right time, I'll make what I think is the right choice," said the former 'Golden Ponytail', who is in Tokyo for the launch of a series of Japanese stamps showing highlights of his glittering career .

Baggio, 38, said he'd like to get into coaching in Italy but realised the process would have to be "gradual." In Italy coaches are licensed. They have to qualify for the job by going through the Italian soccer federation's coaching school .

Baggio recalled wryly that Dutch legend Marco Van Basten "started straight off as coach of the national team." He added: "The situation is different in Italy and I think a gradual process will be needed, starting from a club side." Baggio called time on his remarkable career in June 2004 after helping small northern club Brescia avoid relegation from Serie A for the second year running .

Earlier last year the former Fiorentina and Juventus star scored his 200th goal in the top flight .

He earned his 56th and last cap for Italy by putting in a special appearance in a friendly against Spain in April 2004, after Italy coach Giovanni Trapattoni caved in to massive pressure from fans. Baggio had last played for his country in 1999. Ever since then - and especially in the run-up to big tournaments - there were regular calls for him to be called back .

European Player of the Year in 1993, Baggio played in three World Cups, making his mark at the 1990 tournament in Italy with a memorable strike against Czechoslovakia - voted one of the best goals ever - before helping the Azzurri to third place .

In 1994 his goals fired Italy to the final but he missed the crucial penalty in the deciding shoot-out against Brazil .

He was a last-minute entry in the 1998 World Cup squad after a sustained media and popular campaign for his inclusion, but did not make the Italian squad for Euro 2000 .

In his 55 'real' matches for Italy he scored 27 goals, making him the fourth-highest all-time scorer for the Azzurri .

In a 20-year career interrupted three times by serious injuries, Baggio played for Fiorentina, Juventus, AC Milan, Bologna, Inter Milan and Brescia .

His final Serie A goal tally was 205 .

He won two Serie A titles, an Italian Cup and a UEFA Cup with Juventus .

He also played a small part in AC Milan's 1996 scudetto-winning campaign .

Een speler van zijn kaliber komt niet terug op zulke beslissingen.  :) Hoe spijtig ook.

Raikkonen MASTER

Hij heeft nu inderdaad beslist om zijn veldcarriere als beïndigd te beschouwen. Hij zou wel bij Inter terechtkunnen voor een andere job.


razzle_dazzle

En dan nu de vraag: Del Piero of Roberto Baggio, en waarom?

FerrariMan

Citaat van: Razzle_dazzle op 28 september 2005 - 14:33:17
En dan nu de vraag: Del Piero of Roberto Baggio, en waarom?
Baggio. Alle twee 'bezeikt' door blessures maar Baggio had net dat ietsje meer magie. Waarschijnlijk omdat hij het op wereldbekers ook heeft kunnen waarmaken en Del Piero niet.