Del Piero

Gestart door Raikkonen MASTER, 19 juni 2005 - 17:13:21

« vorige - volgende »

Raikkonen MASTER

Zelfs al is hij 1 seizoen wereldvoetballer geweest, wil het niet zeggen dat hij super is.

Rivaldo was ook super bij Barcelona... Nu is hij niet meer dan een middelmatige voetballer.
Net als Del Piero, blessure of niet. Kijk hoeveel keer Pipo Inzaghi is teruggekomen na blessures.

Italië heeft al jaren geen topspitsen meer gebracht.
Inzaghi en Vieri komen nog het meest in de buurt. Alle geluk is er nu Gilardino.
Cassano wordt ook een opgewaardeerd broekventje die het nooit zal maken, zelfde verhaal als Totti.

Topspitsen dit moment ?
Ibrahimovic, Henry, Eto'o, Gilardino, Drogba, Morientes, Rooney, Ronaldo, Robinho, Adu, Podolski, Adriano, Torres, Larsson, Pizarro, Makaay, Shevchenko, ...

Geen Raul, geen Del Piero, geen Totti, geen Martins, geen Hashemian, geen Kezman, ...

In Italië krijgt elke ietwat aantrekkelijke voetballer van het Italiaanse nationale team de God-status, ook al verdienen ze deze niet. Zou je moeten weten ...

En zeg me niet dat ik alleen maar over Anderlecht zaken weet, ik weet meer dan jij ooit zal weten dus hush ;)

FerrariMan

#1
Zucht...ik probeer uit te leggen dat er een gelijkenis is tussen DP en JV kwa carriere. Hij zegt dat DP nooit doorbrak. Ik zeg van wel. Nu zegt hij dat ik beweer dat DP 'super is'. Gemakkelijk om een discussie te starten zo, dingen verzinnen. Ik zeg in het betreffende topic zelfs "na de blessure ging het bergaf...met af en toe een opflakkering". Je zou denken dat je dan je punt wel duidelijk hebt gemaakt.

Jaja, men schiet zomaar wat losse flodders in het rond.

Tijd voor pauze!

Roel

Kijk naar het palmares van Del Piero, zijn jaarlijks aantal doelpunten in de serie A in vergelijking met de gespeelde minuten.

Waarom wordt hem de status van voetbalgod toegedicht?

1. Bij Juventus verkochten ze ene Roberto Baggio omdat ze de weg wilden vrijmaken voor Ale,iedereen geloofde in hem als het grootste italiaans talent allertijden. Zegt je dat iets: een speler als Baggio verkopen?... Tot 98 was Ale super,buitengewoon super. Filmpjes genoeg ervan. Technisch uitoznderlijk,efficient,subtiel en snel. Na de verschikkelijke knieblessure bleef enkel het geniale en het technische over, kracht, snelheid wendbaarheid zijn voorgeod achtergebleven.

Waarom wordt hem de status van voetbalgod toegedicht?

2. Noemt iemand die tegen meer criticasters en tegenslagen in zijn loopbaan heeft moeten opboksen? En bovendien elke keer wel kon tegenprikken, enkele voorbeelden: goal tegen Mexico in WK, kwalificerende vrije trap tegen zwitserland in de aanloop ervan; de schitterende 3-1 tegen Real in de CL 2003, de magistrale omhaal-assist tegen Milan enkele weken terug. Altijd weer bekritiseerd, altijd toont hij in flitsen dat hij beter is

Waarom wordt hem de status van voetbalgod toegedicht in Italië?

3. Wie van de huidige generatie spitsen of trequartista's kan zeggen dat hij meer gepresteerd heeft dan ADP? Wie kan zeggen dat hij even veel stijl op als naast het veld heeft? Totti IQ 10? Spuwende Totti? DoodschopTotti? Cassanokopstoot? Cassanoverwend nest?

Del Piero heeft nog altijd dat tikkeltje meer klasse en raffinement om te bekoren en te beslissen. Nu doet hij het gewoon geen 90 minuten meer en niet elke wedstrijd. Wereldtop niet, Italiaanse top: absoluut.

Raikko: over Anderlecht mag je zoveel weten als je wil, maar als jij Pipo begint te vergelijken, laat staan zeggen dat hij meer en beter terugkomt als ADP, dan mag je voor mijn part het bij Anderlecht houden hoor  ;)
God save Mclaren

FerrariMan

Roel, je hebt 100% gelijk. Hij is nu al een legende!  :)

FerrariMan

Del Piero heeft wederom in de zomer Juventus gered. Na een hele hoop super wedstrijden in Azië met ontzettend veel goals speelde Juve gisteren tegen Roma. 2-2, Del Piero maakte beide goals, één ervan een penalty, fout uitgelokt door ook Del Piero.

Eerste goal, en zeg nog eens dat hij geen enorm talent heeft :) Deze goal bewijst weeral eens het tegendeel.


razzle_dazzle

Url werkt niet bij mij.

Supermariobros


FerrariMan


razzle_dazzle


Roel

Nog maar eens de grootsheid van Ale dit weekend. DP is zoals reeds gezegd nu al een legende, is kapitein van momenteel de sterkste ploeg van Europa, wordt weken op de bank gezet. Hoor je die man klagen? Eén keer heeft hij gezegd dat hij meer wil spelen en dat hij zich niet neerlegt bij een bankzittersstatuut, redelijk beleefd als je hoort hoe andere 'vedetten' reageren.

ADP start voor het eerst dit weekend sinds lang nog een match met Juventus, Juve wint met 2-1 van Ascoli, twee goals van... Alessandro Del Piero. Klasse.

Houdt iemand de tel bij hoeveel keer ADP zogezegd oud en versleten is maar toch keer op keer de criticasters de mond snoert?
God save Mclaren

Raikkonen MASTER

Ascoli is niet echt een waardemeter vind ik.

Trouwens, elke keer iemand scoort leeft hij opnieuw op? Ok hij is aan de beterhand maar hij moet nu bevestigen.

Roel

Citaat van: Raikkonen MASTER op 20 september 2005 - 07:21:09
Ascoli is niet echt een waardemeter vind ik.

Trouwens, elke keer iemand scoort leeft hij opnieuw op? Ok hij is aan de beterhand maar hij moet nu bevestigen.

aan de beterhand  ::) tel uit hoeveel goals hij vorig seizoen maakte ,hoeveel minuten hij speelde, doe hetzelfde met IBRA...
DP moet niet meer bevestigen, die moet je laten spelen en als trainer vertrouwen geven, is niet voor niets kapitein hè.
Maar goe, hij zal nog wel eens bevestigen, ALS hij de kans krijgt tenminste.
God save Mclaren

FerrariMan

Citaat van: Raikkonen MASTER op 20 september 2005 - 07:21:09
Ascoli is niet echt een waardemeter vind ik.

Trouwens, elke keer iemand scoort leeft hij opnieuw op? Ok hij is aan de beterhand maar hij moet nu bevestigen.
Wel, als Juve het van Zlatan moest hebben, dan stonden ze nu in de tweede tabel bij Milan  ;D

Del Piero zwijgt gewoon, pure klasse, en laat coach-wannabees en pers gewoon hun ding doen en zagen. Wanneer hij zijn kans krijgt staat hij er tegenwoordig. Zoals gisteren tegen Udinese. In plaats van het zelf af te maken past hij slim naar Vieira door en voila, de winst is binnen.

Laat Zlatan nog maar wat missen, Del Piero heeft er nog vier nodig om de all-time topscorer te worden van Juventus.

Om een ander te quoten:

CitaatIn my mind if you have a Del Piero who is on-form and in mental shape (we all know his bouts of low morale can kill him) then no player on Juve comes close to him..not Nedved nor Ibra. I just can't believe the bullsh*t I read on these pages (esp. the Ascoli game thread) where so-called Juventini are arguing that HE should be benched...
WAKE UP..its the Del Piero's ...the Maldini's and the Shevchenko's that seperate MIlan and Juve from Inter....players that care...players playing for more than their paycheck..players who grew up in the team or arrived at a young age where they cried tears of joy and pain for the team .. players that at the end of the day care first about the team and second about their 'status'.

Ik snap wel dat voor Master voetbal meer een business is dan een sport met een hart en ziel, maar voor mij is dat anders. Ik zie graag helden die moeten vechten.  :)

Roel

ik wilde net ook posten dat hij weer goed was voor de beslissende pass in de match tegen Udine... bevestigd?

denket wel hè, dus spaar die hakbijl maar, DP is klasse, hoe vaak hij ook nog bekritiseerd zal worden...

@ Benny dict: Mooie quote trouwens
God save Mclaren

Raikkonen MASTER

Citaat van: Benny Dict op 22 september 2005 - 15:11:53
Ik snap wel dat voor Master voetbal meer een business is dan een sport met een hart en ziel, maar voor mij is dat anders. Ik zie graag helden die moeten vechten.  :)

Waar haal je dat nu weer vandaan?
Ik ben voor een ploeg die kan vechten. Maar Zlatan en Nedved hebben voor Juve minstens evenveel waarde dan een Del Piero.

Zlatan weegt enorm op een verdediging. Del Piero moet het meer van zijn flitsen hebben. Je kan hen absoluut niet vergelijken. Zlaten Ibrahimovic is niet voor niets beste buitenlandse speler in de Serie A.
Ibra is een heerlijke speler die elk team wel in zijn rangen wil hebben.
Nedved komt ook van een andere planeet. Hij is echt beregoed. Del Piero is goed, en verdient een basisplaats bij Juve. Maar dan moeten ze met 3 spitsen spelen. Trezeguet is ook een goeie speler. Del Piero heeft alleen meer charisma dan de Fransman.