A1 Grand Prix

Gestart door Doefie, 25 mei 2005 - 18:10:57

« vorige - volgende »

Doefie

Voor de geïnteresseerden; de circuits.

25 september - Engeland (Brands Hatch Circuit). 4.186 kilometer, 12 bochten


9 oktober - Duitsland (Euro Speedway Lausitz). 4.506 kilometer, 16 bochten (binnenste combinatie's)


23 oktober - Portugal (Autodromo Fernanda Pires da Silva, Estoril). 4.180 kilometer, 14 bochten


6 november - Australië (Eastern Creek Raceway, Sydney). 3.930 kilometer, 12 bochten


20 november - Maleisië (Sepang International Circuit, Kuala Lumpur). 5.543 kilometer, 15 bochten


11 december - Verenigde Arabische Emiraten (Dubai Autodrome). 5.400 kilometer, 16 bochten


15 januari - Indonesië (Sentul Circuit, Sentul). 3.960 kilometer, 11 bochten


29 januari - Zuid Afrika *(onder voorbehoud) (Durban (straatrace)). 2.977 kilometer, 12 bochten
*

12 februari - Brazilië (Autodromo Raul Boesel, Curitiba). 3.717 kilometer, 12 bochten


26 februari - Mexico (Parque Fundidora Monterrey). 3.386 kilometer, 12 bochten


19 maart - USA (Laguna Seca Mazda Raceway). 3.602 kilometer, 11 bochten


2 april - China (Shanghai International Circuit, Shanghai). 5.451 kilometer, 16 bochten

eppie

Toch is leuk om zo eens andere cirquits aan bod zien te komen.Heb je toevallig al een entry-list?

JVA

Die is nog niet bekend.

Je kan info vinden op
http://www.a1gp.com/home.html


Doefie

In elk geval bedankt voor de site, JVA, kan handig worden in de winter ;)

IVY440

#4
Ook Portugal zou een team ingeschreven hebben
bron: grandprix.com
CitaatPortugal launches A1 team

Real Madrid and Portugal international soccer star Luis Figo and Manchester United's assistant manager Carlos Queiros have revealed their plans to run Portugal's entry in the A1 Grand Prix series. The car, which was launched at the Centro Cultural de Belem in Lisbon, will run in national colours.

"I have always dreamed and I continue to dream of a Portugal capable to fight for a victory on all fronts," said Figo. "Because of this idea of a competitive country, open to the biggest international challenges, I decided to be associated with the creation of A1 Team Portugal. So that in motorsport as well, we can demonstrate our talent and daring, in a competitive format that provides a level playing field, and to project Portugal as a country of champions."

Op pitpass zelfs foto's.


Doefie

Citaat van: IVY440 op 31 mei 2005 - 14:05:04
Ook Portugal zou een team ingeschreven hebben
bron: grandprix.com
CitaatPortugal launches A1 team

Real Madrid and Portugal international soccer star Luis Figo and Manchester United's assistant manager Carlos Queiros have revealed their plans to run Portugal's entry in the A1 Grand Prix series. The car, which was launched at the Centro Cultural de Belem in Lisbon, will run in national colours.

"I have always dreamed and I continue to dream of a Portugal capable to fight for a victory on all fronts," said Figo. "Because of this idea of a competitive country, open to the biggest international challenges, I decided to be associated with the creation of A1 Team Portugal. So that in motorsport as well, we can demonstrate our talent and daring, in a competitive format that provides a level playing field, and to project Portugal as a country of champions."

Nieuws is al enkele weken oud, had het al eens gelezen ;)

JVA

Toch spijtig dat België geen team heeft ingeschreven... :-\ :'(

cookie

Ik kijk hier echt naar uit, eindelijk autosport het hele jaar door! Gedaan met de saaie lange winters, lekker A1 grand prix kijken. En ja, Belgie doet hier niet aan mee, had ook niet anders verwacht. Ik word ook nog altijd raar aangekeken als ik zeg dat ik niet van voetbal hou maar van autosport.

Doefie

Ja ik ook. 'Hoe kunt ge nu graag autootjes cirkels zien rijden' is het meest gehoorde...

België een team? Ik denk dat ze dan eerst het geld moeten vinden.

Ferrari 2010

Gaat een mooie raceklasse worden denk ik. Vooral omdat alle wagens hetzelfde zijn (dat dacht ik toch), en er dus al geen gezever van meer of minder testen kan komen. Maar weet er iemand of het ook op TV zal komen? En op welk kanaal in België dan? De raceklasse kan miisschien het laatste tussenstapje naar de F1 worden, of heb ik het hier mis?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

cookie

Citaat van: Schumi 2005 op 01 juni 2005 - 13:45:24
Gaat een mooie raceklasse worden denk ik. Vooral omdat alle wagens hetzelfde zijn (dat dacht ik toch), en er dus al geen gezever van meer of minder testen kan komen. Maar weet er iemand of het ook op TV zal komen? En op welk kanaal in België dan? De raceklasse kan miisschien het laatste tussenstapje naar de F1 worden, of heb ik het hier mis?

In Belgie zal dat niet op TV komen, waarschijnlijk wel in Nederland en Duitsland aangezien die een eigen team hebben. In Groot Britanie heeft Sky al aangekondigd alle sessies live uit te gaan zenden, en denk dat die ook instaan voor de productie van de beelden.

Dus via de schotel zal er wel ergens een kanaal op te pikken zijn die dit uitzend.

Ferrari 2010

Citaat van: cookie op 02 juni 2005 - 09:34:56
Citaat van: Schumi 2005 op 01 juni 2005 - 13:45:24
Gaat een mooie raceklasse worden denk ik. Vooral omdat alle wagens hetzelfde zijn (dat dacht ik toch), en er dus al geen gezever van meer of minder testen kan komen. Maar weet er iemand of het ook op TV zal komen? En op welk kanaal in België dan? De raceklasse kan miisschien het laatste tussenstapje naar de F1 worden, of heb ik het hier mis?

In Belgie zal dat niet op TV komen, waarschijnlijk wel in Nederland en Duitsland aangezien die een eigen team hebben. In Groot Britanie heeft Sky al aangekondigd alle sessies live uit te gaan zenden, en denk dat die ook instaan voor de productie van de beelden.

Dus via de schotel zal er wel ergens een kanaal op te pikken zijn die dit uitzend.
Dat wordt dus weer niets voor de doordeweekse Belg, tenzij Nederland het op Nederland 1, 2 of 3 uitzend, maar dt zal wel niet.  ::) ::) ::) Gaat het op internet uitgezonden worden met beelden?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

cookie

Citaat van: Schumi 2005 op 02 juni 2005 - 18:17:36
Dat wordt dus weer niets voor de doordeweekse Belg, tenzij Nederland het op Nederland 1, 2 of 3 uitzend, maar dt zal wel niet.  ::) ::) ::) Gaat het op internet uitgezonden worden met beelden?

Het enige dat bekend is is dat Sky het in Engeland gaat uitzenden. Maar aangezien autosport in nederland toch ook wel goed gevolgd word neem ik aan dat die het live gaan brengen op SBS6 of RTL5 (of de nieuwe zender van John de Mol misschien).

Tegen september zullen we meer weten. Misschien dat eurosport onverwachts nog een deal kan maken voor samenvattingen?

Doefie

Citaat van: cookie op 03 juni 2005 - 09:05:17
Citaat van: Schumi 2005 op 02 juni 2005 - 18:17:36
Dat wordt dus weer niets voor de doordeweekse Belg, tenzij Nederland het op Nederland 1, 2 of 3 uitzend, maar dt zal wel niet.  ::) ::) ::) Gaat het op internet uitgezonden worden met beelden?

Het enige dat bekend is is dat Sky het in Engeland gaat uitzenden. Maar aangezien autosport in nederland toch ook wel goed gevolgd word neem ik aan dat die het live gaan brengen op SBS6 of RTL5 (of de nieuwe zender van John de Mol misschien).

Tegen september zullen we meer weten. Misschien dat eurosport onverwachts nog een deal kan maken voor samenvattingen?

En natuurlijk weeral geen van de zenders die ik hier kan ontvangen  ::) :'(

JVA

Citaat van: Doefie op 03 juni 2005 - 20:42:47
Citaat van: cookie op 03 juni 2005 - 09:05:17
Citaat van: Schumi 2005 op 02 juni 2005 - 18:17:36
Dat wordt dus weer niets voor de doordeweekse Belg, tenzij Nederland het op Nederland 1, 2 of 3 uitzend, maar dt zal wel niet.  ::) ::) ::) Gaat het op internet uitgezonden worden met beelden?

Het enige dat bekend is is dat Sky het in Engeland gaat uitzenden. Maar aangezien autosport in nederland toch ook wel goed gevolgd word neem ik aan dat die het live gaan brengen op SBS6 of RTL5 (of de nieuwe zender van John de Mol misschien).

Tegen september zullen we meer weten. Misschien dat eurosport onverwachts nog een deal kan maken voor samenvattingen?

En natuurlijk weeral geen van de zenders die ik hier kan ontvangen  ::) :'(

Als het ergens op TV komt, zal er zeker iemand via DTV deze zender doorsturen. Op het iende van de maand zullen we van Belgacom al horen welke zenders er allemaal in hun pakket zitten.