"Zaak Button"

Gestart door Juan Pablo, 29 april 2005 - 15:16:25

« vorige - volgende »

Wint BAR de zaak of niet?

wel
5 (29.4%)
niet
12 (70.6%)

Totaal aantal stemmen: 14

Juan Pablo

Citaat van: F1Planet op 04 mei 2005 - 22:46:46
De stewards keurden de wagen van Button na de wedstrijd dan wel goed en dan gaat de FIA in beroep. Waarom?...

Mischien keken de stewards niet verder dan het gewicht, en de FIA keek verder.. :S:S?

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Vulture

Ik kan ook niet meer volgen.
De stewards kijken idd naar het gewicht, dit was volgens hun ok.
De FIA was op de hoogte van een 2e tank vanaf Malesië en deze zou niet illegaal bevonden zijn.
De manier waarop de tank gebruikt wordt zal wringen zeker?  ???
Close The World, Open The Next..

SDG

Citaat van: Schumi 2002 op 04 mei 2005 - 19:42:36
Citaat van: Vulture op 04 mei 2005 - 16:05:30
Het gaat over het gewicht van de wagen na (en tijdens?) de race, deze zou te licht zijn. De tank zou er mee te maken hebben om benzine van de ene naar de andere tank over te pompen. Wat dit verandert aan het gewicht weet ik ook niet, maar er is allessinds iets niet pluis.
Zo dadelijk wordt bekend gemaakt dat Renault ook gesjoemeld heeft en Ferrari kan weer alle races binnenhalen....  ;)
Volgens mij wordt er veel gesjoemeld bij de teams en in de F1 in het algemeen, er is zoveel geld mee gemoeid. Dit is enkel een topje van de ijsberg.
Ik denk dat ik het een beetje begin te snappen.
Het minimum gewecht is zonder benzine veronderstel ik. Dus: BAR heeft een 2delige tank, voor de race zit in het 2de deel al benzine, zodat ze aan het minimumgewicht komen, tijdens de race rijden ze beide delen helemaal leeg, zodat ze eronder kunnen gaan en bijgevolg sneller zijn. De laatste stop tanken ze net dat beetje meer, dat ze nodig hebben om boven het minimum gewicht te blijven. Tegen dat de race op zen einde loopt pompen ze de benodigde brandstof naar deel 2 en sluiten deze op een of andere manier af zodat die brandstof er niet meer uit kan. Bijgevolg blijven ze wanneer ze zogezegd leeggetankt zijn boven het minimumgewicht.

Het is maar een mogelijkheid natuurlijk, maar dat is de enige manier die ik op dit moment kan bedenken.

Zoals bij Tyrrell in 1984, met de truc met de loden bolletjes in de watertank, die bijgevuld werd voordat de auto's gewogen werden na de race, waardoor ze konden verdoezelen dat ze in feite ver beneden het minimumgewicht zaten. Toen kende de FIA geen genade voor Tyrrell (uitsluiting met terugwerkende kracht voor het hele seizoen), m.a.w. ik vrees voor BAR ook het ergste.

Tommik

En het is beslist. BAR zal 2 races niet mogen meeracen en verliest alle punten van Imola (bron: f1live.com)

Betekent dat nu dat er voor de komende 2 races 2 teams met een derde wagen mogen meeracen, en zo ja wie zullen die teams zijn?

eppie

en ze zijn ook 6 maanden voorwaardelijk geschorst.

DonJohn

Citaat van: Tommik op 05 mei 2005 - 15:04:49
En het is beslist. BAR zal 2 races niet mogen meeracen en verliest alle punten van Imola (bron: f1live.com)

Betekent dat nu dat er voor de komende 2 races 2 teams met een derde wagen mogen meeracen, en zo ja wie zullen die teams zijn?

Nee, Bernie had gezegt dat er geen 3de wagens wordt ingezet (dacht ik toch)

Jasper

BAR is nu gediskwalificeerd in de GP van San Marino. Wil dat zeggen dat Wurz op het podium staat en Webber en Liuzzi punten pakken?

Mikacouli

Idd, Wurz heeft ene tweede podium behaald. De uitslag verandert wat.
Het constructeurskampioenschap ziet er uit als volgt.
Citaat1 Renault 46
2 Toyota 29
3 McLaren-Mercedes 25
4 Ferrari 18
5 Williams-BMW 18
6 Red Bull-Cosworth 13
7 Sauber-Petronas 5

McLaren nadert op Toyota en loopt verder uit op Ferrari. Dit was toch de grootste verandering aan de uitslag.

Jonas

Jammer voor de sport dat er maar 18 wagens aan de start komen van en Spanje en Monaco...
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

bogief1

Gaat BAR in beroep tegen die beslissing of kunnen ze dat niet meer?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Doefie

Citaat van: F1Planet op 05 mei 2005 - 19:21:17
Jammer voor de sport dat er maar 18 wagens aan de start komen van en Spanje en Monaco...

Frankrijk 2002 kwamen er ook maar 19 aan de start (crash van Fisichella en het gezever rond Arrows)

Jonas

Vin het gewoon jammer dat er alsmaar minder wagens in de f1 komen...
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Juan Pablo

uitslag San Marino:

1.niet verandert
2.niet verandert
3.Wurz, 2 de podium voor hem en voor McLaren dit jaar, opmerkelijk:Wurz heeft alleen als invaller podiums gescoord
4.Villeneuve (heeft nu definitief de critici de mond gesnoerd
5.Trulli, na een magere race toch nog 4 punten in de zak
6.Heidfelt, van 0 naar 3, zou zeker tevreden zijn
7.Webber ( dekt de wonden van Williams)
8.Liuzzi (1ste punt bij debuut, maar had daar wel drie straffen voor nodig)

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Bjorn

Spijtig dat er zo'n verdict uit de bus komt. Is niet goed voor de sport!  :(
De Mens: In Het Gras![/color]

Juan Pablo

Citaat van: DoefieF1 op 05 mei 2005 - 20:04:37
Citaat van: F1Planet op 05 mei 2005 - 19:21:17
Jammer voor de sport dat er maar 18 wagens aan de start komen van en Spanje en Monaco...

Frankrijk 2002 kwamen er ook maar 19 aan de start (crash van Fisichella en het gezever rond Arrows)

zo zijn er wel meer van..

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.