"Zaak Button"

Gestart door Juan Pablo, 29 april 2005 - 15:16:25

« vorige - volgende »

Wint BAR de zaak of niet?

wel
5 (29.4%)
niet
12 (70.6%)

Totaal aantal stemmen: 14

Vulture

Jo Bauer, als technisch afgevaardigde aanwezig in het gerechtshof in Parijs, verklaarde dit vandaag. "Het is geen geheim mechanisme. Het is een extra benzinetank en we waren hiervan op de hoogte sinds het weekend in Sepang".

Curieus, curieus...
Close The World, Open The Next..

Juan Pablo

Als dat zo is wat die kerel zegt: waarom zou de FIA BAR dan aanklagen, zij zouden dit ook moeten weten, of gaat het over iets anders ???

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Vulture

Het gaat over het gewicht van de wagen na (en tijdens?) de race, deze zou te licht zijn. De tank zou er mee te maken hebben om benzine van de ene naar de andere tank over te pompen. Wat dit verandert aan het gewicht weet ik ook niet, maar er is allessinds iets niet pluis.
Zo dadelijk wordt bekend gemaakt dat Renault ook gesjoemeld heeft en Ferrari kan weer alle races binnenhalen....  ;)
Volgens mij wordt er veel gesjoemeld bij de teams en in de F1 in het algemeen, er is zoveel geld mee gemoeid. Dit is enkel een topje van de ijsberg.
Close The World, Open The Next..

DonJohn

Doet BAR nu mee dit weekend of ... ?

Juan Pablo

Citaat van: DonJohn op 04 mei 2005 - 16:15:52
Doet BAR nu mee dit weekend of ... ?

Als B.A.R de rechtzaak wint wel, anders niet, aangezien er een jaar schorsing is geeist

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

lieven

ik vin da de mclarrens en RBR een derde ridjer mogen hebben!! :)

Jonas

Ik hoop dat BAR mag meedoen hoor, ze konden net terug aanpikken.

De kleinere teams zullen allezins geen derde wagen inzetten, hebben daar geen budget voor...

Mclaren denk ik niet, verwacht eerder (zoals jij ze zei) RBR en ook nog Toyota.
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Lender

Citaat van: F1Planet op 04 mei 2005 - 17:16:05
Ik hoop dat BAR mag meedoen hoor, ze konden net terug aanpikken.


Waarover denk je dat ze aan het discussieren zijn?  ;)
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

Ferrari 2010

Citaat van: Vulture op 04 mei 2005 - 16:05:30
Het gaat over het gewicht van de wagen na (en tijdens?) de race, deze zou te licht zijn. De tank zou er mee te maken hebben om benzine van de ene naar de andere tank over te pompen. Wat dit verandert aan het gewicht weet ik ook niet, maar er is allessinds iets niet pluis.
Zo dadelijk wordt bekend gemaakt dat Renault ook gesjoemeld heeft en Ferrari kan weer alle races binnenhalen....  ;)
Volgens mij wordt er veel gesjoemeld bij de teams en in de F1 in het algemeen, er is zoveel geld mee gemoeid. Dit is enkel een topje van de ijsberg.
Ik denk dat ik het een beetje begin te snappen.
Het minimum gewecht is zonder benzine veronderstel ik. Dus: BAR heeft een 2delige tank, voor de race zit in het 2de deel al benzine, zodat ze aan het minimumgewicht komen, tijdens de race rijden ze beide delen helemaal leeg, zodat ze eronder kunnen gaan en bijgevolg sneller zijn. De laatste stop tanken ze net dat beetje meer, dat ze nodig hebben om boven het minimum gewicht te blijven. Tegen dat de race op zen einde loopt pompen ze de benodigde brandstof naar deel 2 en sluiten deze op een of andere manier af zodat die brandstof er niet meer uit kan. Bijgevolg blijven ze wanneer ze zogezegd leeggetankt zijn boven het minimumgewicht.

Het is maar een mogelijkheid natuurlijk, maar dat is de enige manier die ik op dit moment kan bedenken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Juan Pablo

Citaat van: Schumi 2002 op 04 mei 2005 - 19:42:36
Citaat van: Vulture op 04 mei 2005 - 16:05:30
Het gaat over het gewicht van de wagen na (en tijdens?) de race, deze zou te licht zijn. De tank zou er mee te maken hebben om benzine van de ene naar de andere tank over te pompen. Wat dit verandert aan het gewicht weet ik ook niet, maar er is allessinds iets niet pluis.
Zo dadelijk wordt bekend gemaakt dat Renault ook gesjoemeld heeft en Ferrari kan weer alle races binnenhalen....  ;)
Volgens mij wordt er veel gesjoemeld bij de teams en in de F1 in het algemeen, er is zoveel geld mee gemoeid. Dit is enkel een topje van de ijsberg.
Ik denk dat ik het een beetje begin te snappen.
Het minimum gewecht is zonder benzine veronderstel ik. Dus: BAR heeft een 2delige tank, voor de race zit in het 2de deel al benzine, zodat ze aan het minimumgewicht komen, tijdens de race rijden ze beide delen helemaal leeg, zodat ze eronder kunnen gaan en bijgevolg sneller zijn. De laatste stop tanken ze net dat beetje meer, dat ze nodig hebben om boven het minimum gewicht te blijven. Tegen dat de race op zen einde loopt pompen ze de benodigde brandstof naar deel 2 en sluiten deze op een of andere manier af zodat die brandstof er niet meer uit kan. Bijgevolg blijven ze wanneer ze zogezegd leeggetankt zijn boven het minimumgewicht.

Het is maar een mogelijkheid natuurlijk, maar dat is de enige manier die ik op dit moment kan bedenken.

tja, is wel zo ongeveer.. maare, wat voor race voordeel zou BAR er daarmee hebben behaald ( als ze het niet gedaan hebben voor het gewicht)??

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Jonas

De standpunten van de FIA zijn zeer duidelijk, men wil dat het BAR team voor de rest van het seizoen uitgesloten word, en dat ze een geldboete betalen van $ 1.000.000,-. Morgen donderdag word hierover de uitspraak verwachte.

Vond ik op een site...
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Ferrari 2010

Citaat van: R@cing Bull op 04 mei 2005 - 20:02:51
Citaat van: Schumi 2002 op 04 mei 2005 - 19:42:36
Citaat van: Vulture op 04 mei 2005 - 16:05:30
Het gaat over het gewicht van de wagen na (en tijdens?) de race, deze zou te licht zijn. De tank zou er mee te maken hebben om benzine van de ene naar de andere tank over te pompen. Wat dit verandert aan het gewicht weet ik ook niet, maar er is allessinds iets niet pluis.
Zo dadelijk wordt bekend gemaakt dat Renault ook gesjoemeld heeft en Ferrari kan weer alle races binnenhalen....  ;)
Volgens mij wordt er veel gesjoemeld bij de teams en in de F1 in het algemeen, er is zoveel geld mee gemoeid. Dit is enkel een topje van de ijsberg.
Ik denk dat ik het een beetje begin te snappen.
Het minimum gewecht is zonder benzine veronderstel ik. Dus: BAR heeft een 2delige tank, voor de race zit in het 2de deel al benzine, zodat ze aan het minimumgewicht komen, tijdens de race rijden ze beide delen helemaal leeg, zodat ze eronder kunnen gaan en bijgevolg sneller zijn. De laatste stop tanken ze net dat beetje meer, dat ze nodig hebben om boven het minimum gewicht te blijven. Tegen dat de race op zen einde loopt pompen ze de benodigde brandstof naar deel 2 en sluiten deze op een of andere manier af zodat die brandstof er niet meer uit kan. Bijgevolg blijven ze wanneer ze zogezegd leeggetankt zijn boven het minimumgewicht.

Het is maar een mogelijkheid natuurlijk, maar dat is de enige manier die ik op dit moment kan bedenken.

tja, is wel zo ongeveer.. maare, wat voor race voordeel zou BAR er daarmee hebben behaald ( als ze het niet gedaan hebben voor het gewicht)??
Als je benzine op de plaatst steekt waar je anders gewicht steekt is je tank groter en kan je langere stints rijden...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jonas

Hoe ik het had verstaan: dat de tweede tank niet in verbinding stond met de normale tank en er zo tijdens de race geen voordeel uit kon gehaald worden...
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

FerrariMan

De FIA komt wel hard over, er zal dus wel iets goed mis zitten...

Jonas

De stewards keurden de wagen van Button na de wedstrijd dan wel goed en dan gaat de FIA in beroep. Waarom?...
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!