Zit Ferrari in de knoei?

Gestart door FerrariMan, 16 februari 2005 - 13:42:09

« vorige - volgende »

Bjorn

Las vandaag dat N. Haug zei dat er een spannende strijd zal zijn NA de Ferrari's... Dat vind ik dan weer nie zo leuk om horen, als hij dit al zegt... De Ferrari's zullen waarschijnlijk weer iedereen verbazen. Het zou spijtig zijn maar er valt niet veel aan te doen natuurlijk. Ik kan al niet meer wachten tot zaterdagnamiddag, in Australië dan...  ;)
De Mens: In Het Gras![/color]

dj Peter

Ferrari zal zijn zaakjes wel voor elkaar krijgen, is het niet in Melbourne, dan toch binnen een redelijk kort periode denk ik. (dat is mijn conclusie aan de hand van alle berichten die ik lees) De tegenstand zal ongetwijfeld veel groter zijn dan vorig jaar (t'zou maar erg zijn hé  ;))

Ferrari 2010

Citaat van: vanpoest op 02 maart 2005 - 15:55:51
Ferrari zal wel weer goed zitten, maar McLaren was (de betrouwbaarheid eventjes buiten beschouwing gelaten) vorig seizoen eigenlijk even snel. Met nu een Raikkonen en Montoya aan de pedalen (hopelijks jagen ze elkaar op in plaats van elkaar tegen te werken) verheug ik mij enorm op een spannend seizoen, en hoop ik dat er 3 of 4 titelkandidaten uit de bus komen. ps : onderschat Fisichella niet, die kan zelfs winnen met een Jordan.
Als losers van dit seizoen verwacht ik Ralf Schumacher (Trulli blijkt steeds sneller te zijn) en Jacques Villeneuve.
Ik zal niet in woede uitbarsten als Schumi maar weer eens kampioen gaat worden , maar ik hoop toch dat het op een andere manier zal zijn als de voorbije jaren.
persoonlijke noot : Ik duim voor Montoya....
Hoi vanpoest,
allereerst welkom op dit forum!!
Ik weet niet of we van Fisichella veel moeten verwachten hoor. Gezien de omstandigheden toen (veel waren uitgevallen, anderen hadden net gepit) denk ik dat zelf een minardi toen had kunnen winnen. Voor de rest hoop ik hetzelfde, zolang Schumi maar wereldkampioen wordt, en barrichelo nbiet te veel punten heeft dan Schumi.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Bart VD

Citaat van: Bjorn op 02 maart 2005 - 16:50:46
Las vandaag dat N. Haug zei dat er een spannende strijd zal zijn NA de Ferrari's... Dat vind ik dan weer nie zo leuk om horen, als hij dit al zegt... De Ferrari's zullen waarschijnlijk weer iedereen verbazen. Het zou spijtig zijn maar er valt niet veel aan te doen natuurlijk. Ik kan al niet meer wachten tot zaterdagnamiddag, in Australië dan...  ;)

Hij bedoelt dat het net achter de Ferrari's een spannende strijd zal zijn tussen McLaren en Renault voor wie ze als eerste op een ronde mag zetten. ;)
This space for rent

Mikacouli

Citaat van: Bjorn op 02 maart 2005 - 16:50:46
Las vandaag dat N. Haug zei dat er een spannende strijd zal zijn NA de Ferrari's... Dat vind ik dan weer nie zo leuk om horen, als hij dit al zegt... De Ferrari's zullen waarschijnlijk weer iedereen verbazen. Het zou spijtig zijn maar er valt niet veel aan te doen natuurlijk. Ik kan al niet meer wachten tot zaterdagnamiddag, in Australië dan...  ;)

Waarschijnlijk meer de underdog aan het spelen. Kan nooit kwaad zoiets denken ze dan.

dj Peter

Citaat van: Mikacouli op 02 maart 2005 - 18:53:40
Citaat van: Bjorn op 02 maart 2005 - 16:50:46
Las vandaag dat N. Haug zei dat er een spannende strijd zal zijn NA de Ferrari's... Dat vind ik dan weer nie zo leuk om horen, als hij dit al zegt... De Ferrari's zullen waarschijnlijk weer iedereen verbazen. Het zou spijtig zijn maar er valt niet veel aan te doen natuurlijk. Ik kan al niet meer wachten tot zaterdagnamiddag, in Australië dan...  ;)

Waarschijnlijk meer de underdog aan het spelen. Kan nooit kwaad zoiets denken ze dan.
Misschien is dat wel de beste uitgangspositie volgens Haug, ofwel speelt hij ook gewoon een spelletje en gaat McLaren keihard terugslaan. Van mij mag de strijd Ferrari-McLaren in alle hevigheid losbarsten zoals 5/6 jaar geleden, dan is er weer stof tot discussie op het forum en in't café op zondagavond  ;). En als het even kan, dan zouden B.A.R. en Renault zich ook nog moeten mengen in de strijd zodat we een spannend seizoen tegemoet gaan. Zolang de Red Boys kampioen zijn is het ok!  :D Ik ben echt benieuwd wat de één-bandensetje-regel gaat opleveren..

vanpoest

Het éénbandensetje-reglement zal er vooral voor zorgen dat tactische pitsspelletjes niet meer mogelijk worden (of toch minder dan voorheen) en dat het extreem belangrijk zal zijn om een goed uitgebalanceerde wagen te bezitten. Ik zie het wel leuk worden, het wordt stilaan weer racen pur sang. En eerlijk gezegd zie ik MS in zo'n geval al wel eens in het stof bijten.....laat het ons toch hopen........

mike

Citaat van: vanpoest op 03 maart 2005 - 13:28:38
Het éénbandensetje-reglement zal er vooral voor zorgen dat tactische pitsspelletjes niet meer mogelijk worden (of toch minder dan voorheen) en dat het extreem belangrijk zal zijn om een goed uitgebalanceerde wagen te bezitten. Ik zie het wel leuk worden, het wordt stilaan weer racen pur sang. En eerlijk gezegd zie ik MS in zo'n geval al wel eens in het stof bijten.....laat het ons toch hopen........

Dit is off-topic, maar het nieuwe regelement laat gaten voor heel andere tactische spelletjes.

Met dank aan De Standaard: Als iemand opgeeft kan hij de volgende keer een nieuwe motor laten steken, zonder extra sanctie. Dus stel nu dat er in de laatste ronde nog 4 wagens in dezelfde ronde zitten. Die 4e kan dan gewoon stoppen voor de streep, zal zijn punten voor de 4e plaats krijgen omdat de 5e meer dan een ronde achter ligt, maar kan de volgende race gratis een nieuwe motor steken.

Tactiek zal altijd deel uitmaken van het gebeuren. Tactiek maakt het ook interessanter dan wanneer ze allemaal van start tot finish "file rijden".

DerMika

Citaat van: mike op 04 maart 2005 - 06:32:42
Dit is off-topic, maar het nieuwe regelement laat gaten voor heel andere tactische spelletjes.

Met dank aan De Standaard: Als iemand opgeeft kan hij de volgende keer een nieuwe motor laten steken, zonder extra sanctie. Dus stel nu dat er in de laatste ronde nog 4 wagens in dezelfde ronde zitten. Die 4e kan dan gewoon stoppen voor de streep, zal zijn punten voor de 4e plaats krijgen omdat de 5e meer dan een ronde achter ligt, maar kan de volgende race gratis een nieuwe motor steken.

Tactiek zal altijd deel uitmaken van het gebeuren. Tactiek maakt het ook interessanter dan wanneer ze allemaal van start tot finish "file rijden".
Vind jij dat interessant, iemand die opgeeft omdat hij dan volgende race een nieuwe motor mag nemen? Ik vind er geen bal aan en ik vind daarnaast dat het een lachertje maakt van de hi-tech formule1 sport. Triestig als ze zoiets tegenwoordig tactiek noemen...

Trouwens, ik vraag me af wie zich dat kan riskeren voor z'n sponsors?
The Dude abides

Bruno

Citaat van: DerMika op 04 maart 2005 - 19:57:24
Citaat van: mike op 04 maart 2005 - 06:32:42
Dit is off-topic, maar het nieuwe regelement laat gaten voor heel andere tactische spelletjes.

Met dank aan De Standaard: Als iemand opgeeft kan hij de volgende keer een nieuwe motor laten steken, zonder extra sanctie. Dus stel nu dat er in de laatste ronde nog 4 wagens in dezelfde ronde zitten. Die 4e kan dan gewoon stoppen voor de streep, zal zijn punten voor de 4e plaats krijgen omdat de 5e meer dan een ronde achter ligt, maar kan de volgende race gratis een nieuwe motor steken.

Tactiek zal altijd deel uitmaken van het gebeuren. Tactiek maakt het ook interessanter dan wanneer ze allemaal van start tot finish "file rijden".
Vind jij dat interessant, iemand die opgeeft omdat hij dan volgende race een nieuwe motor mag nemen? Ik vind er geen bal aan en ik vind daarnaast dat het een lachertje maakt van de hi-tech formule1 sport. Triestig als ze zoiets tegenwoordig tactiek noemen...

Trouwens, ik vraag me af wie zich dat kan riskeren voor z'n sponsors?

Tja, iedereen gebruikt de regels naar best vermogen. als het kan dan kan het, moeten de heren in hun ivoren toren maar betere regels opstellen.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

mike

Citaat van: DerMika op 04 maart 2005 - 19:57:24
Citaat van: mike op 04 maart 2005 - 06:32:42
Dit is off-topic, maar het nieuwe regelement laat gaten voor heel andere tactische spelletjes.

Met dank aan De Standaard: Als iemand opgeeft kan hij de volgende keer een nieuwe motor laten steken, zonder extra sanctie. Dus stel nu dat er in de laatste ronde nog 4 wagens in dezelfde ronde zitten. Die 4e kan dan gewoon stoppen voor de streep, zal zijn punten voor de 4e plaats krijgen omdat de 5e meer dan een ronde achter ligt, maar kan de volgende race gratis een nieuwe motor steken.

Tactiek zal altijd deel uitmaken van het gebeuren. Tactiek maakt het ook interessanter dan wanneer ze allemaal van start tot finish "file rijden".
Vind jij dat interessant, iemand die opgeeft omdat hij dan volgende race een nieuwe motor mag nemen? Ik vind er geen bal aan en ik vind daarnaast dat het een lachertje maakt van de hi-tech formule1 sport. Triestig als ze zoiets tegenwoordig tactiek noemen...

Trouwens, ik vraag me af wie zich dat kan riskeren voor z'n sponsors?

Ik heb niet gezegd dat ik die specifieke tactiek interessant vind. Maar het gokken/raden/analyseren ivm pitstops was wel leuker dan gewoon zitten kijken naar een file op de E40..