Correctie persbericht

Gestart door Doefke, 18 januari 2005 - 17:54:47

« vorige - volgende »

Doefke

Of ik moest me vergissen, of het persbericht op deze site met titel 'Barcelona testdag 1' bevat een foutje.

dit zijn de volledige resultaten van testdag 1:


1 M.SCHUMACH. (B) FERRARI B 1:15.461 86   220,7 103

2 M.WEBBER (M) WILLIAMS M 1:17.137 86 1,676 215,9 92

3 A.PIZZONIA (M) WILLIAMS M 1:17.357 75 1,896 215,3 92

4 J.TRULLI (M) TOYOTA M 1:18.392 47 2,931 212,5 64

5 D.COULTHARD (M) RED BULL M 1:18.449 56 2,988 212,3 68

6 V.LIUZZI (M) RED BULL M 1:19.389 65 3,928 209,8 66

7 R.SCHUMACH. (M) TOYOTA M 1:19.961 44 4,500 208,3 47


Waarschijnlijk was het bericht een middagupdate, gelieve dit dan wel te vermelden.

Bron: site van circuit de catalunya
FERRARI RULES

davevreugde3b@hotmail.com

Doefie

Er stond :

"Dit zijn de tijden die werden vrijgegeven om 13.00uur

...

Tijdens worden aagepast wanneer ze vrijkomen"

:roll:

Is intussen al gebeurt.

The Iceman

En het resultaat is dat Ferrari nog niets van zijn snelheid heeft ingeboet.  :cry:  :cry:  :cry:  Wat een verschil weer met Williams.
Hopelijk is dit geen echt voorteken wat het seizoen 2005 gaat brengen.  :wink:

Schumi nr1

Citaat van: SnekuemEn het resultaat is dat Ferrari nog niets van zijn snelheid heeft ingeboet.  :cry:  :cry:  :cry:  Wat een verschil weer met Williams.
Hopelijk is dit geen echt voorteken wat het seizoen 2005 gaat brengen.  :wink:

Bwah, staar je niet blind op die testsessies, vorig jaar waren McLaren en Williams sneller dan Ferrari en zie maar wat het hen heeft opgeleverd. :)

Ramses

Inderdaad, testsessies zijn geen indicatie.
Iedereen rijdt met verschillende afstellingen of een interimwagen, sommigen de wagen van 2004 met wat aanpassingen. De een gaat om aƫrodynamica te testen, de andere doet dan weer lange runs. Nog een ander team wil liever banden testen...

Dag des oordeels: 6 maart, Grote Prijs van Australiƫ :)

Ruud

In de basis wel.

Maar aan de grote lijnen kun je over een maand toch al het een en ander afleiden, wanneer de meeste teams met hun nieuwe wagens testen.

Zo was het vorig jaar McLaren dat met de nieuwe auto bij de tests zo traag als stroop waren, Williams en Renault gingen zo nu en dan eens aan de top, maar het waren BAR en Ferrari die de testsessies domineerden. Die verhoudingen kwamen vanaf de start in Melbourne weer naar voren, dus de testsessies worden qua voorspellingswaarde al iets veelzeggender dan voorgaande jaren. De tijd dat achterhoudeteams onder hun gewicht gingen testen om ook een keer bovenaan het lijstje te staan zijn voorbij.

(daar hebben ze tegenwoordig de kwalificatiesessies voor :roll: )

Ferrari 2010

Citaat van: SnekuemEn het resultaat is dat Ferrari nog niets van zijn snelheid heeft ingeboet.  :cry:  :cry:  :cry:  Wat een verschil weer met Williams.
Hopelijk is dit geen echt voorteken wat het seizoen 2005 gaat brengen.  :wink:
Op een andere nederlandstalige site die bij de meeste van jullie wel bekend is staat dat Ferrari nog met de F2004 rijdt, zonder aanpassingen. Dit omdat ze enkel wat bridgstone compounds aan het testen waren. De rest reed hoogstwaarschijnlijk allemaal reeds met een aantal aanpassingen voor wolgend seizoen. Niet moeilijk dat ze er dan vooruit schieten. Anders zou dit betekenen dat de nieuwe regels geen effect hebben...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.