Rossi weer kampioen, of toch Sete?

Gestart door Bruno, 09 oktober 2004 - 22:56:20

« vorige - volgende »

Bruno

Wie er voor het begin van dit seizoen op gegokt had dat Rossi in zijn nieuw team dit jaar geen grote potten ging breken en zeker geen kans op de wereldtitel had is er misschien wel aan voor de moeite.

Het verschil tussen hem en Sete (Gibernau) bedraagt weliswaar amper 14 punten in het voordeel van Valnetino maar met nog maar drie races voor de boeg zal het erom spannen tussen de 2.
Als geen van beiden van de motor valt of een penalty krijgt voor de start maakt Biaggi in elk geval geen kans op de titel dit jaar.

De 2 titel pretendeten staan erg dicht bijeen op de grid -> Rossi op stek 1 en Sete op de eerste plek de rij erachter, dat belooft voor de start morgen.
Onderwijl is er ook nog het F1 dus dat word kijken met 1 oog naar de auto's en met het andere naar de motors...

Nog iemand hier die niet zo direkt weet welk evenement live te kijken en welk op te nemen?  :wink:

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

IVY440

Mss beetje te laat, maar op Ned2 lieten ze daarstraks iets zien van de motoGP. Heb alleen de laatste ronde gezien. Rossi wint weer en Sete slechts 7e. Ik denk dat Rossi terug kampioen wordt als hij geen domme dingen doet. Heeft nu 30 punten voor met nog 2 races (50 punten als ik het mij goed herinner).

Q-Racerke

Rossi wint het kampioenschap, zonder twijfel.
Eerlijk gezegd twijfelde ik er aan het begin van het seizoen ook aan maar het werd al snel duidelijk dat hij ongelooflijk supergoed is.
--------------------------
Racing is in my blood,
it's part of me,
it's part of my life.

cookie

Maar is die Yamaha echt zo slecht? Ze doen overal net alsof het de minardi van de motoGP is en dat Rossi door zijn talent blijft winnen.

Bruno

Citaat van: cookieMaar is die Yamaha echt zo slecht? Ze doen overal net alsof het de minardi van de motoGP is en dat Rossi door zijn talent blijft winnen.

Tja, wie rijdt er in hetzelfde team met (normaal gezien) hetzelfde materiaal en waar staat die in het Kampioenschap?

1. Rossi -> 254 Punten
==//==
7. Checa -> 109 Punten

De Yamaha is zeker niet de Minardi van de MotoGP, dit jaar doet de motorfiets het beter dan vorig seizoen maar ligt het gewoon aan een grote stap voorwaarts in het ontwerp of aan de motorfiets/rijder combinatie? Het is ook zeker niet de Ferrari van de GP.

Het is wel zo dat het héél bewonderenswaardig is dat Rossi een zekere volgende wereldtitel met zijn oude team afwees ten voordele van een voor hem nieuw team.
De meeste commentaren waren in de aard van: "Stom van hem, nu zal zijn zegereeks wel gedaan zijn".
En vanuit zijn oude team: "We zullen bewijzen dat het mede aan de goede motor lag dat hij zo snel kon zijn..."

In beide kampen is de kritiek ondertussen al serieus verstomd.  :wink:

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

cookie

Citaat van: Bruno
Het is wel zo dat het héél bewonderenswaardig is dat Rossi een zekere volgende wereldtitel met zijn oude team afwees ten voordele van een voor hem nieuw team.

Daarom vind ik hem een groter kampioen dan schumacher, naar een ander (zwakker) team overstappen omdat ie het saai vonds om met gemak te winnen. Een nieuwe uitdaging dus.

IVY440

Wat deed Schumacher dan in '96? Hij ging naar een team dat totaal aan de grond zat (maw dat zelfs niet mee kon doen voor een podium) en heeft het op een jaar tijd opgebouwd tot een titelkandidaat. Wat MS presteerde, is zeker zo groots al hetgeen VR nu meemaakt.

Bruno

Citaat van: IVY440Wat deed Schumacher dan in '96? Hij ging naar een team dat totaal aan de grond zat (maw dat zelfs niet mee kon doen voor een podium) en heeft het op een jaar tijd opgebouwd tot een titelkandidaat. Wat MS presteerde, is zeker zo groots al hetgeen VR nu meemaakt.

Het komt eigenlijk op hetzelfde neer, maar bij sommigen zal het hem meer over de naam dan de prestaties gaan denk ik. Of zouden ze willen dat Schumi na elk behaald kampioenschap naar een ander team overstapt?
Dan zijn er op den duur teams te kort vrees ik.  :wink:

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

cookie

Citaat van: Bruno
Citaat van: IVY440Wat deed Schumacher dan in '96? Hij ging naar een team dat totaal aan de grond zat (maw dat zelfs niet mee kon doen voor een podium) en heeft het op een jaar tijd opgebouwd tot een titelkandidaat. Wat MS presteerde, is zeker zo groots al hetgeen VR nu meemaakt.

Het komt eigenlijk op hetzelfde neer, maar bij sommigen zal het hem meer over de naam dan de prestaties gaan denk ik. Of zouden ze willen dat Schumi na elk behaald kampioenschap naar een ander team overstapt?
Dan zijn er op den duur teams te kort vrees ik.  :wink:

Zijn doel was Ferrari weer kampioen te maken, das gelukt, zelfs 5 keer achter elkaar. Na 2 of 3 titels had hij over moeten stappen naar een ander team vind ik. Nu is het in mijn ogen gewoon iemand die steeds hetzelfde schooljaar opnieuw doet en op alle testen en examens 100% haalt, elk jaar hetzelfde liedje. Ga een nieuwe uitdaging. Ik zou het vreselijk saai vinden om altijd vooraan te rijden met een kilometer voorsprong.

Maar back to Rossi nu.

IVY440

Rossi heeft een gelijkaardig verhaal. Toen hij de beste motor had, won hij ook zo goed als alles. Met dat verschil dat je in de motorsport nog van klasse kan wisselen, dat gaat in de f1 niet.

Q-Racerke

En heeft Rossi er wel zo lang over gedaan??

Iemand een bio van Rossi??
--------------------------
Racing is in my blood,
it's part of me,
it's part of my life.

Ruud

Citaat van: Q-RacerkeEn heeft Rossi er wel zo lang over gedaan??

Iemand een bio van Rossi??
Nee dat niet. Maar als ik het goed heb is Rossi tot nu toe steeds in zijn eerste jaar waarin hij een nieuwe klasse uitkwam runner-up geweest, om in zijn tweede jaar kampioen te worden. Een unicum natuurlijk.

Als hij dit jaar wederom kampioen wordt, betekent dat dat hij 3 Moto GP titels op zak heeft, 1 500cc, 1 250cc en 1 125cc. En dat in negen jaar tijd...

Q-Racerke

--------------------------
Racing is in my blood,
it's part of me,
it's part of my life.

IVY440

Citaat van: Ruud
Citaat van: Q-RacerkeEn heeft Rossi er wel zo lang over gedaan??

Iemand een bio van Rossi??
Nee dat niet. Maar als ik het goed heb is Rossi tot nu toe steeds in zijn eerste jaar waarin hij een nieuwe klasse uitkwam runner-up geweest, om in zijn tweede jaar kampioen te worden. Een unicum natuurlijk.

Als hij dit jaar wederom kampioen wordt, betekent dat dat hij 3 Moto GP titels op zak heeft, 1 500cc, 1 250cc en 1 125cc. En dat in negen jaar tijd...

1996 : 125cc , 9e   
1997 : 125cc , 1e   
1998 : 250cc , 2e   
1999 : 250cc , 1e   
2000 : 500cc , 2e   
2001 : 500cc , 1e   
2002 : MotoGP, 1e   
2003 : MotoGP, 1e

Ruud

De kwalificatie was close: Gibernau 1/10 seconde sneller dan de vrijdagtijd van Rossi. Denk dat ik de race morgen ga kijken, mits er een herhaling 's-middags is :P

Het circuit Philip Island is in ieder geval heel gaaf: hele snelle bochten, veel hoogteverschillen en veel mogelijkheden om verschillende lijnen te rijden en anderen uit te remmen. Dit is echt een circuit voor coureurs met ballen!