Telemetrie

Gestart door Doefke, 09 juni 2004 - 13:05:03

« vorige - volgende »

Doefke

Goeiedag allen,

Ik heb het F1 spel, F1 challenge 99-02 voor PC, al een tijdje in het bezit. Het gamen vind ik erg leuk, het racen dan. Maar ik zit met een vraagje. Tot heden heb ik 'setups' voor de auto gedownload van het internet. Deze werken ook deftig,en geven me uitstekende rondetijden.

Maar ik zou graag mijn wagen kunnen afstellen! En vooral, zelf mijn telemetrie kunnen willen analyseren! Zou er iemand me hierbij kunnen aub? Weet er toevallig niemand een goede site waar da allemaam staat op uiitgelegd hoe je die data moet interpreteren. Of heeft er iemand een handleiding op zijn PC staan?

Alvast bedankt aan iedereen die me wil helpen!!!

Doefke
FERRARI RULES

davevreugde3b@hotmail.com

unknown

Ik weet dat je bij de telemetrie exact kan zien hoe uw lijn was en als je dat vergelijkt uw snelste ronde en waar je toen reed, kan je zo al de lijnen verbeteren.

Ook kan je de tranmissie afstellingen zo vergelijken of gewoon twee rondes vergelijken qua snelheid...

Maar ne hele uitleg heb ik daar spijtig genoeg niet voor.
De basisuitleg voor een afstelling is dat je qua toeren ongeveer op 200mm voor uw rempunt het maximum moet halen en dit op het snelste deel van het parcours. Daarvoor moet je met transmissie en vleugels spelen, want verander je de tranmissieverhoudingen, dan moet je de afstelling van de vleugels aanpassen om toch op dezelfde plek het maximumtoerental te bereiken. De eerste versnelling moet je zo afstellen dat je enkel in de traagste bocht die gebruikt of als het kan zelfs niet.
Ophanging is afhankelijk van circuit tot circuit en daar ken ik niet zo'n goede regeling voor. Maar op een bochtig circuit staat die meestal zachter. Idem bandendruk.

En voor de rest veel proberen. Maar het is niet zo simpel als de uitleg lijkt. Soms rij ik met een betere setup toch trager omdat ik niet meer op de juiste punten rem ed.

Doefke

Bedankt dude,

Dit zijn zeker enkele nuttige tips die van pas komen! Ik zal ze zeker benutten,en voor de rest...(zoals je zelf zei)...blijven probere met die afstelling  :wink:

Thnx,

Doefke
FERRARI RULES

davevreugde3b@hotmail.com