Darts: Van Barneveld verdedigt IDL-titel

Gestart door Martin, 17 mei 2004 - 19:55:27

« vorige - volgende »

Martin

Raymond van Barneveld heeft zijn titel in de Tempus International Darts League met succes verdedigd. De Haagse favoriet versloeg zondag in de eindstrijd de Australiër Tony David met speels gemak: 13-5. Hij verdiende daarmee 30.000 euro.

Van Barneveld, die de umpire in Zoetermeer in totaal 54 keer ,,one hundred and eighty'' liet roepen, haalde in de achttien sets die de eindstrijd uiteindelijk zou duren een gemiddelde van 33,88 punten per pijl. David deed daar met 31,68 niet eens zoveel voor onder, tegen de finishes van ,,Barney'' kon hij lang niet op. De nummer één van de wereld (BDO-lijst) gooide ondermeer 148, 130, 121, 119 en 110 uit.

jw83

ik heb het gezien ja, hij blijft een klasse apart 8)

Martin

In september weer een tournooi in Utrecht.
Op de Vechtse Banen, 5 minuten lopen voor mij.
Ik ga zeker kijken al zijn de kaartjes niet goedkoop.
Tussen de € 35 en € 70 is niet niks voor de finale.

Martin

Van Barneveld wint ook NK

Raymond van Barneveld is onverzadigbaar, ook als het gaat om het verzamelen van minder aansprekende titels. De Hagenaar, vorige week al de beste in de prestigieuze International Darts League, werd donderdag in Loosdrecht Nederlands kampioen.

Hij versloeg Co Stompé in de finale met 4-1. Bij de vrouwen zegevierde Francis Hoenselaar. De Rotterdamse favoriete was te sterk voor Karin Krappen: 4-2.