Boeren naar derde!

Gestart door bradge, 12 mei 2004 - 14:37:49

« vorige - volgende »

bradge

CitaatStukjes uit Beslissingen Licentiecommissie 3 mei 2004

http://appsrv.e-kickoff.com/vssl/html/nl/2004/20/foot/admin/txt_0011.html

4° Inzake de bedrijfsvoorheffing blijkt:
- dat de club een afbetalingsplan werd toegestaan om de verschuldigde bedrijfsvoorheffing ten bedrage van 444.861,09 EUR af te lossen ( zie attest dd. 25 maart 2004 van de Federale Overheidsdienst Financiën – Ontvangkantoor Mechelen 4 );
- dat de club een maandelijkse aflossing van 50.000 EUR heeft bekomen vanaf maart 2004 en dat op de zitting dd. 3 mei 2004 geen bewijs van betaling werd voorgelegd en de afgevaardigde van de club geen bevestiging van betaling kon geven;
- dat voor 30 september 2004 in die zin de totale schuld tot en met deze van de maand juni 2004 dient te zijn aangezuiverd;



5° Inzake het voorgebrachte herstelplan :
- wat het door de club opgestelde herstelplan betreft, stelt de Licentiecommissie thans vast dat de club moeilijk haar financiële verplichtingen naar de toekomst, met inbegrip van de te verrichten aflossingen waarvan hierboven sprake, zal kunnen nakomen, daar blijkt uit de balans per 31 januari 2004 dat de schulden op ten hoogste 1 jaar een som vertegenwoordigen van 7.046.523,85 EUR te verhogen met een som van 1.063.908,58 EUR ( negatieve boeking op het actief van de balans onder de post 550060 Gemeentekrediet 33-39) wat een totale schuld op minder dan 1 jaar betekent van 8.110.432,43 EUR.

- dat de cash-flow van het voorgelegde herstelplan ontoereikend is, om de verplichtingen op korte termijn na te komen, wat thans ook blijkt uit de laattijdige betaling van het aflossingsplan inzake R.S.Z..

Op wat gaat ge u nu baseren om van de daken te schreeuwen dat het hier om een administrative blunder ging jasper? :wink:
Het falen van de Walen is duidelijk.Het Vlaams-nationalisme: De Oplossing.

Jasper

Hehe, je bevestigt helemaal mijn beeld over jou. Mijn mensenkennis is hier hoog. :)

Om verder te gaan op het andere topic:

Citaat van: bradge
Citaat van: Jasper1: Elk kind weet dat Lierse en Westerlo een goede relatie hebben met elkaar.

2: Voor die reden die je me vroeg: beter lezen, misschien een bril aanschaffen.

3: Die jeudspelers, is dat geen normale zaak?

4: Lierse verkrijgt zijn licentie, wat normaal is als alle andere teams uit eerste hun licentie krijgen.

5: Welke gerechtigheid? Een licentie afnemen wegens een administratieve fout? Kom nu zeg...


En nee, ik heb nooit leedvermaak gehad met de Kakkers, geloof me. Dus op mij hoef je je niet af te reageren. Enneh, als er nog eersteklassematchen op dat patattenveld gespeeld moeten worden, is het niet echt praktisch om een nieuw veld te gaan zaaien he...

1) dat is dus totaal naast de kwestie. Waarom westerlo hierbij halen is tussen lierse en kv.
4)zoiets is niet normaal, ik zal straks de boekhouding van lierse is posten, een ploeg met zo veel schulden mag gewoon geen lcentie krijgen.
5)Als er geen geld is kan die secretaris ook niet betalen. Geen administartive fout dus, gewoon geld op.
6)Mogen kv-supporters nu binnen?

ps: er werd gekozen om geen nieuw veld te zaaien daar ze geen geld hiervoor hadden :roll:

1: Ik haal Westerlo erbij omdat jij dat eerst deed (bevestiging van mijn beeld van jou)
4: De boekhouding van Lierse kan je posten. Kan je dat ook eens van andere teams die hun licentie wel hebben verkregen?
6: KV-'supporters' mogen voor mijn part altijd en overal binnen net als alle andere supporters.

En ja, ik ga je nog één link geven, deze pagina moet je maar eens nalezen, het zal je leven er fel op verbeteren als je de periode van volwassenheid wil bereiken: respect

razzle_dazzle

Ik vind het enorm spijtig dat ploegen als KV, Aalst en mogelijk ook Lierse hun hoofd niet meer boven water kunnen houden. Maar wat me dan wel enorm frustreert is dat ploegen als Barcelona met maar liefst miljoenen (of zijn het intussen miljarden?) schulden maar blijven investeren en daar wordt niets aan gedaan. Vandaar dat ik ook meestal voor de underdog supporter...

Bruno

Citaat van: razzle_dazzleIk vind het enorm spijtig dat ploegen als KV, Aalst en mogelijk ook Lierse hun hoofd niet meer boven water kunnen houden. Maar wat me dan wel enorm frustreert is dat ploegen als Barcelona met maar liefst miljoenen (of zijn het intussen miljarden?) schulden maar blijven investeren en daar wordt niets aan gedaan. Vandaar dat ik ook meestal voor de underdog supporter...

Wat mij nog het meeste stoort is dat er een serieuze hand boven sommige clubs hun hoofden gehouden word, als een "normaal" bedrijf zijn RSZ schulden niet kan betalen word er meestal een afbetalingsplan gemaakt, word ook dat niet afgelost dan volgt onherroepelijk bankroet.

Er zijn clubs die al jaren presteren om RSZ of andere schulden (lonen e.d.) niet op tijd of helemaal niet te betalen en komen er nog mee weg ook.  :evil:

Bij de meeste clubs zijn ze wel zo slim om de nodige personen de juiste privileges te bezorgen zo dat het spelletje door die hun steun kan doorgaan, iets wat een gewoon bedrijf niet kan maken of er word van omkoping gesproken.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

bradge

Ik heb respect, maar niet voor een stelletje boeren dat alles wat zij doen aanzien als het enige goede en die kvm hebben uitgelachen toen deze in vereffening gingen.
Trouwens, respect in de volwassen wereld? Indien er echt respect was dan had Lierse Ferrera niet gepikt en hadden ze al onze jeugdspelers niet gepikt...
Het falen van de Walen is duidelijk.Het Vlaams-nationalisme: De Oplossing.

Mikacouli

Citaat van: bradgeIk heb respect, maar niet voor een stelletje boeren dat alles wat zij doen aanzien als het enige goede en die kvm hebben uitgelachen toen deze in vereffening gingen.
Trouwens, respect in de volwassen wereld? Indien er echt respect was dan had Lierse Ferrera niet gepikt en hadden ze al onze jeugdspelers niet gepikt...

Boeren, boeren, ....altijd dezelfde zever. Ze hebben een naam.

Wat Ferrara betreft. Het is nog altijd hem die zijn contract heeft getekent.

bradge

Citaat van: Mikacouli
Citaat van: bradgeIk heb respect, maar niet voor een stelletje boeren dat alles wat zij doen aanzien als het enige goede en die kvm hebben uitgelachen toen deze in vereffening gingen.
Trouwens, respect in de volwassen wereld? Indien er echt respect was dan had Lierse Ferrera niet gepikt en hadden ze al onze jeugdspelers niet gepikt...

Boeren, boeren, ....altijd dezelfde zever. Ze hebben een naam.

Wat Ferrara betreft. Het is nog altijd hem die zijn contract heeft getekent.

sinds wanneer is boeren geen naam?
Ferrera had inderdaad zelf bij kv mechelen getekend ja en met een trainer die elders net een contract heeft getekend onderhandelen is zeer zeer laag :roll:
Het falen van de Walen is duidelijk.Het Vlaams-nationalisme: De Oplossing.

Jasper

Als die trainer dan nog tekent bij die andere ploeg dan is dat inderdaad heel laag... van die trainer! Het is niet omdat iemand een aanbieding krijgt, dat die meteen getekend moet worden he. En welke reden zou Ferrera hebben om in derde klasse te gaan trainen terwijl hij bij de beste Belgische trainers hoort?

En nogmaals, ik heb KV niet uitgelachen, ik heb zelfs medelijden gehad met jullie. Dus moet je niet al je frustraties op mij uitkakken, ook al hoor je bij die groep die men wel eens 'de Kakkers noemt' (en nee ik weet niet waarom en ik doe dat dus zelf ook niet).

Ik heb respect voor KV, dan verwacht ik van jou ook respect voor mij, daarom niet voor Lierse!

bradge

Citaat van: JasperAls die trainer dan nog tekent bij die andere ploeg dan is dat inderdaad heel laag... van die trainer! Het is niet omdat iemand een aanbieding krijgt, dat die meteen getekend moet worden he. En welke reden zou Ferrera hebben om in derde klasse te gaan trainen terwijl hij bij de beste Belgische trainers hoort?

En nogmaals, ik heb KV niet uitgelachen, ik heb zelfs medelijden gehad met jullie. Dus moet je niet al je frustraties op mij uitkakken, ook al hoor je bij die groep die men wel eens 'de Kakkers noemt' (en nee ik weet niet waarom en ik doe dat dus zelf ook niet).

Ik heb respect voor KV, dan verwacht ik van jou ook respect voor mij, daarom niet voor Lierse!

heb respect voor u, niet voor lierse. Een trainer die elders onder contract ligt moet men gewoon geen contract aanbieden zonder de ploeg waar hij nog onder contract ligt in te lichten.

De benaming kakkers is ons ooit gegeven door de racingers daar zij dachten dat ze ons daar mee kwetsten. Om te bewijzen dat dat niet zo was zijn we ons eigen zo beginnen noemen...
Het falen van de Walen is duidelijk.Het Vlaams-nationalisme: De Oplossing.

Roel

Citaat van: bradge
Citaat van: JasperAls die trainer dan nog tekent bij die andere ploeg dan is dat inderdaad heel laag... van die trainer! Het is niet omdat iemand een aanbieding krijgt, dat die meteen getekend moet worden he. En welke reden zou Ferrera hebben om in derde klasse te gaan trainen terwijl hij bij de beste Belgische trainers hoort?

En nogmaals, ik heb KV niet uitgelachen, ik heb zelfs medelijden gehad met jullie. Dus moet je niet al je frustraties op mij uitkakken, ook al hoor je bij die groep die men wel eens 'de Kakkers noemt' (en nee ik weet niet waarom en ik doe dat dus zelf ook niet).

Ik heb respect voor KV, dan verwacht ik van jou ook respect voor mij, daarom niet voor Lierse!

heb respect voor u, niet voor lierse. Een trainer die elders onder contract ligt moet men gewoon geen contract aanbieden zonder de ploeg waar hij nog onder contract ligt in te lichten.

De benaming kakkers is ons ooit gegeven door de racingers daar zij dachten dat ze ons daar mee kwetsten. Om te bewijzen dat dat niet zo was zijn we ons eigen zo beginnen noemen...

Ten eerste: Ferrera had dat schitterend gezien want hij wist dat KV die weg opging. wat zou jij doen als je niet zeker kan zijn van correcte betaling. voetbalwereld is harde business, een woord is niets meer waard, maar het is zo.

Ten tweede: kakkers of lierse maakt ni uit. bij het bestuur moet de fout worden gelegd.

ten derde: de supporters van kv verdienen ongelooflijk veel respect. elke match in derde klasse nog minstens 4500 man, onvoorstelbaar.

ten vierde: Racing is toch maar lekker de ploeg van't stad :-) ;-)
God save Mclaren

bradge

racing ploeg van 't stad?
-Over alle derbys gezien niet.
-over dit jaar bekeken niet.
-over de laatste match beken wel :cry: (Moet wel gezegd dat gummieny toen al rood had moeten trekken toen er 1 of andere racinger de bal tegen jakke zijn kop had geschopt :P )
-volgend jaar speelt kv mechelen kampioen.

Over ferrera een gevoel mag nooit de aanleiding geven tot contractbreuk. :roll: [/b]
Het falen van de Walen is duidelijk.Het Vlaams-nationalisme: De Oplossing.

Raikkonen MASTER

Heeft KV iets gedaan tegen die contractbreuk?
Mechelen weet heel goed dat contractbreuken in het voetbal enorm veel geld kunnen opleveren voor de benadeelde ploeg, waarom er dan geen zaak van maken?

Wie zegt dat Lierse wist van het "voorcontract" van Ferrera bij Mechelen? In de media wordt zoveel gezegd, kijk nu die soap met Ronaldinho.

KV is absoluut een ander verhaal dan Lierse.

RSZ-schulden worden door de staat als laatste schulden beschouwd en worden door de staat ook pas 2 jaar later ge-int, waardoor er een herstructureringsplan kan opgestart worden.

Als Lierse in beroep zijn licentie kreeg wil het zeggen dat het niet in fout was.
Het is niet omdat heel belgie op z'n kop staat voor KV, dat al die acties ook iets hebben uitgehaald.
Als je met zo enorm veel schulden en problemen zit, kan je niet anders dan hen naar 3de te laten gaan.

Bradge, reageer je opgekropte frustraties niet af op andere ploegen waarbij het dossier niet hetzelfde is.
Het dossier van die clubs en de echte cijfers wordt niet publiek prijsgegeven tenzij de ploeg het zelf doet.
Dus je moet niet gaan vergelijken want dit kan nog niet dit jaar.
De cijfers worden ten vroegste op het einde van het jaar voor 100% bekend. Als Lierse tegen dan inderdaad iets kan doen aan hun problemen is het logisch dat zij in 1ste blijven.

Stop met mensen te irriteren Bradge, of is dit een eigenschap van supporters van KV? In dat geval, Leve Racing  :roll:

bradge

Ik sta nu net dat tikkeltje dichter bij kv en ik kan hier enorm veel verhalen geven waarbij de mechelse clubs systematisch benadeeld worden door de bond. Waarom spelen ze anders beiden in 3de :twisted:

D'hooge hefet eens geroepen dat lierse zijn licentie moet krijgen nadat de voorzitter van de commissie zich in de pers negatief had uitgelaten en wat blijkt dezelfde dag raakt bekend dat lierse zijn licentie heeft.

En moest lierse zo'n gezonde club zijn zoals jij ze voorstelt, waarom mogen ze dan geen inkopen meer doen? Moeten ze elke maand verslag uitbrengen?

Nog 1 laatste ding: de schuldenberg van kv was EVEN GROOT als die van lierse nu.

ps: Volgend jaar gaat lierse toch in vereffening dat scenario dringt zich nu al op ook al staan de investeerders zoals meneer vets zei in de rij :roll:
Het falen van de Walen is duidelijk.Het Vlaams-nationalisme: De Oplossing.

Jasper

General Motors en Van Hool zijn twee megagrote bedrijven waar jij blijkbaar geen idee van hebt hoe kapitaalkrachtig zij wel zijn. Van Hool zou enkele miljoenen euro willen geven en dat op zich kan al een ademruimte voor Lierse geven.

bradge

Citaat van: JasperGeneral Motors en Van Hool zijn twee megagrote bedrijven waar jij blijkbaar geen idee van hebt hoe kapitaalkrachtig zij wel zijn. Van Hool zou enkele miljoenen euro willen geven en dat op zich kan al een ademruimte voor Lierse geven.

Er stonden ook zogezegd een resem bedrijven aan te schuiven bij kvm als vdw weg was tot zelfs de familie mobutu toe. Nooit is 1 daarvan adk geweest laat staan dat ze geinvesteerd hebben :roll:

Geloof me er is al een klein mirakel nodigom volgend jaar niet in vereffining te gaan of te degrdaeren (sportief)
Het falen van de Walen is duidelijk.Het Vlaams-nationalisme: De Oplossing.