Met welke wagen rij jij?

Gestart door Ramses, 28 februari 2004 - 11:41:12

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Mickey op 02 februari 2019 - 15:24:29
Trust me Wings, uiteindelijk wil je toch gewoon een BMW. Ik denk dat ik dat mag bevestigen, na van Alfa, tot Audi tot inmiddels tweede BMW te rijden.

Maat van me was hier en heeft een nieuwe Mercedes. Zijn tweede. Heeft jaren lang Renault gereden en Renault zelfs verkozen voor BMW die hij als voorloper heeft gehad. Nu hij Mercedes rijdt wil hij niet meer rijden. Hij plaatst Mercedes boven BMW. Verder ben ik gisteren ook bij BMW geweest maar nog geen offerte aangevraagd. De 114D en 116D zijn 3-cilinders en daar loop ik niet warm voor. De 118D is direct een paar duizend euro duurder.

Welke rijd jij?

Wings

Renault strepen we definitief af. Dat wordt het niet. Volkswagen ben ik gisteren geweest. Dito. De Audi A3 limousine en sportback en Q2 spreken mij wel aan. Daarnaast ben ik ook bij Peugeot geweest om te kijken naar de nieuwe 508 en 3008. Beiden leuke modellen maar erg duur.

Mickey

Citaat van: Wings op 03 februari 2019 - 16:31:51
Citaat van: Mickey op 02 februari 2019 - 15:24:29
Trust me Wings, uiteindelijk wil je toch gewoon een BMW. Ik denk dat ik dat mag bevestigen, na van Alfa, tot Audi tot inmiddels tweede BMW te rijden.

Maat van me was hier en heeft een nieuwe Mercedes. Zijn tweede. Heeft jaren lang Renault gereden en Renault zelfs verkozen voor BMW die hij als voorloper heeft gehad. Nu hij Mercedes rijdt wil hij niet meer rijden. Hij plaatst Mercedes boven BMW. Verder ben ik gisteren ook bij BMW geweest maar nog geen offerte aangevraagd. De 114D en 116D zijn 3-cilinders en daar loop ik niet warm voor. De 118D is direct een paar duizend euro duurder.

Welke rijd jij?

Deze:



3GT 320i

Sabai

Citaat van: Wings op 03 februari 2019 - 16:24:44
Dan heb je het over de 1.0 100PK-versie neem ik aan. Ford heeft ook de 1.5 EcoBoost met 150- en 182PK. Ik heb er niet mee gereden maar volgens mij zijn dat rappe bakkies.

Ik moet dieselen. De voorloper is van vorig jaar dus niet het laatste nieuwe model en heeft een dieselmotor met 120PK en bijna 300Nm koppel. Dat wil wel vooruit.

Ik heb een 1.5 diesel van ford met 100 pk geloof ik uit 2018 en hij rijd lekker vlot.

Wings

Citaat van: Mickey op 03 februari 2019 - 20:12:15
3GT 320i

De foto is wel erg groot dus even eraf gehaald en kleiner gemaakt. Persoonlijk ben ik geen groot fan van de GT maar als je 'm zo ziet is het niet verkeerd.

Citaat van: Sabai op 03 februari 2019 - 20:33:42
Ik heb een 1.5 diesel van ford met 100 pk geloof ik uit 2018 en hij rijd lekker vlot.

Dat kan. Ik vind de 120PK die ik nu heb net wat lekkerder. Dat wil wel vooruit. Onder de 100PK vind ik te langzaam.

Van Wijk

Net het autosalon van Brussel gedraaid ( eigen stand ).
Heb dus 10 dagen voor de openingsuren even een rondje kunnen maken.
Als echte " petrolhead " kijk je anders naar auto's als de gemiddelde bezoeker.
Wat mij echt opviel was de Peugeot 508, eindelijk weer eens iets anders , positief onder de indruk.
Wat hij qua prijs/prestaties doet weet ik niet, maar de VW/audi en BMW vertegenwoordigers die ik sprak zagen er een taaie concurrent in.....

Wings

De nieuwe 208 is ook niet verkeerd.

Wings

Gisteren gaan kijken voor een Audi A3 S-line. Er is een leuk demomodel beschikbaar. De Mercedes A-klasse AMG-line vind ik ook wel gaaf. De enige vreemde eend in de bijt is de Seat Arona. Al denk ik dat deze net iets te klein is. Keep u updated!

Mickey

Nieuwe auto, altijd leuk! 👍

Wel de hatchbackvariant hoop ik? De sedan van de A en A3 vind ik niet fraai, kleine sedan altijd rare verhoudingen.

Wings

Sportback. Morgen ga ik in beiden proefrijden. Ben benieuwd.

Van Wijk


Sphinx

#521
Afgelopen vrijdag reed ik een dag met deze wagen:



Natuurlijk ben ik zo vrij geweest er ook een artikeltje van te maken  :D

https://www.gppits.net/nieuws/special_per_porsche_door_midden_nederland/
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Mickey

Leuk om te lezen, Sphinx! 👍

Robbert65

Genoten van je artikel over die Porsche Sphinx! Leuk geschreven over een geweldige auto en een prachtige dag!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Van Wijk op 11 april 2019 - 23:51:09
En.......??

Een soap. De keuze was gevallen op de Mercedes, ik had geluk want de dealer had een exemplaar in bestelling staan. Voordat deze dichtviel kon ik de extra's toevoegen. En een korte levertijd dus. De wereld rook naar rozen, de lucht was blauw totdat ik stuitte op bureaucratie en na een boel gesprekken de brui eraan heb moeten gegeven. De autodealer bleek geen preferd suplier, de leasemaatschappij deed daarbuiten geen zaken, autodealer die wel preferd suplier is en autodealer bereikte geen consensus. Op basis van onwil is het niet de Mercedes geworden die op korte tijd leverbaar was. Met de Audi zat ik in een vergelijkbaar traject maar de bedrijfsleider van Audi was wat brutaler en standvastiger. Zij hebben mijn werkgever een scherp voorstel gedaan via een concullega leasemaatschappij. Op basis daarvan en met mijn inmenging hebben we de leasemaatschappij benadert en verzocht mee te denken en in oplossingen in plaats van telkens te vertellen wat niet lukt. Dat heeft z'n vruchten afgeworpen want de auto is ingevoerd. Dus proefrijden! Blijkt geen diesel beschikbaar te zijn om proef te rijden. Ook hier heb ik verschillende voorstellen moeten doen en komt er weinig vanuit de autodealer. Ben er wel klaar mee.

Heb overigens ook wat geflirt met andere modellen: