Met welke wagen rij jij?

Gestart door Ramses, 28 februari 2004 - 11:41:12

« vorige - volgende »

Wings

#495
Dat ben ik oneens. De MiTo en Grande Punto staan op exact hetzelfde platform, hebben exact dezelfde motoren, maar de auto heeft een compleet ander karakter. Alfa Romeo is een merk dat inzet op een sportieve rijstijl wat het karakter kenmerkt. Stap maar eens over van een MiTo naar een Polo of Corsa, dan snap je wat ik bedoel. Ik vind de laatstgenoemde emotieloze auto's. Bovendien vind ik de bouwkwaliteit van de MiTo zelfs beter.

Na de MiTo en Giulietta is de designafdeling van Alfa Romeo wat stilgevallen en zijn geen nieuwe modellen uitgebracht. Ook vind ik dat de modellen niet scherp genoeg waren. Alsof Alfa Romeo wat meer naar het midden wilde om het bereik te vergroten. Met de Giulia en Stelvio zet Alfa Romeo echter weer in op de liefhebber. De X3 vind ik in het niet vallen bij de Stelvio en het scheelt een slok op een borrel bij het afrekenen. Datzelfde geldt voor de Giulia, waar niets saai aan is en waarmee zij in de aanval kunnen op de A-merken.

Ik heb niets met Duitse merken. Ik vind het door de bank genomen emotieloze auto's. Van mijn opdrachtgever kreeg ik met regelmaat een A1 of Ibiza mee om naar Oud-Beijerland te rijden, ik was blij dat ik weer in mijn Alfa kon stappen. Die bouwkwaliteit waar jij het over hebt vind ik behoorlijk overtrokken. De verschillen tussen de Giulia en BMW zijn dan ook niet heel groot in mijn beleving. Het rechtvaardigt de meerprijs in ieder geval niet. Qua rij-beleving dito.

Dat gezegd hebbende, mijn potentiële nieuwe werkgever heeft een contract met BMW. Ik heb verschillende 1- en 3-series gezien, mijn potentiële HSE-manager rijdt een 5-serie. Ik hoop dat mij de marteling bespaard blijft. ;)

BMW.WilliamsF1

Doe mij maar een 2 serie coupé dan ;)

Wings

De 2-serie gaat, de 1-serie vind ik spuuglelijk, de mooiste blijft de 3-serie coupé. Niet te groot, niet te klein.

De E36 M3 Coupé vind ik dan wel weer schitterend, alleen schijnen die niet meer in de lease te verkrijgen zijn. :-*

Sphinx

CitaatDat ben ik oneens. De MiTo en Grande Punto staan op exact hetzelfde platform, hebben exact dezelfde motoren, maar de auto heeft een compleet ander karakter. Alfa Romeo is een merk dat inzet op een sportieve rijstijl wat het karakter kenmerkt. Stap maar eens over van een MiTo naar een Polo of Corsa, dan snap je wat ik bedoel. Ik vind de laatstgenoemde emotieloze auto's. Bovendien vind ik de bouwkwaliteit van de MiTo zelfs beter.

Vier jaar in een Mito gereden en ik onderschrijf Wings' mening. Polo en Corsa moeten als "allemansvriend" met maar één setting uitkomen, terwijl de motor van de Alfa drie engine maps heeft. Dynamic is verreweg de leukste, Normal is de VWstand (beetje lui) en A wordt als All Weather gepropageerd, maar ik noemde het altijd Aqua omdat je in die stand bijna regenraces kan gaan rijden zo vast ligt ie ineens op de weg. Enige jammere is dat de wat nukkige versnellingsbak van de Punto ook in de Mito is aangehouden, en die gaf bij mij helaas de geest vlak voor ik m moest inleveren. Op zo'n moment vraag je je werkelijk af waarom leasemaatschappijen zo kortzichtig zijn de laatste onderhoudsbeurt twee maanden voor tijd niet meer uit te voeren.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

C.G. de Beaufort

https://twitter.com/xxlfunny1/status/1045785265925738497

Kijk, dit is een Lamborghini. Hij betaald geen fuck voor betaald parkeren. Voor de liefhebber dus.

Groet,

C.G. de Beaufort




Van Wijk

Mercedes E 2012 ( zakelijk correct in Belgie )
Land rover Defender TD5 1999 ( just for fun )
Alfa Romeo Giulia 1977 ( for the sound )

Wings

Ik heb zelf jaren lang Alfa Romeo gereden. Met héél groot plezier. Sinds kort rijd ik een Captur, iets heel anders. Wat de doorslag gaf is dat de Giulietta een tijd meegaat en de auto niet meer beschikt over de laatste stand van techniek. Dan gaan 35.000 pietermannen voor een nieuwe auto heel veel pijn doen. Los van het feit dat ik de MiTo en Giulietta niet de mooiste auto ever vind van Alfa Romeo. Ben meer van het ouder spul (Alfetta GTV staat nog steeds hoog op mijn verlanglijst) en van de laatste jaren vind ik de Giulia wel weer héél mooi.

Bij mijn huidige werkgever mocht ik leasen maar was het geen verplichting. Heb ik dus ook nooit gedaan, gezien de beperking in kleur, merk en model. Daarnaast zijn het rijdende reclamezuilen en daarmee was ik het oneens in geval van bijtelling. Bij mijn nieuwe werkgever is de enige beperking een bovengrens (saldo - emissie) en mag geen Cabrio, Coupé of 3-deurs geleased worden. Verder sta ik vrij in wat ik lease. In de vakantie maar eens kijken wat ik doe.

Van Wijk

En Wings, al een beslissing genomen in je vakantie ?

JS JTD

Heb je een mooie Giulia Veloce uitgezocht Wings?  ;)

Robbert65

@wings, man, we wanna knooooow!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Heren, heren, rustaagh. Ik liep te hard van stapel en mag niet leasen maar krijg korting op een elektrische fiets. Telt dat ook? 

Wings

Nee, gein, mag wel leasen. Niet alles, wel veel. Alfa Romeo valt hierbuiten, zoals bij veel bedrijven het geval is. Hoge afschrijving zorgt voor een hoge leaseprijs. Volgens mij geldt dat ook voor Fiat. Jammer maar geen ramp, want keuze genoeg, wat ook een nadeel is. De werkgever heeft besloten dat ik diesel moet rijden. Dus, diesel, 5-deurs, metallic lak, uitstoot >120 gram CO2 per km, winterbanden, <€50.000,- en airco. Airco? Jawel. Alsof er nog auto's worden geleverd zonder. Met die criteria ben ik vervolgens aan de slag gegaan. Eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat ik privé niet snel een nieuwe Mercedes of BMW zal kopen, dus de uitgelezen kans om dit wel te doen. Maar waarom?

Na lang wikken en wegen en grote mate van tevredenheid over Renault besloten om toch weer voor een Captur te gaan. De Kadjar vind ik mooi maar is mij iets te groot. Mijn enige kritiekpunt op de Captur en showstopper is het vermogen van de dieselmotor. De dealer beloofde dat de dieselmotor met 110 paardenkracht een compleet ander karakter is en een hogere driveability. Dus in het nieuwe jaar dat in levende lijve ondervinden en als het bevalt, aansluitend de auto samenstellen en bestellen. Leuke hippe auto, veel opties, luxe, betaalbaar in de bijtelling. Dacht ik.... Blijkt dat Renault de dieselmotor uit het assortiment heeft geschrapt. En in de Clio alleen nog de 90PK-versie levert. Daar gaat dus een streep doorheen.

Vervolgens gekeken naar een Volvo V40 én Mégane maar er is ook nog een mevrouw Wings. En die wordt van beide modellen niet enthousiast. Bovendien is de financiële stap naar Mercedes, Audi en BMW vrij klein. Vandaag doen we een rondje dealers daarna zullen we de netten ophalen en een keuze maken. De auto die naast de A-klasse, 1-serie en A3-limousine / sportback is de Ford Focus. Ik vind de Focus met ST-line een kekke karretje maar natuurlijk niet zo sexy als een A-klasse.

Mijn voorloper is trouwens een saaie Focus diesel in een typische leasekleur: zilver. Verschrikkelijk.

Wordt vervolgd! 

Mickey

Trust me Wings, uiteindelijk wil je toch gewoon een BMW. Ik denk dat ik dat mag bevestigen, na van Alfa, tot Audi tot inmiddels tweede BMW te rijden.

Sphinx

Ford Focus ziet er prima uit en is behoorlijk compleet, maar de ecoboost motor is té klein voor deze auto. Past prima bij de Fiesta, maar niet bij de zwaardere Focus. A-klasse ziet er wat aggressiever uit, maar zelfs de instap Valmet motor (gebaseerd op de Renault Megane blokken van een paar jaar terug) is beter dan die Ecoboost
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

Dan heb je het over de 1.0 100PK-versie neem ik aan. Ford heeft ook de 1.5 EcoBoost met 150- en 182PK. Ik heb er niet mee gereden maar volgens mij zijn dat rappe bakkies.

Ik moet dieselen. De voorloper is van vorig jaar dus niet het laatste nieuwe model en heeft een dieselmotor met 120PK en bijna 300Nm koppel. Dat wil wel vooruit.