Met welke wagen rij jij?

Gestart door Ramses, 28 februari 2004 - 11:41:12

« vorige - volgende »

BMW.WilliamsF1


Sphinx

thnx, daarvoor had ik m ook gekozen. Soul Red genoeg in de showroom met mooi uitgelijnde spots erop, maar die ene CX3 in de regen buiten, die zag er het beste uit. Slechts twee vragen bleven er over: "Welke kleur is da?" en "is die ook op de 2 verkrijgbaar?" Voor de rest was het heel simpel, de enige uitvoering die met 115 pk te leasen was is de Skylease GT, daar zat alles op wat er in de catalogus mogelijk is behalve een achteruitrijcamera.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Mickey

Leuke auto Sphinx! Veel plezier ervan!

Robbert65

Citaat van: Sphinx op 26 maart 2018 - 22:17:51
En ik heb m binnen! Mazda 2 115pk Skylease.



Hey Sphinx! wat moet je met een auto als de EMTé op loopafstand is? da's nie duurzaam hè!?   ::)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sphinx

#484
grinnik, de Emté in Nederweert is 10km rijden, Robbert. De dichtsbijzijnde supermarché is de Spar in Ell, 5km rijden. Het Midden Limburgse platteland is mooi, maar niet altijd even handig. Ik knoop gewoon alle boodschappen aan elkaar in een tourritje dat zo'n 30km in beslag neemt. En ik ben autosportfan en strooi niet met hipsterwoorden als duurzaam, da's in mijn ogen een beetje hypocriet  ;D
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

Citaat van: Sphinx op 26 maart 2018 - 22:17:51
En ik heb m binnen! Mazda 2 115pk Skylease.



Geen verkeerd karretje Sphinx! Voorheen reed je toch middenklassers?

Sphinx

Mini Cooper Seven (ingeleverd in 2010
Alfa Romeo Mito Multiair (ingeleverd in 2014)
Seat Leon SC TDI (ingeleverd eind januari dit jaar)
Van januari tot vorige week een Peugeot 208 koekblik editie als huurauto

Als leaserijder ben ik eigenlijk altijd dwars en onverstandig geweest, ik koos nooit de beste, maar de altijd leukste deal. Toen ik bij mn werkgever begon had je nog de keus: zelf je auto uit gaan zoeken of een aanbieding. Ik koos een Mini en het was de wachttijd van vier maanden wel waard (nou had ik wel een grote Ford als poolauto, dus ik was niet zonder vervoer). Nog steeds een van de leukste auto's die ik ooit heb gehad.
De Alfa daarna was eigenlijk te duur, maar ik was verslaafd na één weekend proefrijden (een uur is te weinig zei die vent nog ;) en ondanks wat meer issues (o.a. een boordcomputer die van slag raakte en vervangen werd nét binnen buiten de garantie) zijn dat ook vier leuke jaren autorijden geweest
De Seat was eigenlijk een rationele optie: die auto was maar 5 euro duurder dan het maandelijks budget dat we toen voor mobiliteit kregen. Die 5 euro bijleggen was het gevolg van de sportstoelen die ik er in had laten zetten, anders had ik 20 euro per maand overgehouden. Ondanks alle sjoemelsoftware beschuldigingen een verrassend goede auto waar bijna alles op en aan zat wat VAG in de catalogus had

Dit keer moest ik wel terug naar de "supermini" klasse omdat alle prijzen te hoog opgeschroefd worden tenzij je VW kiest en daar had ik geen zin. Polo viel af (geen persoonlijkheid), Ibiza was mooier maar de 1.0 motor beviel me niet. Fiesta was lelijker, maar wel vrij compleet, helaas was de ST line toen ik moest bestellen alleen als driedeurs leverbaar. Mazda beviel me als 90 pk al prima, maar ik wou per se de 115 pk omdat die een zesbak had. Qua catalogusprijs ontlopen Mazda, Mini en Alfa elkaar weinig allen rond de 22000 als ik m zou kopen. de Seat was gewoon tegen dumpprijs te leasen, als prive-rijder had ik er 28000 piek voor neer moeten tellen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

Ik ben ook kieskeurig qua auto's maar wil in tegenstelling tot jou helemaal niets uit de schappen van VAG. De auto's vind ik karakterloos, emotieloos. Als ik de auto een kleur moest geven is het wit, grijs. Het design spreekt mij niet aan en daagt niet uit. De auto's lonken simpelweg niet. De auto's die dan wel doen vind ik buitenproportioneel geprijsd. Men weigert VAG af te straffen voor hun sjoemelsoftware, ondermaatse kwaliteit en in het verleden onzuinige en gezapige motoren. Ik zit een beetje in dezelfde hoek als jij. Reden waarom ik geen MiTo heb gekozen is dat Alfa Romeo niet is meegegroeid met de opties die verkrijgbaar zijn. De techniek in de bolides is meer dan 10 jaar oud. Dat vond ik 4-5 jaar geleden acceptabel maar op vandaag niet meer.

Wat betreft leasen bereik ik geen overeenstemming met mijn werkgever. Ik ben te beperkt in de keuze, kleurstelling en stickerpakketten waarmee wij moeten rondrijden. Mijn werkgever zal het anders verwoorden, namelijk dat ik te kritisch ben. Dat ik tot een x-bedrag mag leasen ben ik eens evenals dat de keuze zich beperkt tot één á twee merken, maar laat de mensen vrij in de kleurstelling en maak er geen rijdende reclamezuilen van tenzij geen bijtelling wordt betaald. Dat weigert hij pertinent. Hij wil graag uniformiteit. Vreemd want nu kom ik ook niet met een zilvergrijze Clio voorrijden bij mijn opdrachtgever.

Sphinx

Zo'n werkgever ben ik als opdrachtgever tegengekomen. Idd twee merken die zn mensen mochten leasen. Dus ik kom daar in n Mini vol computer apparatuur en iedereen wil weten hoe ik verd... als It-loonslaaf zo'n auto geritseld heb  :P

En wat Seat betreft, in deze kleur heb ik vier jaar in de Leon gereden.



Ik had die dag dat ik de proefrit met deze auto maakte een heel rijtje witte en grijze Leon TDI's gezien en ben daarna naar de giftigste kleur gaan zoeken die kon vinden. Scirocco-groen mocht helaas niet, Alorblue wel.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

Ik vind de blauwe kleur mooier op deze auto. Van deze Leon is ook een coupé-variant met dieselmotor. Deze zijn wel schaars maar erg mooi. Volgens mij alleen in FR-uitvoering. Maar goed, veel veilige kilometers en rijplezier met je Mazda! Wie weet dat ik je eens tegenkom op de A2 in  de directe nabijheid van Nederweert. Ik kom daar dagelijks voorbij.

Sphinx

CitaatVan deze Leon is ook een coupé-variant met dieselmotor. Deze zijn wel schaars maar erg mooi.

Grinnik, die van mij WAS zo'n SC met dieselmotor. Heb idd veel complimenten over de kleur gehad in vier jaar en ook over de LED-verlichting.
Nederweert is een heel belangrijk punt in mijn route: ga ik rechtdoor en kom ik 20 minuten vertraging terecht of sla ik af en rij ik rustig maar erg ver om zonder snelwegen naar mijn werk? keuzes, keuzes.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Edwinlzv

Na jaren en jaren Alfa gereden te hebben (164, 166, 159) ben ik sinds vorig jaar overgestapt naar een Duitser.
Na een speurtocht ben ik gevallen voor een tweede hands BMW E91 320 benzine automaat. Helaas geen foto van maar die zal ik wel even maken.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Edwinlzv op 16 september 2018 - 20:18:31
Na jaren en jaren Alfa gereden te hebben (164, 166, 159) ben ik sinds vorig jaar overgestapt naar een Duitser.
Na een speurtocht ben ik gevallen voor een tweede hands BMW E91 320 benzine automaat. Helaas geen foto van maar die zal ik wel even maken.

Jammer. BMW heeft niet de emotie die Alfa heeft. Duits, degelijk, mij raakt het niet. De Alfa 164 en 166 zijn twee prachtige karren met veel rij-beleving. Heb zelf altijd Alfa gereden en ooit met een 164 3.0 V6  Savali van Zuid-Limburg naar Rotterdam -en terug- gereden. Wat een bakbeest was dat! Geweldig auto. 

Mickey

'Emotie' is zo'n holle kreet vind ik, bij auto's. Wel blij dat ik als twintiger ook zo'n ding gehad heb. Er zijn eenmaal een paar merken die je als liefhebber gehad moet hebben.

Ben van Alfa via Audi naar BMW gegaan en ga toch echt niet meer terug. Weggedrag en daarmee rijplezier zijn voor mij ongeëvenaard. Bouwkwaliteit ook gewoon de benchmark.