Achterliggers

Gestart door The Iceman, 14 september 2003 - 21:56:33

« vorige - volgende »

Gedubbelden eruit

Ja
4 (10.5%)
Nee
34 (89.5%)

Totaal aantal stemmen: 33

Poll gesloten: 14 september 2003 - 21:56:33

Bruno

Ik heb ook nee gestemd omdat de gedachte die er achter zit wel goed is maar het is gewoonweg niet realiseerbaar, ter aanvulling van al het andere dat hier al staat het volgende: Als je een gedubbelde piloot er uit haalt dan heb je veel kans dat alleen de piloot die op kop rijdt en eventueel de 2e of 3de er last van heeft en niet de rest.
Vertaal je dat naar de race in Monza kan je zo de volgende situaties hebben: Iemand houd Schumi op, laat zich dubbelen net voor het opkomen van het recht stuk en gaat dan uit de race, Monty is hierdoor dicht genoeg genaderd en kan zo Schumi bijhouden en eventueel inhalen.

Stel dat hetzelfde gebeurd bij Ms, JPM en RB dan maakte KM kans om RB in te halen, enz....

Het kan gewoon ook zo geweest zijn dat Schumi niet opgehouden werd maar Montoya wel en zo kan Rubens dichter op JPM komen en deze (eventueel) inhalen.

Nee, laat het dan maar zo en treedt strenger op als zoiets gebeurt.

Er heeft trouwens iemand op het rechte stuk geslipstreamd bij een gedubbelde, kwam zo sneller voorbij en heeft op dat stuk toch winst in plaats van verlies gemaakt, daar heb ik toch niemand horen over klagen?

Dan mag dat ook niet vind ik.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Jasper

Ik zou het toch ook maar een belachelijke regel vinden... :?

Tim C

nee,
want wat als je, net als alonso pech hebt in het begin en een lange pitstop moet doen?
Na 1-5 laps ben je gedubbeld, lijkt mij ten zeerste onredelijk...

KVDracer

En dan zou Jos zijn race gisteren slechts één ronde geduurd hebben

Eric

Ik heb nee gestemd...de redenen zijn hier al vernoemd. :P

The Edge

Natuurlijk niet!
Stel je voor dat een team (laat in het midden welk) zo ongelooflijk goed is dat het iedereen dubbelt, dan rijden er twee wagens rond op het circuit.
En stel je voor dat zo ook wordt geredeneerd op een 24 uursrace. Dan gaat de koploper alleen rondrijden...
Het zou ook unfair zijn dat wanneer iemand een lange pitstop moet maken of met een of ander probleem zit eruit wordt gehaald.

Doefie

Europa 2000: M.Schumacher rijdt 6" voor op Häkkinen. De rest op 1 ronde of meer. Zou het dan enkel een 2 strijd moeten worden ?

Adelaide 1995: Damon Hill wint met 2 ronden voorsprong. Moest hij dan alleen rondrijden ?

Lubov McCoulth

Ik heb nee gestemd, het is gewoon niet nodig. Achterblijvers zijn een deel van de race, een deel van de hindernissen (naast bochten etc) die een rijder moet kunnen overbruggen. Dat veronderstelt wel wat sportiviteit van de achterliggers, maar goed...

Montoya moet maar niet paranoïde beginnen worden. Hoe dichter bij de top, hoe moeilijker dat word, dat is wel waar...
det skulle har varit bättre

BugsBunny

Als de gedubbelden eruit moeten, geef dan eens een gegronde reden waarom mindere teams zoals Minardi, Jordan en Sauber nog zouden meedoen met de F1. Waarom zouden sponsors nog investeren in teams waarvan ze op voorhand weten dat ze maar tot in de helft van de race maar mogen meedoen?
A Eruchîn, ú-dano i faelas a hyn an uben tanatha le faelas!